Advert
Mağazalarda görsel sunum  “Merchandising”
Yrd.Doç.Dr.Gülsüm Vezir Oğuz

Mağazalarda görsel sunum “Merchandising”

Sevgili okurlarım, geçen hafta yazımda satış danışmanlarının öneminden ve görevlerinden bahsettim. Bu hafta ise mağazacılık alanında büyük ölçüde önem arz eden bir konuyu ele almak istiyorum.

Biz tüketicileri satın almaya yönlendirmek amacıyla mağaza içinde uygulanan her türlü aktivite, teknik ve metot çalışmalarına “Merchandising” adı verilmektedir.

Peki, bu uygulamalar ne gibi bir kolaylık sağlıyor? Öncelikle reklam, biz tüketicileri satın almaya hazırlarken “Merchandising” ise ürünü satın almamız için harekete geçirir. Doğru ürünün, mağaza içerisinde doğru yerde sergilenmesi satış cirolarını önemli ölçüde etkiler.

Aynı şekilde iyi planlanmış “Merchandising” aktivitesiyle ürünlerin imajı güçlenir, rakipler arasında ön plana çıkar ve bu şekilde tüketiciler tarafından satın alma gerçekleşir.

Tüm bu faaliyetleri hayata geçiren “Merchandising” elemanları, her geçen gün daha zor bir hale gelen perakende sektöründe, anlaşmalarla listelenen ürünlerin hedeflenen şartlar altında, mağaza gruplarına satışa sunulmalarını sağlamaktadırlar.

 

Merchandising ekibinin faydaları:

  •   Ürünlerin reyonda ve ikinci teşhir alanlarında en iyi şekilde sergilenmesinin sağlanması,

  •   Stok seviyesini en iyi şekilde değerlendirmek,

  •   Kampanyalı ürünlerin görünür şekilde yerleştirilmesi,

  •   Yapılan dönemsel, yıllık teşhir vb anlaşmaların sahada kontrol edilerek uygulanmasının sağlanması,

  •   Satış noktası yetkilileri, reyon sorumluları ve tüketici ile ilişkilerin geliştirilmesi,

  •   Müşterilerin ürünlere yönlendirilmesi ve sıcak satış yapılmasının sağlanması,

  •   Sahada, çalışma esnasında elde edilen bilgilerin en etkili raporlama ile en kısa sürede firma yetkililerine ulaştırılması,

  •   Haftalık, aylık aralıklarla yapılacak toplantılar ile sahanın yorumlanması ve fikirler üretilmesi

 

Mağazada önemli görevleri üstlenen “Merchandising” ekibinin etkili kullanılması bir o kadar fark yaratacaktır. Bununla kastım, seçilmiş kişilerle çalışmak, ürün ve firmayı iyi ifade eden, markanın benimsenmesini sağlayan, saha dağılımını doğru organize eden, kontrol altında tutan, sahadan aldıkları verileri en kolay ve en doğru şekilde ulaştırmalarını sağlayan kişi ve kişilerden oluşan ekip ile çalışmak gerektirmektedir.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500