ABD’de UTİB rüzgârı

ABD’de LA Textile Show’da Tanıtım Standı kuran UTİB, sadece kaliteli tekstil ürünlerini değil, Türk mutfağından lezzetleri ve Türk Kahvesini de tanıttı.

Haber Giriş Tarihi: 09.03.2019 15:54
Haber Güncellenme Tarihi: 09.03.2019 15:54
Haberyazilimi.com

Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), tekstilde dünyanın en büyük pazarı olan ABD’ de tanıtım çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Los Angeles kentinde 6-8 Mart tarihleri arasında düzenlenen LA Textile Show’a milli katılım organizasyonu düzenleyen UTİB, fuarda oluşturduğu Tanıtım Standı ile tekstil ürünlerinin yanı sıra Türk mutfağından lezzetleri ve Türk Kahvesi’ni de ziyaretçilere tanıttı. Basın danışmanının servis ettiği habere göre, giyimlik kumaş ve aksesuarların sergilendiği fuar, dünyanın dört bir yanından sektör profesyonellerini buluşturdu. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği’nin organizasyonu ile fuarda yer alan Beztaş Tekstil, BZ Jakarlı Dokuma, Can Tekstil Entegre Tesisleri, Confetti Tekstil, ETS Ezgi Tekstil, İlay Tekstil, Kotonteks Tekstil, Laya Tekstil, Monark Mensucat Sanayi, Moripek Tekstil, Antik Dantel, İpeker, Akbaşlar’ın bulunduğu 13 firmanın özel bir tasarımla sergilediği, en son trendleri yansıtan kumaş örnekleri ve sürdürülebilir tekstil ürünleri beğeni topladı.

ZİYARETÇİLERİN UĞRAMA NOKTASI

UTİB, bu yıl ikinci kez katıldıkları fuarda tekstil ürünlerinin yanı sıra Türk kültürünü de tanıttı. Türk yemeklerinden örneklerin sunulduğu standı ziyaret edenler arasında yapılan çekilişle şanslı ziyaretçilere UNESCO Somut Olmayan Kültür Mirası Listesi'ndeki Türk kahvesi ve kahve seti hediye edildi. California Market Center’da gerçekleştirilen fuara katılan firmaların mevcut müşterileri ile görüşmenin yanı sıra yeni bağlantılar için de önemli gelişme kaydettiğini belirten UTİB Yönetim Kurulu Başkanı Pınar Taşdelen Engin, “ABD, sektörümüz için vazgeçilmez bir pazarların başında geliyor. Bu nedenle çok önemsediğimiz fuara birliğimiz ve firmalarımız güç birliği yaparak hazırlandık. Asıl amacımız olan Türk tekstil ürünlerinin tanımının yanı sıra Türk kültürünü de potansiyel müşterilerimize anlatmak istedik. Aldığımız sonuç ise mükemmel oldu. Fuarda, dünyanın dört bir yanından gelen iş insanları, tasarımcı ve üreticilerini, Türkiye’nin tasarım gücü, sıfır problem temelinde sürdürdüğü üretim ve servis kalitesi ile tanıştırdık. Yüksek ihracat performansı ve pazar potansiyeline sahip olan Türkiye, tekstil sektöründe dünyanın en güçlü piyasa paylarından birine sahip. Dünya pazarındaki bu yerimizi korumak için Türk tekstil sektörü olarak moda, tasarım ve markalaşmaya büyük önem veriyoruz. Moda, tasarım, Ar-Ge konusunda dünyada pek çok ülkenin takibindeyiz. Küresel tekstil trendlerinin belirlenmesi konusunda da Türkiye öne çıkan ülkeler arasında yer alıyor” dedi.

BASAMAKLARI HIZLA TIRMANIYORUZ

Türk tekstil sektörünün, dünyanın yedinci, Avrupa Birliği’nin ise ikinci büyük tedarikçisi olduğunu hatırlatan UTİB Başkanı Pınar Taşdelen Engin, dünyanın diğer önemli tekstil ve hazır giyim tüketicisi ABD’de de ise Türk tekstil ve hazır giyim ihracatçılarının payının her geçen yıl arttığına dikkat çekti. Taşdelen Engin, “ABD pazarında Türkiye tekstilde yüzde 3,1 ve hazır giyimde yüzde 1 paya sahip. ABD de ilk sırayı Çin, Kanada, Kore Cumhuriyeti, Hindistan ve Meksika alıyor. Biz ise dokuzuncu sıradayız. Hedefimiz en kısa sürede ilk üç içinde yer almak. Ar-Ge, teknoloji ve inovasyon alanındaki konumumuza baktığımızda bu hiç de zor değil. Tanıtım konusunda da ara vermeden çalışıyoruz. Tüm önemli fuarlara firmalarımızın katılmasını sağlıyoruz. Organize ettiğimiz Ur-Ge projeleri, düzenlediğimiz ikili görüşmeler ve alım heyetleri ile de pazar payımızı artırmaya başladık. Kısa sürede ABD pazarında hak ettiğimiz yeri alacağız” diye konuştu.