Advert
Advert
 Bursa Trafik Şube  Müdürlüğüne arzımdır…

Bursa Trafik Şube Müdürlüğüne arzımdır…

Bursa trafiğinin altyapı düzeninin bozuk olduğunu sağır sultan biliyor. Kent caddelerinde önceliğin yaşayan insanlara ait olduğu bilincinden yoksun belediyecilik anlayışının yıllarca biriktirdiği defoların duvara çarptığı günlere ulaştık ve Bursa ulaşılamaz bir kent oldu.

Hele ki beğenmediğimiz batçıklar ile hiç beğenmediğimiz raylı sistem olmasaydı Bursa’da ulaşım krank keser ve poposunun üzerinde otururdu.

Bu hal ve gidişte elbette Bursa Emniyet Müdürlüğü Trafik Şube Müdürlüğünün bir ihmali ya da dahli yoktur ve olamaz. Onlar bütün olumsuz alt yapıya karşı ellerindeki malzemeyi ve ekipleri en iyi şekilde yönetmek durumundadırlar. Burada Bursa trafiği iyi gözlemleniyor mu diye baktığımızda evet demenin kolay olmadığını da görebiliyoruz.

Bursa kent içi trafiğini Atatürk Stadı yoluna, Kükürtlü Caddesine ve FSM’ye kemer kontrolü yaparak çözmek mümkün değildir ve kolaycılıktır. Kemer takmanın önemini ve en çok da kent içinde olan kazalarda hayati önem taşıdığını bilenlerdenim ama kent içi trafik hastalığının çaresi değildir. Bursa’da herkesin her yere park etme özgürlüğü(!) vardır. En başta BTSO’nun Altıparmak Hizmet binası önündeki yaya kaldırımı olmak üzere kamu kurum önlerindeki yaya kaldırımları sürekli makam araçları tecavüzüne uğrarlar ve ceza ya da uyarı almazlar.

Bursa caddelerini tek şeride indiren yasak yerlerde dükkan önü park yapmak müktesep hak muamelesi görmesi bile trafiğin akışını kilitler ama müeyyide uygulanmaz.

Dalma, sağlama, makas atma kurallara göre yasak olmasına rağmen Bursa’da serbesttir. Bu hareketler sonucunda sürekli sorunlar ve hatta ölümle sonuçlanan kazalar yaşanmaktadır.

Meraklısına FSM’debabaları sağ olsun çocuklar tarafından dönüşlerde her daim ‘Spin Atma’ itina ile gerçekleştirilir ama tek kalem makbuzu göremezsiniz.

Pazar günü Merinos Metro durağından yürüyen merdivenlerden trene otomobili ile binme fantezisinin facia ile sonuçlanmaması sadece iyi bir tesadüftür. Bunun nedeni ise makas atma sonunda yolun bitmesidir.

Önümüz kış artık yollar genellikle ıslak ve gizli buzlanma tehlikesi eşiktedir. Bursa trafiğinde her an her şeyin olabileceği mevsimi başlamıştır.

Bursa Trafik Şubenin hizmet anlayışı gözden geçirerek yeniden formatlamasını ve emniyet kemerini eğitim olarak vermesini ve hayati konularda daha etkin denetlemelerini kamuoyu ile paylaşmasını öneriyorum.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500