Advert
Turizmde çevrim dışıyız
Mehmet Çetinkaya

Turizmde çevrim dışıyız

Bacasız sanayimiz turizmde farkındalığı ortaya koymak ve bilinçlendirmek için her yıl 15-22 Nisan tarihleri arası ‘Turizm Haftası’ olarak kutlanmakta.

Amaç iç turizmi canlandırmak ve yurtdışından daha çok turist getirmek için bilinçlenmektir.

Turizmin hareketli olduğu illerde

istikrarı devam ettirmek

turist olmayan illerde ise

eksikleri gidermek ve gerekli adımları atmak için vesile olmaktır.

Bunu çeşitli konferans, sempozyum, panel, seminer, gezi, proje, fikir alışverişleri ile gündeme taşımak ve gerekli dersler çıkarıp uygulamaktır.

Bu yıl 38. kez Turizm Haftası kutlandı.

Turizm konusunda mesafe kat eden kentlerimiz oldu.

Her şeye rağmen turizm konusunda değişmeyen ve yol almayan kentlerimiz de var.

Bizler Bursa olarak arafta kaldık.

Hatta araf ötesi turizm genel fotoğrafına baktığımızda maalesef sınıfta kaldık.

Sınıfı geçmek için çok az bir gayret var.

Osmanlı şehri payitaht Bursa’da, deniz, göl, Uludağ, kaplıca, tarih, cami, müze, otel, han, hamam, köşk, şelale, türbe, kale, saat kulesi, turizm acenteleri, sanayi, ticaret, Panorama 1326, yöresel yemeklerimiz ve tatlılarımız, meyvelerimiz, sebzelerimize rağmen ortaya çıkan turist sayımıza bakıldığında resmen çevrim dışıyız.

Evet, Bursa’da her şey var ama turist sayısı bu varlıkla doğru orantılı değil.

Belli dönemlerde bu yara hep kaşınır gerçek deva bulunmadan kendiliğinden kabuk tutar ve unutulur.

Turizm bizler için her daim önemli sektörlerden biridir.

Türkiye genelinde artan turist potansiyelinden gerekli olan nasibimizi bir türlü alamıyoruz.

Turizm sektöründe ciddi bir hareketliliğin diğer sektörleri de olumlu bir şekilde etkileyeceği ve hareketlendireceği bir gerçek.

Turizm sektörü başta olmak üzere birçok kişi ve kuruluşa iş düşüyor. Bursa turizmi için yeniden yeni bir sayfa açarak sözde değil özde projelerle harekete geçmeliyiz.

Diğer ülkelerde ve diğer şehirlerde turizm nasıl canlandırılmışsa bizler de komada olan turizmimizi işin ehilleriyle gerekli ameliyat ve tedavi yapılıp yeniden canlandırabiliriz.

Turizm ile ilgili önceki yazılarımda da değinmiştim.

Sorun ve çözümler bellidir.

Emek, bilgi, proje, istişare, kalite, alt ve üst yapı, sorumluluk ve önderlik ile çözülebilecek mantıklı bir yol haritasına ihtiyacımız var.

Bursa, nüfus bakımından 4. büyük ildir.

Gerçekleştirdiği ihracat rakamları ile 2. sırada.

Turizm açısından hak ettiği yer 3. sıra olmalı.

Şimdilik biraz güçtür ama yapmamak suçtur.

Kesinlikle imkânsız değildir.

Bunun için var olan değerli değerlerimizle ve eserlerimizle gerekli köprüleri kurmaktır.

Eksik yönlerimizi gidermektir.

Kara, deniz ve hava yolu ile çeşitli alternatif paket turları ile konaklamalı turist sayımızı yüzdesel değil rakamsal olarak örnek bir turizm şehri olabiliriz.

Daha fazla Bursa turizminin ruhuna Fatiha okumadan bir an önce uykudan uyanmamız, üstümüzdeki ölü toprağını atmamız, el ele vermemiz ve kendimize gelmemiz gerekir.

Bursa’ya turist akması için herkes için hareket vaktidir.

Her işi profesyonelce profesyonellere teslim etmek ilk önemli adımdır.

Bursa turizmin üzerine konulan, kondurulan tozlu bezi kaldıralım ve dünyanın istifadesine sunalım.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500