Advert
Advert
Harekete geçme zamanı
Salih Kaba

Harekete geçme zamanı

Bugüne kadar yazdığım yazıların büyük bir bölümünde sizleri spora başlatabilmenin yollarını aradım. Bu güdüyü aşılayabilmek için her hafta olduğu gibi bugünde aynı şeyi yapacağım. Ama bugün sadece sözde kalmaması için sizlerinde faydalanabileceğiniz bir yol bulduk. Gerçi aranızda bilenleriniz vardır, ben yine de detaylı açıklayacağım. Her perşembe Tuncay Aktaş ile saat 14.00'te Radyoaktif Günebakan (92.6) programında beslenme ve spor üzerine söyleşi yapıyoruz.

Geçen ay itibariyle sizlere güzel bir sürpriz hazırladık ve bu hafta bu sürprizin ilk temellerini attık... EVET; BU AY YILBAŞINA ÖZEL, 3 HAFTA BOYUNCA, PAZARTESİ GÜNLERİ 'agazate'yi ALIP SİZLERE VERDİĞİMİZ ŞİFRELERİ NOT EDİN. 3.HAFTA SONUNDA BİZ PROGRAMDAYKEN (5 OCAK-PERŞEMBE SAAT 14.00) İLK ARAYAN OLUP DOĞRU ŞİFRELERİ VERİRSENİZ 'MAYA SPOR MERKEZİNDEN' 3 AYLIK ÜYELİK KAZANACAKSINIZ. İKİNCİ ARAYAN KİŞİ GRUP DERSLERİNDEN SINIRSIZ YARARLANABİLECEK, 3. ARAYAN KİŞİYE DE SÜRPRİZİMİZ VAR. Bu arada unutmadan söyleyeyim sadece şifreyi almak yetmiyor, yazının tümünü okumadan geçmeyin belki küçük bir özet isteyebiliriz .. Takipte kalmanız dileğiyle

.

Spor yaparken nelere dikkat etmeliyiz !

 

1- Spor yapanların en öncelikli olarak dikkat etmesi gereken husus sıvı tüketimidir. Fiziksel aktivite esnasında terleme ile birlikte vücutta sıvı kaybı oluşmaktadır. Birçok araştırmaya göre spor yaparken sıvı tüketimi birden değil; yavaş yavaş yapılmalıdır. Çünkü yavaş içilen su vücutta daha verimli kullanılır ve hemen idrar yoluyla dışarı atılması önlenmiş olur. Su vücuttaki kan akışkanlığını dengeler ve kalbimizin spor esnasında zorlanmasını engeller.

 

2- 60-70 dakika antrenman yapmak yeterlidir. Çok ağır kilolarla direnç antrenmanına başlamak ertesi gün ağrılı bir gün demektir. Kilolar doğru seçilmelidir. Antrenmanları düzenli ve disiplinli şekilde yapın. Ayrıca yaptığınız egzersize yeterince konsantre olun. Kadınların kaslanma korkusu ile direnç antrenmanı yapmamaları büyük bir hata. Direnç antrenmanları yağ kaybı ve sıkı bir görüntü için vazgeçilmezdir.

 

3-Evde yapılacak egzersizlerle vücudu en iyi şekilde formda tutmak mümkündür. İyi seçilmiş egzersizler ile günde sadece yarım saatlik bir antrenman sonuca ulaşmak için yeterlidir. Egzersizleri iyi bir ısınmadan sonra 2 veya 3 set 20 tekrar, setler arası dinlenme 30 saniye şeklinde yapmak en iyi sonucu verecektir.

 

4-Spor yaparken sizi motive edecek etkenlerden biri de müzik. Müzik ile birlikte yaptığınız spor keyfe dönüşür. Salonda çalınan müziği tercih etmiyorsanız kendi müziğinizi dinleyebilirsiniz .

NOT:RADYOAKTİF ŞİFRE: 'DURMA HAREKETE GEÇ'

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500