Advert
Bursalı nereye kadar susacak!
Mustafa Karaman

Bursalı nereye kadar susacak!

"Siyaset yapacağım, falan partiden, filan yere aday olacağım. Bunun için bir dönem falan hemşeri derneğinin başkanı olayım, aday olamazsam bırakırım" diyenlerin...

"Bizim şu kadar üyemiz var, bize bu kadar meclis üyesi vermelisiniz, yoksa!" diye ahkam kesenlerin...

"Bizim nüfusumuz bu şehrin en kalabalık nüfusudur, bizi nasıl yok sayarsınız!" diye tehdit edenlerin, yaşadığı yerin adı, Bursa...

Bursalıların suskun ve sessiz olduğu, ama herkesin konuştuğu yerdir, Bursa...

Bursa'ya marka oluşturulurken, isim belirlenirken, herkesin fikir beyan ettiği, ama Bursalıların fikrinin sorulmadığı yerdir, Bursa...

Sessizdir Bursa.

Yeter artık, konuş Bursa!

"Siyaset yapmak için ve siyasette etkin olmak için" hemşeri derneği kuranlar,

"Şu kadar üyemiz var" diyerek tehdit edenler,

"Şehrin esas sahibi" rolüne soyunarak ahkam kesenler, bilin ki;

Hemşerilerinizin tamamı, sizin siyasi tercihlerinize göre hareket etmiyor!

(İş şirazesinden o denli kaydı ki, il, ilçe hemşeri dernekleri bir yana, köy dernekleri kurulmaya başlandı, yakında mahalle derneklerini de duyarız!)

Bu gerçeği artık siyasilerin de görmesi ve böylece, Bursa'da kopartılan bu anlamsız ayrıştırma fırtınasının son bulması gerekiyor.

Bursa, hepimizindir.

Çok merak ediyorum;

İstanbul'u saymazsak, başka bir ilde, sayısı bu kadar çok, ama fonksiyonu bu denli az, hemşeri derneği var mıdır?

Üye olduğumuz hemşeri derneği yok, Bursa Platformuna üyeyiz.

Şimdi, bunları yazdık diye bize kızacak olanlara peşinen söyleyelim;

Bölgecilik hastalığına ve mikro milliyetçilik illetine karşı, Türk milletine sevdalı, Trabzon doğumlu, Bursalıyız...

***

TÜKETİCİ

Tüketiciye gerekli bilgiyi vermiyorsanız, bilgilendirmiyorsanız,

Tüketiciye dönük eğitim ve bilgilendirme faaliyeti düzenlemiyorsanız,

Tüketiciyi önemsemiyorsanız, değer vermiyorsanız,

Tüketicinin güvenini kazanmıyorsanız veya kazanılmış olan güveni kaybediyorsanız,

Üreticiyseniz; Ürününüz piyasada tutunamaz!

Hizmet sektörüyseniz; Müşteri sizden hizmet almaz!

Kalite kuruluşuysanız; Markanıza değer verilmez!

Ne iş yaparsanız yapın!

"Müşteriyi ve müşteri ile ilgili tüm bağlantıları VELİNİMET olarak görmek durumundasınız."

Salı günü bu köşede yayınlanan "Göreve Davet" başlıklı yazımızla, tüm tüketicilere, yapacak oldukları alışverişlerde TSE markalı ürünleri tercih etmeleri konusunda çağrı yapmış ve üzerinde TSE markası bulunmayan ürünleri marketlerin kasalarında kasiyerlere geri vermelerini istemiştik!

Bir eğitimci, bir mühendis, bir işçi ve Almanya'dan gelen mesajları, kısaltarak yayınlamak istiyorum;

Eğitimci; "TSE markasının önemi ile ilgili okul kitaplarında neden bilgiler yok!"

Mühendis; "TSE, kendi markasının tanıtımında neden daha çok gayret sarf etmiyor?"

İşçi; "TSE, daha çok kendini anlatmalı, tanıtmalı. Güven halkasını genişletmeli."

Almanya'da yaşayan bir akrabamız ise şöyle diyor; "Burada kalite önceliklidir. Çünkü burada tüketici bilinçlidir. Biz Türkler, buradaki kalite kültürüne uyum sağladık. TSE, tüketicinin aradığı bir marka olmalı, bunu da TSE, yasalarla değil, tüketici tercih ve bilinciyle sağlamalıdır."

Gelen mesajlarla ilgili değerlendirme yapılmalı, bir strateji oluşturulmalı, ülke sanayisinin gelişmesi, kalitenin tercih edilerek israfın engellenmesi için herkes üzerine düşeni yapmalıdır.

TSE ülkemiz için stratejik öneme sahip bir kurumdur ve seksen iki milyon bu konuda duyarlı olmalı, TSE markalı ürünleri tercih etmelidir.

Şimdi şöyle bir soru sorulsa; "Kalite, Türkiye'de daha aktif nasıl olur?"

El cevap;

"YASAL DÜZENLEMELERLE OLMAZ!

Bilinçli tüketiciyle olur. Tüketiciye dönük projeler oluşturacak, tüketicinin, kaliteyi (TSE belgeli ürün ve hizmeti) talep etmesini sağlayacaksınız!"

 ***

TSE'DEN HABERLER

Suudi Arabistan’da ihracata konu ürünlerin kontrolü için uygulamaya konulan SALEEM sistemi kapsamında yetkilendirilen Türk Standardları Enstitüsü (TSE), halihazırda Suudi Standartlar, Metroloji ve Kalite Teşkilatı (SASO) tarafından yayınlanan teknik regülasyonlara göre gereken test ve belgelendirme faaliyetlerini yürütmektedir.

Enstitü, SASO tarafından 1 Ocak 2019 tarihi itibariyle uygulama konulan SABER veri tabanına ürünlerin kaydının yapılması ve ihraç edilecek ürünlere ilişkin teknik regülasyonlarda yer alan test ve belgelendirme süreçleri hakkında firmalardan gelen soru ve talepleri yanıtlamak üzere bilgilendirme toplantısı yapacak.

20 Şubat 2019 Çarşamba günü TSE Gebze Kalite Kampüsü Konferans Salonunda gerçekleştirilecek toplantı firma temsilcileri ile SASO ve TSE yetkililerini bir araya getirecek.

Toplantıda; SASO’nun uygunluk değerlendirme kontrol sistemi olan SALEEM ve 1 Ocak 2019 tarihi itibariyle uygulamaya konulan ürün kayıt veri tabanı SABER hakkında bilgilendirme sunumu yapılacak. 

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500