Advert
Koca fuarda göremedik bir Bursa markası
Mehmet Çetinkaya

Koca fuarda göremedik bir Bursa markası

2016 Franchising ve Markalı Bayilik Fuarı açıldı.13–16 Ekim tarihleri arasında, İstanbul CNR Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek fuara Bursa Ticaret ve Sanayi Odası(BTSO)organizasyon ile bizde agazete adına Genel Müdürümüz Erdal Şimşek ile beraber katıldık.

Gözümüzü franchising gibi önemli bir konuda Bursa'dan katılan bir firma aradı... Biz de Bursa gazetesi olarak kendisine mikro milliyetçilik yapacaktık ama maalesef bulamadık...

Girişimci, sanayici kenti dediğimiz Bursa'dan böylesi uluslararası fuarda, bu kentten bir marka olmayışı içimizi burktu...

Bu acı gerçeği hatırlattıktan sonra gelelim fuarda neler olduğuna.

22 bin metrekare alanda, 400’e yakın yerli yabancı markanın katılımıyla gerçekleştirilen fuarın açılışına katılan Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci,dünyanın büyük markalarının ve işletmelerinin mutlaka büyük hikayeleriolduğunu hatırlattı ve bu hikayelerin gerçek hayatlardan doğduğuna dikkat çekti.

"Bir hikayeniz olması için o hikayeyi yaşamak gerekir. Bir hikayenizin olması için de toplumdaki ihtiyaçları görmek gerekir. Örneğin, 15 Temmuz bizim için artık bir kimliktir ve demokrasi markasıdır. Bizler bu markanın hikâyesini milletçe yaşadık ve tecrübe ettik. İhtiyacı olan ülkelere 15 Temmuz’un ‘franchising’ini verebilir miyiz?" sorusu ironik olarak da ayrı bir anlamla birlikte franchising kavramının ne kadar önemli olduğunu dile getiriyordu.

MARKA SAYISI ÇOĞALTILMALI

Türkiye’nin daha çok marka oluşturmanın yollarını bulması gerektiğini ifade eden Bakan Tüfenkci, "Marka yolunda ilerleyen o markanın kurallarını ve standartlarını da oluşturmalıyız. Üreticilerimiz ve ihracatçılarımızla birlikte marka ruhunu diriltmemiz gerekiyor. Yurt dışında bulunan markalarımızın ve ihracatımızın büyümesi esasında Türkiye’nin büyümesidir. Yurt dışında markaların alınması teşvik verilmesi noktasında teşvik paketimizde, yeni maddeler var. Ama alırken, sadece bir markanın isim hakkını almamalıyız. Aldığımız markanın tamamını alarak, Türkiye’de bunu konumlandırmalıyız" diyerek ismin değil icraatın da önemine vurgu yaptı.

Fuarla ilgili ilginç istatistik bilgiler vermek gerekirse "Büyüyen franchising hacmi ile birlikte sektörün önde gelen platformu “Bayim Olur musun” fuarı; katılımcı marka sayısı, m2 ve ziyaretçi sayısı bazında Avrupa ve Ortadoğu’nun birincisi olma özelliğini taşıyor.

-2015 yılı sonu itibari ile franchising sektörünün büyüklüğü 43 milyar dolar.

-İstihdam sayısı 200 bin’e ulaştı.

-Türkiye’deki zincir işletmelerin sayısı 2.500

-Zincir işletmelerdeki yabancı firma oranı: % 29

-Zincir işletmelere bağlı şube sayısı 60 bin

-Yurtdışına açılan Türk marka sayısı 160

Demek ki daha çok çok çalışmalıyız…

Markalaşmak bir ülkenin gelişimi için en gerekli etkenlerden biridir.”

 

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500