Advert
Advert
Başlamak için neden pazartesi?
Salih Kaba

Başlamak için neden pazartesi?

Pazartesi haftanın günleri arasında en ünlü olanıdır. 7 gün arasında yıllardır galip gelen birinci gündür o.

Sosyal medyada bir salı, çarşamba, perşembeye göre en sık duyduğumuz gündür.

Bunları haftanın başı olduğundan dolayı söylemiyorum. Hangi işe kalkışırsak kalkışalım pazartesiyi seçeriz.

Sigarayı bırakma günüdür pazartesi, diyete başlama günüdür, ibadete başlama günüdür, spora başlama günüdür, hangi şeye başlanacaksa o gündür pazartesi.

Ben bugüne kadar düşündüğü şeyi o gün içerisinde gerçekleştiren birileriyle pek karşılaşmadım.

Çünkü neden mi 'Pazartesi' üşengeç ve bir şeylerden ödün veremeyen kişilerin başarısızlıklarını daha başlamadan ilan ettikleri gündür.

Elbette başarılılara sözüm yok tabi onlar çoktan başladılar bile...

Bence hemen iradenize hükmedip yola koyulmalısınız. Yarın ya da haftaya geç kalabilirsiniz. Unutmayın ilk işiniz kendinize inanmaktan geçiyor.

 Sporu yaşam biçimi haline getirmelisiniz

Spor serüvenimiz bir anlık hevesle başladı. Bunun devamlılığını getirebilmek işin en zor kısmıdır.

Etrafımda spora başladıktan sonra 1-2 ay içerisinde büyük sonuçlar bekleyip, ama istedikleri kadar olumlu sonuç alamayıp sporunu yarım bırakan çok fazla sayıda insan var.

Daha doğrusu bilinçsizlik almış başını gidiyor.

Örneğin, spor salonunda bir yandan üyenin programını gösteriyorum diğer yandan hangi hareketin hangi bölgede ki kası nasıl çalıştırdığından bahsediyorum.

Ama üyenin aklındaki tek şey karın yağları nasıl gider ,karın egzersizlerini fazla yapalım hemencecik eritelim hocam şeklinde oluyor.

Bende onlara bunun imkansız olduğunu söylüyorum. Çünkü bu iş 1-2 aylık iş değil ve en önemlisi beslenmeye dikkat etmeden , yani bir şeylerden ödün vermeden ve sabretmediğimiz sürece başarıya ulaşamayacağız.

Beslenme tavsiyeleri

1-Kahvaltı yapın: Kahvaltıda alınan karbonhidrat ve proteinlerin miktarı günün nasıl geçeceğini belirler.

 

2-Meyve ve sebzeleri atlamayın: Meyve ve sebzeler,lif bakımından da zengindirler ve bu sayede bağırsaklardan geçişi kolaylaştırırlar.

 

3-Porsiyonlarınızı küçültün: Aşırı kalori alımınızı bir şekilde azaltmalısınız.

 

4-Belirli yiyecekleri “Yasak” olarak düşünmemeye çalışın: Bazı gıdaların yasak olduğunu düşünürseniz bu gıdaları daha çok yemek istersiniz.

 

5-Spor yaptıktan sonra, vücudun terle attığı suyu geri kazandırmanız gerekir. Bol bol su tüketin.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500