Advert
Advert
Özentiye göre değil ihtiyaca göre…
Mehmet Çetinkaya

Özentiye göre değil ihtiyaca göre…

Bugün sizlere 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Uygulama Yönetmenliği ile getirilen yeni haklarından bahsedeceğim. Bilgi sahibi olmak çok önemli ancak bildiklerimizi günlük yaşantımızda hayata geçirirsek faydasını görmüş oluruz. Bilmediklerimizi de ilgililere sormak ve araştırmamız gerekiyor.

Reklamlara ilişkin bilinmesi gerekenler

  •  Reklamların doğru, dürüst genel ahlak kurallarına uygun, haksız rekabet oluşturmayan, ayrımcılık içermeyen, hastaları yaşlıları ve çocukları istismar etmeyen, kişilik haklarını zedelemeyen nitelikte olması gerektiğini unutmayınız!
  • Bankalara ödenen dosya masrafı ve diğer masrafların ‘Yeni Tüketici Yasasına göre geri alınacağı’ ve Başvuru için son gün olduğu şeklinde cep telefonlarına mesaj göndererek belirli bir ücret talep edenlere itibar etmeyiniz!
  • Gıda takviyesi ve kozmetik ürünlerin çeşitli hastalıklara iyi geldiği veya bu hastalıkları tedavi edeceği, yönünde yapılan reklamlara itibar etmeyiniz!
  • Abartılı iddialarla kalıcı etki göstereceğini vaat eden kozmetik ürün tanıtımlara inanmayınız!
  • ‘Hediye kazandınız’ veya ‘Alışverişinizden kazandığınız puanlar birikti’ şeklinde mesajlar ile tanıtım yaparak kredi kartı numaranızı veya diğer kişisel bilgilerinizi talep edenlere bu bilgilerinizi kesinlikle vermeyiniz.
  • Reklamlarda ana vaadin istisnası niteliğindeki bilgiler ile diğer bilgileri içeren alt yazı ve dipnotların okunabilir bir şekilde ve hızda verilmesi gerektiğini unutmayınız!
  •  Fiyat indirimlerinin yer aldığı reklamlarda indiriminin başladığı ve bittiği tarihi ile sınırlı stok varsa stok miktarının yazılması gerektiğini biliniz!
  • Televizyonlarda veya radyolarda yer alan doğrudan satış ve tele-alışveriş reklamlarında ‘İlk kez, son, sadece, tek bir sefer, sınırlı satış, hepsi satılmak üzere, satıldı satılacak’ gibi ifadelerle mal veya hizmet satın almaya teşvik edecek şekilde tanıtım yapılamıyacağını biliniz!
  • Reklamlara ilişkin şikayetlerinizi Gümrük ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Reklam Kurulu Başkanlığı’na bildirebilirsiniz!

 

Sipariş Edilmeyen Mal ve Hizmetler

 

  • Sipariş etmediğiniz bir malın gönderilmesi ya da bir hizmetin sunulması durumunda, gönderilen ya da sunulan mal ve hizmete ilişkin herhangi bir sorumluluğunuz bulunmamaktadır.
  • Sizin sipariş etmediğiniz ama size gönderilen malı geri göndermek ya da muhafaza etmek gibi bir sorumluluğunuz bulunmamaktadır.

Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğünün tavsiye niteliğindeki altın kuralları dikkate almanız hepimizin menfaati için önemlidir.

Alışverişlerinizi arzu ve özentilerle değil mutlaka ihtiyaçlarımıza göre yapmalıyız.

Bazen alışverişi yapmamak veya ertelemek zorunda kaldığımız için üzülmemek gerekir. Yanlış ve ihtiyaç olmayan bir alışveriş yapmaktansa yapmamak daha faydalıdır.

 

 

 

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500