Advert
Advert
Koşu mu yürüyüş mü?
Salih Kaba

Koşu mu yürüyüş mü?

 

   Her ikisi de vücudumuza birçok yönden fayda sağlamaktadır. Üzerinde durulması gereken en önemli unsur ise kimlere, hangi tempoda ve ne sıklıkla uygulanacak olmasıdır. Eğer kilonuz fazla ise yapacağınız aktivite türü de buna göre değişkenlik gösterecektir. Yani fazla kiloluysanız koşu programı pekte size göre değildir. Bunun nedeni, kilolarınızın diz eklemine yaratacağı baskı ve sakatlanma riskinden geçiyor. Yani kısacası uzun süre koşmadan, 15-20 dakikalık hızlı yürüyüş ve biraz da olsa açılı bisiklet kullanmak sizin için çok yararlı olacaktır. Süreç içerisinde zayıfladıkça tempomuzu da buna göre artırmalıyız. Koşmamamızın bir diğer nedeni de hemen yorulup aktiviteyi yarım bırakmamızdır...

 

1-Ayakkabı seçiminiz konforlu ve baskıya dayanıklı olmalıdır.

 

2-Günde 10.000 adım atmayı unutmayın.

 

3-Dizlerde ağrı varsa, uzay mekiği(Arctrainer) ve açılı bisiklet kullanmaya dikkat edin.

 

4-Zayıfladıkça ve oksijen alım kapasiteniz arttıkça temponuzu arttırın.

 

5-Koşu bandı yerine dışarıda koşmayı ya da yürümeyi deneyin.

 

6-Kulaklığınızı takıp müzik dinlemeyi unutmayın.

 

7-Tüm bunları yaparken beslenmenize çok dikkat edin.

Beslenme tavsiyeleri

 

YAKIT KAYNAĞIMIZ KARBONHİDRAT

 

Spor sırasında kasların performansı için enerjiye ihtiyaç duyuluyor.

Karbonhidratların kas ve karaciğerde depolanmasıyla oluşan glikojen, çalışan kaslar için yakıt kaynağı. Her aktivite, glikojen kullanımını gerektiriyor. Yeterli karbonhidrat tüketilmezse glikojen miktarı azalıyor ve yorgunluk, halsizlik problemleriyle karşı karşıya kalınıyor. Bu nedenle spor yapan bireylerin beslenme programlarında tam tahıllı karbonhidratlara dengeli ve yeterli bir şekilde yer vermesi gerekiyor. Eklem ve bağışıklık sistemi için OMEGA 3 şart.

Su, hücre yapısı ve cildin neminin korunmasında, kırışıklıkların önlenmesinde oldukça önemlidir. Günde 2 - 2,5 lt kadar su tüketilmeye özen gösterilmelidir.

Cildin sağlıklı ve canlı görünmesi, halsizlik, yorgunluk, sık sık hastalanma gibi problemler için “DEMİR” alımı da önemlidir. Özellikle kadınlarda sıkça görülen kansızlık problemi için demirin başlıca kaynakları olan et, yumurta, pekmez, kuru baklagiller, yağlı tohumlar, yeşil yapraklı sebzeler, tahıllar, kuru meyveler, domates tüketilmelidir.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500