Advert Advert
Advert
'Varis' için nasıl önlemler almalıyız ?
Salih Kaba

'Varis' için nasıl önlemler almalıyız ?

Damarların zayıflaması ya da görevini tam olarak yapamamasından, toplar damarların pis kanı kalbe tam olarak gönderememe durumudur. Peki bu olayın gerçekleşmemesi için nasıl önlem almalıyız.

1- Hareketsiz uzun süre ayakta kalınmamalı,

2- Her gün en az 30 dakika yürüyüş yapılmalı,

3- İstirahat ederken ayaklar hafif yüksekte tutulmalı,

4- Kemeri dar kıyafetler giyilmemeli,

5- Bacak kaslarını çalıştıracak egzersizler yapılmalı,

6- Aşırı sıcaktan kaçınılmalı. Çok sıcak suyla banyo yapılmamalı.

7- Bacaklara soğuk suyla masaj yapılmalıdır.

Masa başı bir iş yapıyorsanız en azından ofis içinde yürümeye çalışın. Saatlerce oturmayın her zaman hareket etmekte fayda vardır. Aksi taktirde varis oluşumlarınız daha da artacaktır.

 

Ah şu 'kulunçlar'

Genelde sırt, boyun ve kalça bölümünde görülen bir vakadır. Tıpta kesin olarak neyden dolayı oluştuğu bilinememektedir. Antrenmandan sonra, çok fazla hareketsiz kaldığımızda ve gün içinde yanlış postür kullandığımızdan dolayı sıkça karşılaşmaktayız. Öyleyse takipte kalın ve neler yapabileceğimizi öğrenmiş olun.

1- Hareket edin. Aerobik egzersizleri kulunçlar ile savaşmakta oldukça işe yarar.

2- Yüzme ya da omuzlarınızdaki ve boynunuzdaki kasları rahatlatacak diğer hareketleri yapmayı deneyin.

3- Elleri,sırt ve boyun bölgesini çalıştıran spor hareketlerinin en basit şekillerinden başlanılarak bu bölgeler rahatlatılmalı .

4- Kulunçlu bölgeye masaj yapılarak rahatlatılmalı.

5- Kulunç tedavisinde evde yapılabilecek çok şey vardır. En basit ve başta nasıl oturulacağı, yatılacağı ya da nasıl kalkılacağı konusu iyice anlaşılması gerekmektedir.

6- Sırt ve boyun bölgesini egzersizle destekleyip güçlendirmeliyiz.

Beslenme tavsiyeleri

1- Karbonhidratların enerji kaynağınız olduğunu unutmayın.

Bedeniniz karbonhidratlarla çalışmaktadır ve günlük beslenme düzeninizin karbonhidrat açısından zengin gıdalar içermemesi, kendinizi yorgun hissetmenize ve egzersizler sırasında kolaylıkla bitkin düşmenize neden olacaktır.

2 -Egzersizden önce hafif yiyin

Bedeninizde mevcut bulunan karbonhidrat miktarı önceki günlerde yediklerinizin ve egzersiz alışkanlıklarınızın yansımasıdır. Egzersizden hemen önce yediğiniz yemekler ya da atıştırmalıklar ek enerji sağlamakta ve egzersiz sırasında açlığı ya da bitkinliği önlemeye yardımcı olmaktadır.

3-Egzersiz sonrası beslenme

Kaslarda daha fazla enerji depolamak için, karbonhidrat açısından zengin besinler egzersizden hemen sonra tüketilmelidir. Karbonhidrat proteinle birleştiğinde kaslarda depolanan enerji artmaktadır. Egzersizden 15 ila 30 dakika sonrası için tatlı, pirinç ağırlıklı atıştırmalıklar seçerek, kas iyileşmesi sürecini harekete geçirebilirsiniz.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500