15 Mart ‘Dünya Tüketiciler Günü’, 15-21 Mart ‘Tüketiciyi Koruma Haftası’.
Dünyanın ilk standart ve tüketici kanunu Bursa BelediyesiKanunu olarak Sultan II. Beyazıt zamanında, 1502 yılında çıkarılmış ve yürürlüğe girmiştir.
521 yıl önce ürünlerin satışları, fiyatlar ve kalitelerin standardı konulmuş ve ecdadımız bir uygulamaya imza atmış.
460 yıl sonra ise 15 Mart 1962 yılında tüketici kanununu ABD uygulamaya geçirmiş.
1985 yılında ise Birleşmiş Milletler tarafından alınan bir kararla 15 Mart, Dünya Tüketiciler Günü olarak kabul edilmiş. O yıldan itibaren her yıl tüm ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de 15 Mart, “Dünya Tüketiciler Günü” olarak kutlanıyor.
Selçuklu ve Osmanlı devletlerindeki ahilik sistemi ve lonca teşkilatlarına kadar uzanan tüketicinin korunması mevzusunda güçlüler karşısında zayıfların korunmasına ve adil hareket edilmesine büyük önem verilmiş.
Tüketicinin korunması için en büyük çalışmayı Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü sürekli bilgilendirme ve bilinçlendirme konusunda çalışmalar yapıyor.
Hem üreticilerimize, hem satıcılarımıza hem de tüketicilerimize çok büyük sorumluluk ve görevler düşüyor.
Bizlerin birer tüketici olarak tüketmeden önce dikkat etmemiz gereken hususlar var.
-Yerli ve milli ürünlerimizi tercih etmek.
-TSE markalı ürünleri tercih etmek.
– Gıda ürünlerinde son kullanma tarihine dikkat etmek.
– Etiket ve kasa fiyatını karşılaştırmak.
– Fiş ya da fatura alıp bir süre muhafaza etmek.
– Alışverişin ihtiyaç olduğundan emin olmak.
– Sözleşmeleri okumadan ve anlamadan imzalamamak!
– Her reklama ve ilana aldanmamak.
– Hediye ve çekiliş kuponlarına kanmamak.
– Mağdur edenleri önce uyarılarda bulunmak, dikkate alınmaması durumunda hakkı kanuni yoldan aramak. Günlük hayatımızda her daim dikkat etmemiz gerekenler;
– Kullanmadığımız ışıkları söndürmek.
– Gereksiz ısıtma ve soğutma yapmamak.
– Boş yere suyu ve elektriği harcamamak.
– İsraftan uzak durmak.
Tasarrufu öğrenmeliyiz. İsraf ile cimrilik arasındaki çizgiyi birbirine karıştırmamalıyız…
Bireysel ve kurumsallığın yanı sıra ülke olarak daha güçlü olmamız için tükettiğimizden fazlasınıüretmemiz gerekiyor.
Her sektörün kaliteli ürün üretmesi büyük önem arz etmektedir.
TSE standartlarına mutlaka uyulmalı ve belgelendirilmelidir.
İnsanların sınırsız arzularına göre değil, imkân ve şartlarına göre tüketmesi daha doğru olacaktır.
Gelirimize, imkânlarımıza ve ihtiyaçlarımıza göre harcama yapmak zorundayız.
Aksi takdirde bizler harcanır, tükenir gideriz.
Sözle değil, sözleşme ile işinizi mutlaka garanti altına alınız.
Gereksiz yere tüketmek, kendimize ve ülkemizin ekonomisine zarardır.
Satıcı tüketiciyi, tüketici de satıcıyı haksız yere mağduretmelidir.
Arzu ve istekler sınırsız ancak kaynaklar sınırlıdır.
Soru ve sorunlarınız için 'Alo 175 Tüketici Hattı'ndan bilgi edinebilirsiniz…
Yorum Ekle
Yorumlar
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Mehmet Çetinkaya
Bugün Dünya Tüketiciler Günü
15 Mart ‘Dünya Tüketiciler Günü’, 15-21 Mart ‘Tüketiciyi Koruma Haftası’.
Dünyanın ilk standart ve tüketici kanunu Bursa Belediyesi Kanunu olarak Sultan II. Beyazıt zamanında, 1502 yılında çıkarılmış ve yürürlüğe girmiştir.
521 yıl önce ürünlerin satışları, fiyatlar ve kalitelerin standardı konulmuş ve ecdadımız bir uygulamaya imza atmış.
460 yıl sonra ise 15 Mart 1962 yılında tüketici kanununu ABD uygulamaya geçirmiş.
1985 yılında ise Birleşmiş Milletler tarafından alınan bir kararla 15 Mart, Dünya Tüketiciler Günü olarak kabul edilmiş. O yıldan itibaren her yıl tüm ülkelerde olduğu gibi ülkemizde de 15 Mart, “Dünya Tüketiciler Günü” olarak kutlanıyor.
Selçuklu ve Osmanlı devletlerindeki ahilik sistemi ve lonca teşkilatlarına kadar uzanan tüketicinin korunması mevzusunda güçlüler karşısında zayıfların korunmasına ve adil hareket edilmesine büyük önem verilmiş.
Tüketicinin korunması için en büyük çalışmayı Ticaret Bakanlığı, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü sürekli bilgilendirme ve bilinçlendirme konusunda çalışmalar yapıyor.
Hem üreticilerimize, hem satıcılarımıza hem de tüketicilerimize çok büyük sorumluluk ve görevler düşüyor.
Bizlerin birer tüketici olarak tüketmeden önce dikkat etmemiz gereken hususlar var.
-Yerli ve milli ürünlerimizi tercih etmek.
-TSE markalı ürünleri tercih etmek.
– Gıda ürünlerinde son kullanma tarihine dikkat etmek.
– Etiket ve kasa fiyatını karşılaştırmak.
– Fiş ya da fatura alıp bir süre muhafaza etmek.
– Alışverişin ihtiyaç olduğundan emin olmak.
– Sözleşmeleri okumadan ve anlamadan imzalamamak!
– Her reklama ve ilana aldanmamak.
– Hediye ve çekiliş kuponlarına kanmamak.
– Mağdur edenleri önce uyarılarda bulunmak, dikkate alınmaması durumunda hakkı kanuni yoldan aramak.
Günlük hayatımızda her daim dikkat etmemiz gerekenler;
– Kullanmadığımız ışıkları söndürmek.
– Gereksiz ısıtma ve soğutma yapmamak.
– Boş yere suyu ve elektriği harcamamak.
– İsraftan uzak durmak.
Tasarrufu öğrenmeliyiz. İsraf ile cimrilik arasındaki çizgiyi birbirine karıştırmamalıyız…
Bireysel ve kurumsallığın yanı sıra ülke olarak daha güçlü olmamız için tükettiğimizden fazlasını üretmemiz gerekiyor.
Her sektörün kaliteli ürün üretmesi büyük önem arz etmektedir.
TSE standartlarına mutlaka uyulmalı ve belgelendirilmelidir.
İnsanların sınırsız arzularına göre değil, imkân ve şartlarına göre tüketmesi daha doğru olacaktır.
Gelirimize, imkânlarımıza ve ihtiyaçlarımıza göre harcama yapmak zorundayız.
Aksi takdirde bizler harcanır, tükenir gideriz.
Sözle değil, sözleşme ile işinizi mutlaka garanti altına alınız.
Gereksiz yere tüketmek, kendimize ve ülkemizin ekonomisine zarardır.
Satıcı tüketiciyi, tüketici de satıcıyı haksız yere mağdur etmelidir.
Arzu ve istekler sınırsız ancak kaynaklar sınırlıdır.
‘Bilinçli tüketici sağlıklı ekonominin temelidir.’
Soru ve sorunlarınız için 'Alo 175 Tüketici Hattı'ndan bilgi edinebilirsiniz…