SON DAKİKA

#internet

agazete - internet haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, internet haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

İnternet alışverişinde yaşanan sorunlar Haber

İnternet alışverişinde yaşanan sorunlar

Ezgi Özdaş İnternet, birçok alanda hayatlarımızda ve kullanım alışkanlıklarımızda değişiklik yarattığı gibi alışveriş alışkanlıklarımızı da kökten değiştirdi. Web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden artık zaman kaybetmeden, taşıma yükümlülüğü olmadan ve bazı kampanyalar sayesinde uygun fiyatlarda alışveriş yapmak artık mümkün. Vatandaşlar tarafından sıkça kullanılan web siteleri veya mobil uygulamalar üzerinden yapılan alışveriş yöntemleri ise kullanıcıyı bazı sorunlarla muhatap edebiliyor. Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri (BT) Kullanım Araştırması verilerinde yer alan ‘Web Sitesi veya mobil uygulama üzerinden yapılan satın alma işleminde karşılaşılan sorunlar ve oranları’ istatistiklerine göre vatandaşlar internet alışverişlerinde en çok teslimatın belirtilenden daha yavaş olması nedeniyle sorun yaşıyor. İnternet üzerinden alışveriş yapanlardan yüzde 72,9’u problem yaşamazken yüzde 27,1 ise sorun yaşadı. Yüzde 27,1’lik sorun yaşayanların 5,6’sını web sitesinin kullanım zorluğu veya yetersiz çalışması (çok karmaşık, kafa karıştırıcı, teknik olarak kötü işlenmesi) sebebiyle problem yaşayanlar oluşturdu. Diğer sorunlar ve oranları ise şu şekilde sıralandı: Garanti koşulları veya diğer yasal haklarla ilgili bilgi bulmada zorluklar:  yüzde 4,2 Belirtilenden daha yüksek nihai maliyetler:                                                      yüzde 3,1 Yanlış veya hasarlı mal/hizmet teslimi:                                                              yüzde 11,1 Dolandırıcılıkla ilgili sorunlar:                                                                                yüzde 3,6 Şikayet ve tazminat zorluğu/geri dönüşlerin tatmin edici olmaması:       yüzde 3,5 Yurt dışı menşeli web sitelerinden ülkeye mal ve hizmet satılmaması:    yüzde 1,8

İnternetten en fazla ne sipariş ediyoruz? Haber

İnternetten en fazla ne sipariş ediyoruz?

Ezgi Özdaş Türkiye İstatistik Kurumu’nun açıkladığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması istatistiklerine göre hanehalkında internete erişebilme oranı 1,4 puan artışla yüzde 95,5 oldu. Cinsiyete göre internet kullanım oranlarında ise erkeklerin internet kullanım oranının kadınlardan daha yüksek olduğu tespit edildi. Buna göre son üç ay baz alınarak düzenlenen istatistikte kadınlar yüzde 82,1 oranında kullanım sağlarken erkeklerde ise bu rakam 89,8 oldu. 2022 yılı verileriyle kıyaslandığında ise kadınlar yüzde 79,3’ten yüzde 82,1’e erkekler ise yüzde 87,6’dan 89,8’e yükseldi. Kadınların yüzde 16,7’si 2023 yılı içerisinde hiç internet kullanımı sağlamazken erkeklerde ise yüzde 9,1’lik kesim bu yıl içerisinde internete erişmedi. EN FAZLA ALIŞVERİŞ GİYİMDE İstatistiklerde yer alan internet üzerinden satın alınan mal ve hizmet istatistiklerinde ise giyim, ayakkabı ve aksesuar alışverişleri göze çarptı. Verilere göre giyim, ayakkabı ve aksesuar alışverişleri 2023 yılı içerisinde kadınlar tarafından yüzde 81,7 yoğunluğunda kullanılırken erkeklerde ise 69,3 oranında kullanım sağlandı. İnternet aracaılığıyla satın alınan diğer mal ve hizmetlerin toplamı ise şu şekilde sıralandı: Spor malzemeleri (spor giyim hariç):                            yüzde 15,8 Çocuk oyuncakları veya çocuk bakım ürünleri:         yüzde 16,1 Mobilya, ev aksesuarları, bahçe malzemeleri:            yüzde 23,6 CD, plak gibi müzik ürünleri:                                           yüzde 2,3 DVD, Blu-ray vb. film izleme ürünleri:                           yüzde 1,4 Basılı kitap, dergi, gazete:                                                yüzde 19,6 Bilgisayar, tablet, cep telefonu veya aksesuarları:     yüzde 16,1 Elektronik araçlar veya beyaz ev eşyaları:                    yüzde 15,6 İlaç veya gıda takviyeleri:                                                  yüzde 13,2 Lokantalardan, fast food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar                  yüzde 47,6 Gıda ürünleri (yiyecek ve içecek):                                   yüzde 37,1 Kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri:                              yüzde 32,2 Temizlik ürünleri, kişisel bakım malzemeleri:               yüzde 28,8 Bisiklet, motosiklet (moped), araba veya diğer araçlar ile bu araçların yedek parçaları                         yüzde 5,8 Diğer:                                                                                      yüzde 0,9

Teknoloji dünyasında doğru bilinen yanlışlar Haber

Teknoloji dünyasında doğru bilinen yanlışlar

Gökhan Şenyavaş  Teknoloji ile ilgili birçok bilgi geçmişten bugüne kadar kulaktan kulağa yayılıyor. Dünya tarihinde efsanelerin yayıldığı gibi yayılan bu bilgilere de teknolojinin efsaneleri diyebiliriz. Bilmediğimiz bir konu hakkında bile başkasından duyduğumuz bilgiyi doğru kabul edip biliyormuş gibi yaparız. Teknolojiyle ilgili bilgilerde aynı bu şekilde zamanla yayılmıştır. Peki herkesin doğru olarak kabul ettiği bu yanlış bilgiler nelerdir? Yanlış: Telefonun şarjı dolduğunda fişten çekmemek zararlıdır En çok yanlış bilinen bilgilerden biri de telefonları şarjda bırakmanın bataryanın ömrünü bitireceği yönündedir. Akıllı telefonlarda lityum-iyon batarya kullanılmaktadır. Bu bataryalar telefonunuzun şarjı dolduğu halde prize takılı olsa bile şarj almaya devam etmez böylece bataryanın ömrü kısalmaz. Telefonun şarjı konusunda bilinen bir diğer yanlış da telefon şarjının tamamen bitmeden şarja takılmasının zararlı olacağı yönündedir. Bu bilgi de doğru bilinen yanlış bilgiler arasındadır. Şarjının bitmesini beklemeden telefonu şarja takabilirsiniz herhangi bir zararı yoktur. Yanlış: Gizli moddayken kimse sizi kimse göremez İnternet tarayıcınızın gizli modunu kullanarak tamamen gizli olduğunuz bilgisi bir efsanedir. Gizli modu kullanarak tarayıcınızı kullandığınızda, arama geçmişiniz, çerezleriniz ve verileriniz saklanmaz bu doğrudur fakat geri kalan tüm şeylerde gizli olduğunuz düşüncesi yanlış bir düşüncedir. Yanlış: Kaliteli fotoğraf çekmek için cihazınızın kamerası yüksek megapiksel olması gerekiyor Özellikle pazarlama alanında kullanılan bu bilgi yanlış bir bilgidir. Cihazınızın kaliteli fotoğraf çekmesi için sadece megapikselinin yüksek olması yeterli değildir. Megapikselden önce fotoğrafınızın kaliteli olması için daha başka unsurlar bulunmaktadır. Kamera lensi, sensör boyutu gibi unsurlar fotoğraf kalitenizi arttıran başlıca şeylerdir. Yanlış: Yeni telefon aldığınızda 1 gün boyunca şarj etmelisiniz Önceki bilgilerde de bahsettiğimiz yeni akıllı telefonlarda lityum-iyon batarya kullanılmaktadır. Bu bataryalar sayesinde böyle bir şey yapmanız da gerekmemektedir. Yani telefonu ilk aldığınız andan itibaren kullanabilirsiniz. Yanlış: Sinyal göstergesi çekim gücünü gösteriyor Sinyal göstergesinin tam dolu olması mükemmel bir çekim gücü alacağınız anlamına gelmiyor. Sinyal göstergesi dolu olsa bile tam olarak performans alamayabilirsiniz. Sinyal göstergesindeki doluluk yakınlardaki baz istasyonlarından aldığınız sinyali göstermektedir.

Teknoloji hayatımızı hangi yönden olumsuz etkiliyor? Haber

Teknoloji hayatımızı hangi yönden olumsuz etkiliyor?

Gökhan Şenyavaş / Mert Şafak Teknolojinin gelişmesiyle birlikte hayatımız oldukça kolaylaştı. Günlük hayatımızın hemen hemen her alanında iç içe olduğumuz teknoloji sayesinde artık bilgiye daha kolay ulaşabiliyor, işlerimizi daha rahat yapabiliyoruz. Fakat teknoloji bize sadece fayda sağlamıyor beraberinde birçok da zarar getiriyor. Peki teknoloji hayatımızı hangi yönlerden olumsuz etkiliyor? Unutkanlığa yol açıyor Teknolojinin gelişimiyle birlikte bilgiye daha çabuk ulaşıyoruz. Evet bu açıdan bakarsak teknoloji faydalı ama bu durumun bize getirdiği olumsuz bir durumda var. Bir şeyi merak ettiğimizde veya bir soru sorulduğunda hemen internet üzerinden cevaba ulaşıyoruz böyle olunca da beynimizi yormuyoruz. Kısaca tembelleşiyoruz. Kitap okumak, bulmaca çözmek gibi beynimizi geliştiren aktiviteleri yapmadığımızdan dolayı da düşünce ve öğrenme kapasitemiz azalmakta ve unutkanlıklar artmaktadır. Dünyadan uzaklaşıyoruz Hayatımıza teknolojinin girmesiyle birlikte artık dünyamız telefon ve internetten ibaret olmaya başladı. Arkadaşlarımızla geçirdiğimiz vakitte bile telefonlarımıza bakmadan 15 dakika geçiremiyoruz. Dış dünyayla bağlantımızı tamamen koparan teknoloji sayesinde bulunduğumuz ortamlarda iletişim kurma becerimiz oldukça zayıflıyor. Birçok sağlık problemi yaratıyor Teknoloji beraberinde birçok sağlık problemi getiriyor. Kanser, görme problemleri, obezite, uyku bozuklukları, halsizlik gibi birçok sağlık problemlerine yol açıyor. Öfke kontrolü problemi yaratıyor Teknolojiyle aşırı iç içe olan insanlarda öfke kontrolü probleminin arttığı görülmektedir. Gün içinde bu insanlar daha sinirli ve asabi oluyor. Depresyona sebep oluyor Teknolojinin hayatımıza girmesiyle birlikte dış dünyayla bağlantımızın azaldığından bahsetmiştik. Bu problem yanında depresyonu da getiriyor. İnsan doğası gereği diğer insanlarla iletişim kurmalı, farklı duygular yaşamalı. Teknoloji ile birlikte bunlardan uzaklaşıyoruz ve hayatımız karamsar, umutsuz bir hal alıyor.

İnternet alışverişlerinde 'hatalı işlem' e dikkat! Haber

İnternet alışverişlerinde 'hatalı işlem' e dikkat!

Konya'da çapa motoru almak için internette inceleme yaptığı sırada ucuz ürünle dikkat çeken başka bir siteye link üzerinden yönlendirilen bir kişi, 9 bin 500 lira olan ödemeyi yaparak çapa motorunu sipariş etti. Bir süre sonra aynı siteden "hatalı işlem yaptınız, 9 bin 500 lirayı tekrar göndermeniz gerekiyor" denilince dolandarıldığını anlayan şahıs polise başvurdu. Olay, geçtiğimiz günlerde merkez Selçuklu ilçesi Yazır Mahallesinde meydana geldi. Edinilen bilgiye göre, çapa motoru almak için internette araştırma yapan 43 yaşındaki Ahmet Tayfur, diğer ürünlere göre fiyatı daha uygun olan ürünü incelemeye başladı. İncelediği link içerisindeki ürünün uygun fiyat olması nedeniyle Ahmet Tayfur, site üzerindeki dolandırıcıların ağına takıldı. Dolandırıcıların kendine gönderdiği linkten ürün fiyatının tamamının ödenmesi halinde kargonun kendisine gönderileceği bilgisi üzerine Ahmet Tayfur, link üzerinden 9 bin 500 lira olan ödemeyi yaptı. Bir süre sonra dolandırıcılar, Ahmet Tayfur ile tekrar iletişime geçerek ‘hatalı işlem yaptınız' 9 bin 500 lirayı tekrar göndermeniz gerekiyor' dedi. bunun üzerine dolandırıldığını fark eden Ahmet Tayfur, polis merkezine giderek şikayetçi oldu. “Vatandaşlar ucuz diye başka tanımadığı bilmediği insanlardan alışveriş yapmasınlar” Dolandırıcıların ağına takılarak 9 bin 500 lirasından olan Ahmet Tayfur, "İnternet üzerinden alışveriş sitelerinden çapa motorunu alabilmek için araştırma yapıyordum. Hesaplı bir ürün denk geldi, mesaj gönderdim bana numarasını gönderdi. Bu numara üzerinden aradım konuştuk ve pazarlığını yaptık. Sonra bana bir link attı beni yönlendirerek bu link üzerinden çapa motorunun anaparası olan 9 bin 500 lirayı gönderdim. Daha sonra hayırlı olsun iki tarafa diyerek telefonu kapattık. 5 dakika geçmeden aracılık yapan sitenin muhasebe departmanından olduğunu söyleyen kişi aradı beni. Para transferinizde eksiklik olduğundan dolayı aynı parayı tekrar yatırmamı önceki yatan paramı da hesabıma geri göndereceklerini söylediler. Ben şüphelendim neden böyle bir şey yapıyorsunuz diye? Ben parayı gönderdim neden bir daha göndereyim dedim. Ben bu kişilere beni 5 dakika sonra aramalarını söyleyerek telefonu kapattım. Ben tekrar satıcıyı aradım, durumu anlattım. Ben siparişi iptal ediyorum ücretin iadesini isteyeceğim dedim. Oda bana tamam diyerek telefonu kapattı. Ben bu alışveriş sitesinin asıl müşteri hizmetlerini aradım, oradan da benden bu linki istediler ve bana bu linki kullanmadıklarını sahte olduğunu söylediler. Beni tekrar sahte müşteri hizmetleri aradı ve paranın bir hafta içerisinde iade edileceğini söylediler. Tabi ben bu sırada dolandırıldığımı anladım. Vatandaşlar ucuz diye başka tanımadığı bilmediği insanlardan alışveriş yapmasınlar. Özellikle bilmedikleri insanların hesabına para gönderirken, satıcı ile hesap numarasının aynı olup olmadığını kontrol etsinler” dedi. “Ürünü satın almak için hemen para gönderilmemesi lazım” Dolandırıcılık olaylarına karşı uyarılarda bulunan Konya İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü Dolandırıcılık Büro Amirliğinde görevli polis memuru Cafer Maraşlı, "Eğer ürün çok cazip bir fiyattan satışa sunulmuşsa çok iyi araştırılması gerekiyor. Ürünü satın almak için hemen para gönderilmemesi lazım. Bu paralar üçüncü şahısların kullandığı banka hesap numaralarına geçiyor ve ulaşmak mümkün olmuyor. Mutlaka güvenilir sitelerden alışveriş yapılması gerekiyor. Bu sitelerin de sahte olup olmadığını anlamak için, internet adreslerinin kontrol edilmesi şart” diye konuştu. Kaynak: İHA

İnternet’de ne yapıyoruz? Haber

İnternet’de ne yapıyoruz?

Ulaş Girgin Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte internet, hayatımızın merkezinde olan son derece gerçek bir araç olarak karşımıza çıkıyor. Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması kapsamında toplanmış olan verilere göre hanelerin %94,1’i evde internete erişime imkanı buluyor. Geçen yıla kıyasla bu oranda %2’lik bir artış yaşandığı görülmekte. İnternet kullanımı söz konusu ise bu oran %85,0 olarak karşımıza çıkıyor. Bu oran 16-74 yaş arasındaki bireyleri kapsıyor. Erkeklerin oranı daha fazla Araştırma kapsamında karşımıza çıkan bir diğer dikkat çekici istatistik ise cinsiyetler üzerine. İnternet kullanımında, erkekler kapsamında yapılan incelemede oran %89,1 iken kadınlar için bu oranın %80,9 olduğu görülüyor. E Devlet kullanımı İnternet üzerinde kamu hizmeti almak isteyen bireylerin oranının %68,7 olduğu belirlendi. Daha ayrıntılı bakıldığında ise E-Devlet kullanım amaçları özelinde kişisel bilgilere erişme %64,4 ile ilk sırayı alıyor. Bunu %48,5 ile kamu kurumlarından ve hizmetlerinden randevu alma ve %44,1 ile kamu kuruluşlarının web sitelerinden bilgi edinme izliyor. Online AVM’ler Tüm dünyayı etkisi altına almış olan mağazaya gitmeden, online olarak alışveriş yapma alışkanlığı ülkemizde de büyük oranda rağbet görüyor. Yapılan araştırma kapsamındaki verilere bakıldığında, %71,3 ile en çok satın alınan ürünler giyim, ayakkabı ve aksesuar olarak karşımıza çıkıyor. Bunu %50,2’lik oranla fast food zincirlerinden yapılan teslimatlar, %40.9 ile ise gıda ürünleri izliyor. Evlerimizdeki sinema salonları Pandemi ile birlikte popülerliği üst seviyeye çıkan dijital platformlar, bireylere ev konforunda yeni yapımlar izleme olanağı sunuyor, kişiler abone oldukları platformlardan çeşitli dizi veya filmleri takip edebiliyor. Araştırmaya göre bu içeriklere ulaşmak için abonelik alanların oranı %26,4 olduğu görülüyor. WhatsApp başı çekiyor. Bilindiği üzere internet günümüzde haberleşme alanında da etkin rol oynayan mecraların lideri konumunda. Bireylerin en çok tercih ettiği haberleşme uygulaması ise WhatsApp. Bireylerin WhatsApp kullanma oranı %82 olarak karşımıza çıkıyor. Ayrıca Instagram uygulamasında da sesli arama yapma, yazışma, görüntülü konuşma gibi imkanlar bulunduğundan uygulama bu kategoriye giriyor. Kişilerin Instagram kullanma oranları ise %57,6.

Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
agazete En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.