Advert
Mudanya Köprülü Kavşağı inşaatı Eylül’e kadar biter mi?

Mudanya Köprülü Kavşağı inşaatı Eylül’e kadar biter mi?

Hani bir gün seninle Topkapı’dan

Geliyorduk; yol üstü bir meydan

Bir çınar gördük, enli, boylu, vakur” diye başlayan şiirdeki gibi…

      Hani sizlerle İzmir yolundan Mudanya Kavşağına gelirken orada bir kavşak vardı..

İlgililerin söylediklerine göre, “yükseklik ve genişlik bakımından ihtiyacı karşılamakta zorlanan bir köprülü kavşak”tı.

Bursa-İzmir D200 Karayolu üzerinde yer alan Mudanya Sapağı Köprülü Kavşağı’nın Stadyum bağlantı yolları ile birlikte bölge trafiğine hizmet edecek şekilde Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nce ortaklaşa projelendirilmişti.

 

Bursa’da araç trafiğinin en yoğun olduğu noktalardan biri olan, yükseklik ve genişlik bakımından ihtiyacı karşılamakta zorlanan Mudanya Köprülü Kavşağı’ndaki eski köprünün yıkımının 20 Haziran’a kadar bağlantı yollarını bitirmeyi hedefleyen Büyükşehir Belediyesi,  Mudanya kavşağındaki düğümü çözmek için karayolları 14. Bölge müdürlüğü ile işbirliği yapmıştı.

 

Büyükşehir Belediyesince alt yapısı ve kamulaştırması yapılarak yapımını karayolları 14.Bölge Müdürlüğü’nün üstlendiği kavşak inşaatına gittim. Bursalıların Haziran ayından buyana trafikte çile çektiği bu kavşak inşaatını gezdim. Kavşakta inşaat çalışmaları devam ediyor ama kaplumbağa hızıyla.

İş sahibi Karayolları Bölge Müdürlüğü’nü aradım. Bölge Müdürü Mehmet Yazıcıoğlu’nun şehir dışında olduğunun söylenmesi üzerine Mudanya kavşağı inşaat işiyle ilgili yetkiliyle görüşmek istediğimi söyledim. Görevli, sorumlu Bölge Müdür yardımcısının yerinde olmadığını belirterek, beni Karayolları Bölge Müdürlüğü Strateji Geliştirme Baş Mühendisliğine bağladı. Birimdeki yetkili, sizin istediğiniz bilgileri ancak ilgili birimden alıp yazılı olarak bildireceğini söyledi. Yani anlayacağınız; “Yaz buza koy güneşin önüne, bekle..”

 Sonuçta gazeteci olarak bilgi edinme hakkım olan bilgiyi alamadım. Birim yetkilisine teşekkür edip, tekrar KKY Bölge Müdürlüğü’nün 360 70 00 nolu telefonunu çevirdim. Karşıma çıkan bilgisayardaki ses; “şunu biliyorsanız kodlayın, bilmiyorsanız bekleyin..” sözüyle beklemeye başladım. Sonunda konuyla ilgili bilgi almak istediğimi yeniledim. Aldığım cevap, Bölge Müdür Yardımcımız geldiğinde biz size dönelim. Saatler geçti mesai bitti hala dönecekler.

Aklımdan Bursa’nın en büyük mülki idare amiri olan Vali beyi aramak geçti. Sonra benden günah gitti deyip, yazımı edinebildiğim bilgilerle yazdım.

Bu ülkede yöneticiler neden korkuyorlar, anlamış değilim. 35 yıllık gazetecilik meslek hayatımda hep bunu gördüm. Neden kamu kurum ve kuruluşlarındaki görevliler, sorumluluklarının sorumluluğunu yerine getirmiyorlar?  Neden kendilerinden başkalarını potansiyel suçlu gibi görüyorlar, anlamış değilim. Hâlbuki biz gazeteciler kamu görevi yapıyoruz. Yöneticiler ne zaman bunun farkına varacak, onuda bilmiyorum.

 

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe; “Yeni proje ile köprü aldı her iki yöne de 4’er şeritli olacak. Yine köprü üzerinden sağa dönüşle stadyum, Odunluk, Dikkaldırım bölgesine bağlantı yolu ile ulaşmak mümkün olacak. Böylelikle İzmir istikametinden gelip, bu bölgeye gidecek araçların Acemler Kavşağı’na kadar gitmesine gerek kalmayacak. Çalışmaları okullar açılmadan evvel tamamlamak istiyoruz. Bu süreçte halkımızdan sabır istiyoruz” diye konuşmuştu..

Yine Başkan Altepe,  Büyükşehir Belediyesi’nin Haziran ayı olağan meclis toplantısında konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede;  Mudanya Kavşağı’ndaki imalat çalışmaları nedeniyle yaşanan trafik sıkışıklığının birkaç gün içinde sona ereceğini de açıklamıştı. Aradan aylar geçti. Trafikte bir rahatlama olduğunu görenler varsa beri gelsin...

 

 

Mudanya kavşağı inşaat alanıda dikili olan tabelada:

İş Başlangıcı   :18.03.2016

İş Bitimi      :11.06 2017 yazıyor.

önümüzeki hafta başlayacak lig karşılaşmaları, eylülde açılacak okulları düşünürsek bu inşaattaki kaplumbağa hızı Bursalıları daha çok canından bezdirecek gibi görünüyor.   

Hani bir gün seninle Topkapı’dan

Geliyorduk; yol üstü bir meydan

Bir çınar gördük, enli, boylu, vakur” diye başlayan şiirdeki gibi…

Hani sizlerle İzmir yolundan Mudanya Kavşağına gelirken orada bir kavşak vardı..

İlgililerin söylediklerine göre, “yükseklik ve genişlik bakımından ihtiyacı karşılamakta zorlanan bir köprülü kavşak”tı.

Bursa-İzmir D200 Karayolu üzerinde yer alan Mudanya Sapağı Köprülü Kavşağı’nın Stadyum bağlantı yolları ile birlikte bölge trafiğine hizmet edecek şekilde Büyükşehir Belediyesi ile Karayolları 14. Bölge Müdürlüğü’nce ortaklaşa projelendirilmişti.

 

Bursa’da araç trafiğinin en yoğun olduğu noktalardan biri olan, yükseklik ve genişlik bakımından ihtiyacı karşılamakta zorlanan Mudanya Köprülü Kavşağı’ndaki eski köprünün yıkımının 20 Haziran’a kadar bağlantı yollarını bitirmeyi hedefleyen Büyükşehir Belediyesi,  Mudanya kavşağındaki düğümü çözmek için karayolları 14. Bölge müdürlüğü ile işbirliği yapmıştı.

 

Büyükşehir Belediyesince alt yapısı ve kamulaştırması yapılarak yapımını karayolları 14.Bölge Müdürlüğü’nün üstlendiği kavşak inşaatına gittim. Bursalıların Haziran ayından buyana trafikte çile çektiği bu kavşak inşaatını gezdim. Kavşakta inşaat çalışmaları devam ediyor ama kaplumbağa hızıyla.

İş sahibi Karayolları Bölge Müdürlüğü’nü aradım. Bölge Müdürü Mehmet Yazıcıoğlu’nun şehir dışında olduğunun söylenmesi üzerine Mudanya kavşağı inşaat işiyle ilgili yetkiliyle görüşmek istediğimi söyledim. Görevli, sorumlu Bölge Müdür yardımcısının yerinde olmadığını belirterek, beni Karayolları Bölge Müdürlüğü Strateji Geliştirme Baş Mühendisliğine bağladı. Birimdeki yetkili, sizin istediğiniz bilgileri ancak ilgili birimden alıp yazılı olarak bildireceğini söyledi. Yani anlayacağınız; “Yaz buza koy güneşin önüne, bekle..”

 Sonuçta gazeteci olarak bilgi edinme hakkım olan bilgiyi alamadım. Birim yetkilisine teşekkür edip, tekrar KKY Bölge Müdürlüğü’nün 360 70 00 nolu telefonunu çevirdim. Karşıma çıkan bilgisayardaki ses; “şunu biliyorsanız kodlayın, bilmiyorsanız bekleyin..” sözüyle beklemeye başladım. Sonunda konuyla ilgili bilgi almak istediğimi yeniledim. Aldığım cevap, Bölge Müdür Yardımcımız geldiğinde biz size dönelim. Saatler geçti mesai bitti hala dönecekler.

Aklımdan Bursa’nın en büyük mülki idare amiri olan Vali beyi aramak geçti. Sonra benden günah gitti deyip, yazımı edinebildiğim bilgilerle yazdım.

Bu ülkede yöneticiler neden korkuyorlar, anlamış değilim. 35 yıllık gazetecilik meslek hayatımda hep bunu gördüm. Neden kamu kurum ve kuruluşlarındaki görevliler, sorumluluklarının sorumluluğunu yerine getirmiyorlar?  Neden kendilerinden başkalarını potansiyel suçlu gibi görüyorlar, anlamış değilim. Hâlbuki biz gazeteciler kamu görevi yapıyoruz. Yöneticiler ne zaman bunun farkına varacak, onuda bilmiyorum.

 

Büyükşehir Belediye Başkanı Recep Altepe; “Yeni proje ile köprü aldı her iki yöne de 4’er şeritli olacak. Yine köprü üzerinden sağa dönüşle stadyum, Odunluk, Dikkaldırım bölgesine bağlantı yolu ile ulaşmak mümkün olacak. Böylelikle İzmir istikametinden gelip, bu bölgeye gidecek araçların Acemler Kavşağı’na kadar gitmesine gerek kalmayacak. Çalışmaları okullar açılmadan evvel tamamlamak istiyoruz. Bu süreçte halkımızdan sabır istiyoruz” diye konuşmuştu..

Yine Başkan Altepe,  Büyükşehir Belediyesi’nin Haziran ayı olağan meclis toplantısında konuyla ilgili yaptığı değerlendirmede;  Mudanya Kavşağı’ndaki imalat çalışmaları nedeniyle yaşanan trafik sıkışıklığının birkaç gün içinde sona ereceğini de açıklamıştı. Aradan aylar geçti. Trafikte bir rahatlama olduğunu görenler varsa beri gelsin...

 

 

Mudanya kavşağı inşaat alanıda dikili olan tabelada:

İş Başlangıcı   :18.03.2016

İş Bitimi      :11.06 2017 yazıyor.

önümüzeki hafta başlayacak lig karşılaşmaları, eylülde açılacak okulları düşünürsek bu inşaattaki kaplumbağa hızı Bursalıları daha çok canından bezdirecek gibi görünüyor.  

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500