Advert
Günde 2 bin 663 araç almışız
Mehmet Çetinkaya

Günde 2 bin 663 araç almışız

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), 31 Aralık 2018 itibariyle motorlu kara taşıtları nüfus istatistiklerini geçenlerde paylaştı.

Trafiğe kayıtlı araç sayısı 2018 Aralık ayı sonu itibarıyla 22 milyon 865 bin 921 oldu.

Peki, geçmiş yıllarda ne idi araç sayımız bir de ona bakalım…

2017 Aralık ayı sonu itibarıyla 22 milyon 218 bin 945.

2016 Aralık ayı sonu itibarıyla 21 milyon 090 bin 424.

2015 Aralık ayı sonu itibarıyla 19 milyon 994 bin 472.

2014 Aralık ayı sonu itibarıyla 18 milyon 828 bin 721.

2013 Aralık ayı sonu itibarıyla 17 milyon 939 bin 447.

2012 Aralık ayı sonu itibarıyla 17 milyon 033 bin 413.

6 yılda 5 milyon 832 bin 508 araç artmış.

Yıllara göre ise araç artış adetlerimiz;

2018’de 646 bin 976 adet artış göstermiş oldu.

2017’de 1 milyon 128 bin 521. 2016’da 1 milyon 095 bin 952.

2015’de 1 milyon 165 bin 751. 2014’te 889 bin 274.

2013’te 906 bin 034. 2012’de 943 bin 885.

2018 yılı ise en düşük satış yapılan yıl oldu.

Bu rakamlar trafikten kayıtlar silindikten sonra kalan net rakamlar.

2018 Ocak-Aralık döneminde 903 bin 274 adet taşıtın trafiğe kaydı yapıldı, 256 bin 298 adet taşıtın ise trafikten kaydı silindi. Böylece trafikteki toplam taşıt sayısı 646 bin 976 adet arttı.

2018 Aralık ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı toplam 22 milyon 865 bin 921 adet taşıtın dağılımı da şu şekilde:

Otomobil 12 milyon 398 bin 100.

Minibüs 487 bin 527. Otobüs 218 bin 523.

Kamyonet 3 milyon 755 bin 580. Kamyon 845 bin 462.

Motosiklet 3 milyon 211 bin 328. Özel amaçlı araçlar 63 bin 359. Traktör 1 milyon 885 bin 952.

İllere göre en çok araç sayısı sahip olan illerimiz.

1-İstanbul 4 milyon 173 bin 312 2-Ankara 1 milyon 974 bin 577 3-İzmir 1 milyon 395 bin 159 4-Antalya 1 milyon 60 bin 419

5-Bursa 880 bin 670.

İllere göre en az araç sayısına sahip olan illerimiz;

1-Tunceli 9 bin 235 2- Hakkari 9 bin 438 3-Bayburt 15 bin 328 4- Bingöl-17 bin 327 5-Ardahan 19 bin 511.

2018 yılı için hem ekonomik dalgalanmalar hem de yıl içinde keskin bir çıkış yapan dövizin etkisi de büyüktür.

Bir taraftan harcamadan kaçınan bir taraftan banka kredilerinde yaşanan artışın da araç alımında etki ve tepkisi oldu.

Bir taraftan da trafik ve ulaşım sorunu yaşamaktayız. Hem toplu taşımaların özendirilmesi gerekiyor. Hem de toplu taşımaların daha insancıl hale gelmesi lazım.

Her yıl artan araç sayısı ve bir taraftan da yaşanan sürücü hataları ve ihmalleri yüzünden nice insanımız yollarda ölmekte.

Toplu taşıma kültürünü daha çok yaygınlaştırmalı ve kolaylaştırmalıyız.

Daha makul ücretlerle daha makul sefer sayılarıyla daha bilinçli sürücülerle yol almalıyız.

Araç, amaç olmamalı. Araç sadece ulaşıma aracılık etmeli. ‘Başkasında var bende niye olmasın’ mantığı olmamalı.

Özellikle özel araçlar krediye dayalı değil, birikim ve imkânlara göre almak daha mantıklı…

Elbette ihtiyacı ve imkânı olan istediği aracı alır kullanır ancak imkân dışı ve krediye dayalı alınan araçlar hesap şaştığında araç bankaların otoparkına ve sonra da yok pahasına satışa doğru yol alır.

Birikimleriniz yanlış araçla yanlış yolda heba olmasın.

Yolculuk yapan herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500