Advert
BURBAK ne yapacak şimdi?
Ali Eşref Uzundere

BURBAK ne yapacak şimdi?

Geçtiğimiz hafta gazetemiz yazarlarından Osman Gürçayilebirlikte Büyükşehir Belediyemizin şirketi olan “BURBAK”ı ziyaret etmiş, Genel Müdürü Kasım Şahin ve Genel Müdür Yardımcısı MahmutSertgöz ile BURBAK ile ilgili sohbet etmiştik. 

Sıcak ve samimi bir hava içinde geçen sohbetimizdeBURBAK Genel Müdürü, kendilerine yönelttiğimiz tüm sorularımızı içtenlikle cevaplamış, eleştirilerimizden de yararlanacağını söylemişlerdi.

 

İŞLETME MALİYETİ '0' LİRA

 

BURBAK bir belediye şirketi olarak kurulmuş ve hizmet vermeye başlamış.Ama işletme yatırım maliyeti sıfır lira olan BURBAK;günümüzde 300’den fazla kişiye istihdam sağlamış, hizmet alımlarında taşeron kullanmamış, personel, stopaj vergileri yanında ciddi KDV ve Kurumlar Vergisi ödeyen bir dev bir şirket olarak gelişerek büyümesine devam etmiştir.

Sistem içerisinde çalışanların özlük hakları ve gelecekleri bir anlamda korunarak sosyal tarafı da öne çıkaran BURBAKGenel Müdürü’ne;“Bir teneke Sarı boya alıp,caddeleri boydan boya bir otomobil sığacak şekilde çizgilerle işaretleyip, başına da bir adam koyup vatandaşın cebinden para alıyorsunuz.”dediğimizde; bize BURBAK’tan öncesi cadde ve sokaklardaki uygulamaları hatırlatıp şöyle konuşmuştu:

“Hemen her köşe başında ‘değnekçi’diye tabir edilen, kafasına göre cadde ve sokakları parselleyip para alarak araba park ettiren, para vermek istemeyenlerle tartışan ve bazen de kavga eden, kayıt dışı belgesiz kazançsağlayan mafya türevi durumu hatırlayın. Biz ciddi bir istihdam yarattık. Bizim personelimiz aynı zamanda güvenlik,İstihbarat ve bilgi elemanı olarak görev yapıyor. Araçların güvenliğikadar çevre güvenliği sağlama gibi görev de üslenmiştir. Sorumluluk alanlarında kapkaç ve araç hırsızlığı yaşanmamasıtesadüf değildir.

“Cadde üzerindeki otoparkların yasal olmadığına dair iddialar için ne diyeceksiniz?” diye sorduğumda; Genel Müdürü Kasım Şahin:

18.10. 1983 tarih, 18195 sayılı resmi gazetede yayınlanan ve 13.10.1983 tarihinde TBMM kabul edilen 2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu’nun 79. maddesini,

Ayrıca, 23.07.2004 tarih, 25531 sayılı resmi gazetede yayınlanan ve TBMM’de 10.07.2004 tarihinde kabuledilen 5216 Büyükşehir Belediye Kanunu’nun 7 maddesini gösterdi.

Büyükşehir Belediyesinin Görev, Yetki ve Sorumluluklarınıiçeren ilgili kanunun 7/f’de; “……durak yerleri ile karayolu, yol, cadde, sokak meydan ve benzeri yerler üzerinde araç park yerlerini tespit etmek ve işletmek veya kiraya vermek;  kanunların belediyeye verdiği trafik düzenlemesinin gerektirdiği bütün işleri yürütmek” şeklinde düzenlendiğini bildirerek, yapılan her şey kanunlara uygundur demişti.

 

Gelelim yazımızın başlığında belirttiğimiz konuya.

5216 sayılı Belediye kanunun ilgili maddesini yargıya taşıyan Burdur Tüketicileri Koruma Derneği’ni haklı bulan Danıştay 8 Dairesi, “Yolların amacına uygun olarak kullanılmasını olumsuz yönde etkileyeceği” gerekçesiyle düzenlemeyi iptal etti.

 

KARAR, ÜLKE GENELİNDEKİ UYGULAMALARA EMSAL NİTELİĞİNDE

Ülke genelindeki benzeri uygulamalara emsal teşkil edecek nitelikteki yargı kararını değerlendiren BURTUKODER Başkanı Kemal Arslan, 5 yılı süren bir hukuk mücadelesi sonucu, sadece Burdur’daki uygulamayı değil, tüm Türkiye’de cadde ve sokaklardaki ücretli otopark uygulamasını durduracak emsal bir kararı çıkartmış bulunmaktayız” dedi.

Aslan, ülke genelindeki benzeri uygulamalara emsal nitelikteki kararla ilgili ellerindeki bilgi ve belgeleri talep edilmesi halinde kişi ve kuruluşlarla paylaşabileceklerini bildirdi.

Bu durumda BURBAK ne yapacak?

 

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500