Advert
Meclis'te daimi çocuk  Komisyonu kurulmalı
Sevinç Çelebi

Meclis'te daimi çocuk Komisyonu kurulmalı

Çocuklarımızı ve sessiz canlarımızı ancak güçlü bir sosyal hizmetler ağı üzerine inşa edilmiş çocuk, hayvan koruma ve adalet sistemi ile koruyabiliriz. Devletin de BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşmesi ile önleyici bir sistem kurarak çocukları ihmal ve istismardan korumayı taahhüt etmiş olduğunu hatırlatmak isteriz.

Ceza adalet sistemi; yargılamaların çok uzun sürmesi, takdiri indirim sebeplerinin uygulanma biçimi, yetersiz delil toplanması gibi sebeplerle sanıklar için caydırıcı olmaktan uzaklaşmaktadır. Ceza adalet sisteminin amaca uygun işlemesi için eksikliklerin sebebinin araştırılmasını, bunları gidermek için gerekli yasal ve idari düzenlemelerin acilen yapılmasını talep ediyoruz.

RİSKLER ÖNCEDEN FARK EDİLMELİ

Biliyoruz ki, çocukların ve sessiz canların ihmal veya istismar edilmesinden önce riskleri fark edip, bunları ortadan kaldırmaya yönelik sistemler gerçek bir koruma sağlayabilirler. Bu nedenle, bütün önceliğin önleyici hizmetlere verilmesini talep ediyoruz.

TEDAVİ HİZMETLERİ GÜÇLENDİRİLMELİ

Erken uyarı sisteminin kurulmasını, çocuklarla çalışanların riski fark etme ve bildirme yükümlülüklerinin düzenlenmesini, bildirimi alacak etkili bir müdahale biriminin kurulmasını, travma mağdurları için tedavi hizmetlerinin güçlendirilmesini ve yaygınlaştırılmasını talep ediyoruz.

UYGULAMADA ŞEFFAFLIK SAĞLANMALI

Mecliste, daimi bir çocuk ve hayvan hakları komisyonu kurulmalı, hatta bakanlık olmalıdır. Bütün partilerin de, bu konuya özgü çalışma grupları ve politikaları olmalıdır.

Çocuklara ve hayvanlara yönelik şiddetin önlenmesi için Ulusal Eylem Planı ivedilikle yayımlanmalı ve hayata geçirilmelidir. Planın izlenmesinde STK’lara veya konuyla ilgili çalışan ağlara da sorumluluk verilerek uygulamada şeffaflık sağlanmalıdır.

Saygılarımızla

Vildan ELÇİN ȘENKAYA

HAYKONFED MARMARAFED TEMSİLCİ

Rüya PARSAK

HAYKONFED MARMARAFED TEMSİLCİ YEREL HAYVAN KORUMA GÖREVLİSİ

***

BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’NDEN CEVAP VAR

Sayın Sevinç Çelebi;

26 Haziran 2018 tarihli Bursa agazete Sevinç Çelebi ile “Vatandaş Hattı” adlı köşesinde yayınlanan “Sular boşa akmasın” isimli haber, Kurumumuz ilgili birimi tarafından incelenmiştir.

İlgili yazıda “... Mudanya’nın Yeni Mahallesi Çiğdem Sokak’ta patlayan içme suyu borusu var. Aylardır su boşa akıyor. Mudanya Belediyesi, BUSKİ hangisinin sorumluluk alanına giriyorsa bu israftan kurtulmamız gerekiyor” denilmektedir.

BUSKİ olarak “Sular boşa akmasın” başlıklı habere konu, Mudanya İlçesi Yeni Mahalle Çiğdem Sokak adresindeki şikayet ekiplerimizce yerinde değerlendirilmiş olup, söz konusu içme suyu hattının  BUSKİ Genel Müdürlüğümüze ait olmadığı ve imar yolu sınırları içerisinde kalmış siteye ait içme suyu iç tesisatı olduğu tespit edilmiştir.

Tarifeler Yönetmeliği MADDE 20- (1)’de; “İçme suyu iç tesisatının bakım ve onarımı abone tarafından yapılır. İdare, abonenin bakım ve onarım çalışması için suyu, zamanı İdare tarafından belirlenmek üzere geçici olarak parsel sınırından keserek aboneye yardımcı olur. İç tesisatta yapılan çalışma tamamlandıktan sonra İdare personeli tarafından gerekli kontroller yapılarak abonenin suyu açılır. Abonenin sorumluluğundaki iç tesisatta arıza olduğu halde gerekli onarım yapılmıyorsa, arıza giderilinceye kadar abonenin suyu kesilir ve arıza abone tarafından giderildikten sonra suyu tekrar açılır.”

Tarifeler Yönergesi 5. Bölüm MADDE 20- (1)’de ise “Site, apartman ve bahçeli nizamdaki tesislerin parsel sınırları içerisindeki iç tesisatların her türlü bakım, onarım, yenileme sorumluluğu buraların yönetimlerine ait olduğundan bu tesisatlarda meydana gelen su kayıplarının sorumluluğu da işbu yönetimlere aittir. Parsel sınırları içerisinde bilerek veya bilmeyerek meydana gelen su kayıp ve tüketimlerinin tespit edilebilmesi için; site, apartman ve tesislerin girişlerine sayaç konulması ve yönetimlerinin abone yapılması gerekmektedir” denilmektedir.

İlgili yönetmelik maddelerinden içme suyu iç tesisatının bakım ve onarımı ile bu tesisatlarda meydana gelen su kayıplarının sorumluluğunun da abonelere ait olduğu anlaşılmaktadır. Bu nedenle kurumumuza ait olmayan ve imar yolu güzergahında kalan söz konusu site sorumluluğundaki içme suyu tesisatına ait arıza, herhangi olumsuzluğa sebebiyet vermemesi için Genel Müdürlüğümüz ekiplerince giderilmiş olup, yapılan işlem bedelleri aboneye fatura edilecektir. Ayrıca, imar yolu sınırları içerisinde kalan içme suyu hattının körlenerek site parsel sınırları içerisine deplase edilmesi gerektiği hususunda ilgililere de gerekli bilgilendirmeler yapılmıştır.

Bilginize sunar, iyi çalışmalar dileriz.

Bursa Büyükşehir Belediyesi

Basın Yayın VE Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı

***

BURSAGAZ’DAN CEVAP VAR

Sayın Sevinç Çelebi,

Bursa halkının şikayet ve taleplerine Vatandaş Hattı köşenizde yer verdiğiniz ve bizlere ulaştırdığınız için öncelikle size teşekkür ederiz.

27 Haziran 2018 tarihinde kaleme aldığınız “Bursagaz beni mağdur etti” başlıklı yazınıza istinaden gerekli incelemelerimizi tamamlamış bulunmaktayız.

Öncelikle, Coşkun K. isimli müşterimizin ifade ettiği tesisat kontrol sonuçlarına, abone bilgisinin yetersiz olması nedeniyle ulaşılamadığını belirtmek isteriz.

Ancak, Doğal Gaz Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin 38’inci maddesine göre, ilk abonelikten sonra aynı adreste yapılacak tüm yeni abonelik işlemlerinde, doğal gazın kullanıma açılması iç tesisatın dağıtım şirketi veya kendi adına çalışan sertifikalı şirketlerce kontrol edilmesinden sonra yapılmaktadır.

Söz konusu şikayet baca kaynaklıdır. Tesisat kontrol işlemlerinde bacalı cihaza ait  mevcut baca ve baca bağlantı parçalarının uygunluğu, “TS 7363 Doğalgaz - Bina İç Tesisatı Projelendirme ve Uygulama Kuralları 8.1 Konutlarda ve Isı Merkezlerinde Bacalar” kuralına göre kontrol edilmektedir. Kontrolün ardından uygunsuzluk durumu tespit edildiğinde ise yine Doğal Gaz Piyasası İç Tesisat Yönetmeliği’nin 6’ncı maddesine göre, dağıtım şirketi doğal gaz verilmesini reddedebileceği gibi, mevcut iç tesisat için vermekte olduğu doğal gazı da kesebilir. Bu maddede ayrıca, müşteri, iç tesisatını uygun hale getirip yeniden başvurduğunda, iç tesisatın uygunluğu tespit edilir ise dağıtım şirketinin doğal gaz vermekle yükümlü olduğu da belirtilmektedir.

Müşterimizin tespit edilen uygunsuzlukları gidererek tekrar randevu talebinde bulunması durumunda gaz arzı sağlanacaktır.

Sizlerin aracılığıyla müşterimizin ve kamuoyunun bilgisine sunarız.

Saygılarımızla

Bursagaz Kurumsal İletişim

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500