Korona nedeniyle insanları eve kapatan pandeminin etkisiyle e-ticarette hızlı bir büyüme yaşanıyor. Bir alışveriş sitesinin Ticaret Bakanlığı verilerinden derlediği bilgilere göre, 2019’da günlük 3 milyon 726 bin olan e-ticaret sipariş adedi, 2020’de yüzde 68’lik büyüme ile 6 milyon 273 bin oldu. Kargo şirketlerince sağlanan toplam gönderiler arasında, e-ticaret gönderilerinin payı da yüzde 60’a çıktı. Yıllık 2,29 milyar adet sipariş karşılığı 226 milyar liralık pazar büyüklüğüne ulaşan e-ticarette, en fazla alışveriş pazartesi günleri yapılıyor. Tüm siparişler içinde yüzde 20’lik paya sahip pazartesiyi, yüzde 16 ile salı ve perşembe izliyor. Çarşamba ve cuma yüzde 14'erlik paylara sahip iken, cumartesi yüzde 12, pazar ise yüzde 9 ile e-ticaret pazarının en sakin günleri olarak dikkati çekiyor. Aylık bazda ise en fazla alışveriş global kampanyaların düzenlendiği kasım ayında yapılıyor. 27,2 milyar liralık siparişin verildiği kasım ayını, 26,2 milyar liralık siparişle yılbaşı alışverişlerinin yapıldığı aralık ayı takip ediyor. En sakin aylar ise nisan (13,1 milyar TL) ve mart (13,7 milyar TL). (ntv.com)
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
E-Ticaret hız kesmedi
Korona nedeniyle insanları eve kapatan pandeminin etkisiyle e-ticarette hızlı bir büyüme yaşanıyor. Bir alışveriş sitesinin Ticaret Bakanlığı verilerinden derlediği bilgilere göre, 2019’da günlük 3 milyon 726 bin olan e-ticaret sipariş adedi, 2020’de yüzde 68’lik büyüme ile 6 milyon 273 bin oldu. Kargo şirketlerince sağlanan toplam gönderiler arasında, e-ticaret gönderilerinin payı da yüzde 60’a çıktı. Yıllık 2,29 milyar adet sipariş karşılığı 226 milyar liralık pazar büyüklüğüne ulaşan e-ticarette, en fazla alışveriş pazartesi günleri yapılıyor. Tüm siparişler içinde yüzde 20’lik paya sahip pazartesiyi, yüzde 16 ile salı ve perşembe izliyor. Çarşamba ve cuma yüzde 14'erlik paylara sahip iken, cumartesi yüzde 12, pazar ise yüzde 9 ile e-ticaret pazarının en sakin günleri olarak dikkati çekiyor. Aylık bazda ise en fazla alışveriş global kampanyaların düzenlendiği kasım ayında yapılıyor. 27,2 milyar liralık siparişin verildiği kasım ayını, 26,2 milyar liralık siparişle yılbaşı alışverişlerinin yapıldığı aralık ayı takip ediyor. En sakin aylar ise nisan (13,1 milyar TL) ve mart (13,7 milyar TL). (ntv.com)
En Çok Okunan Haberler