Advert
Kestel belediyesi’nin dikkatine… Piknik değil çöplük alanı!
Sevinç Çelebi

Kestel belediyesi’nin dikkatine… Piknik değil çöplük alanı!

Fotoğraflarda görünen Kestel Piknik Alanı bundan 17-18 yıl önce, ben henüz ortaokuldayken yapılmıştı.  Yanılmıyorsam o zaman Belediye Başkanı Ergün Aksoy’du. Ve o dönem okulda fidan dağıtılmış bizi de fidanları dikmeye götürmüşlerdi. Çok güzel günlerdi… Özetle bu piknik alanında benim ve benim kuşağımın da diktiği ağaçlar mevcut. Peki ya şimdi...

12 yıldan bu yana Ankara’da ikamet ettiğimden buralara gelme fırsatı bulamamıştım. Gelişlerimizi akraba ziyaretinden ibaret kılmış Ankara’ya geri dönmüştüm. Ve bu kez bu rutini kırıp eskiye dönük uzun bir yürüyüş gerçekleştirmek isteyince kendimi ellerimle diktiğim ağaçların bulundu piknik alanında buldum.

ÇOK ÜZÜLDÜM

Ancak yıllar sonra benim de emeğim olduğu parkı görünce sevinmek yerine gördüklerimden ciddi anlamda huzursuz oldum ve de çok ama çok üzüldüm. Her ne kadar ekilen ağaçlar aynı şekilde dursa da, çevresi insanoğlunun bıraktığı evsel atıklarla ve molozlarla doluydu. Lakin beni asıl üzen, insanlarımızın ve Kestel Belediyesi’nin sorumsuz davranışı ile az kalan yeşil alanlarımıza bunların yapılmasıydı…

EL BİRLİĞİYLE TEMİZLEYEBİLİRİZ

Ve birileri bu çevre katliamına dur demesi gerekiyor. Gönüllü insanlarımız ve belediyemizin yardımlarıyla orayı eski yeşil haline döndürebileceğimizi düşünüyorum. “Bilinçli bir toplum olmak zor, bugün temizlesek yarın yine aynı olacak” diye düşünülebilir ama bence temizlenme aşamasında cevre bilinci kazandırılmak için cevre gönüllüleri ile beraber temizlenmeli diye düşünüyorum. Ve ben bir çevre gönüllüsü olarak her türlü yardımda bulunmaya hazırım.

Saygılarımla                        

Deniz ÖNDER                          Bu durak da kapatılsın

 Altıparmak Caddesi’nin sol tarafındaki (Onur Market önü) ve (Balıkçı Reşat) önünde ve karşısındaki üç durakta korunaklı ve oturma banklarına sahip iken, caddenin (yıkılan stat yönü) sağ tarafındaki tek ve tam ortasında bulunan BOİ durağının ne bir korunağı ne de bir bankı mevcut.

ANLAM VEREBİLMİŞ DEĞİLİZ

Dolayısıyla biz yolcular bu durakta otobüsleri, yazın kavurucu sıcaklarda, kışın ise buz gibi havada beklemek zorunda kalıyoruz. Bir yağmur yağdığında da ıslanmaktan kurtulamıyoruz. Ve son günlerde de zaten sürekli yağmurlar yağıyor… Ayrıca Altıparmak Caddesi gibi işlek bir caddede neden tek bu durak açıkta ona da anlam verebilmiş değiliz.

BU DURAK ÜVEY Mİ?

Diğer üç durak caddenin ‘öz’ durakları da bu durak ‘üvey’ mi sormak istiyoruz sayın yetkililere? Söz konusu durağın da tıpkı caddenin sol tarafında bulunan diğer üç durak gibi kapalı ve korunaklı olmalı düşüncesindeyiz. Yetkililerden Altıparmak Caddesi’nin ortasında bulunan durağı da kapalı hale getirmelerini önemle rica ediyoruz. Dileriz sesimiz duyulur ve gereği yapılır.

Saygılarımla

Mahalle sakinleri adına

Necati Keskin

Körüklü otobüslerimizi geri istiyoruz

Büyükşehir Belediyesi’ne ait olan 92 hat No’lu toplu taşım otobüsü Beşevler ve Dikkaldırım mahallelerine çalıştırılıyor. 
Bu yüzden hem öğrenciler, hem de çalışanlar tarafından mecburen yoğun bir şekilde kullanılıyor.
Ben de işime gidip gelmek amacıyla her gün 92 hat No'lu Terminal otobüslerini kullanıyorum. Ancak Dikkaldırım semtindeki duraktan çok kalabalık olduğundan, bu otobüse binmek için her gün yoğun bir şekilde çaba harcıyorum. Özellikle sabah ve akşam iş/okul başlama ve bitiş saatlerinde otobüste ayakta dahi durabilecek yeri dahi bulmakta zorlanıyorum.

NEDEN KALDIRILDILAR

Önceden bu saatlerde buradan körüklü büyük otobüsler geçiyordu. Son zamanlarda ise nedense bu hatta küçük otobüsler konuldu.. Sormak istiyorum sayın yetkililere: Körüklülerimiz nerede, neden artık bizim semtimizden geçmiyorlar ve neden kaldırıldılar?.. Semtimiz sakini olan tüm yolcular bu saatlerde otobüse eğer şans eseri binebilirlerse üst üste ve adeta balık istifi gibi, asap bozuklukları durumu içinde seyahat etmek mecburiyetindeler mi merak ediyorum. 

TEKRAR DEĞERLENDİRİLSİN

Bu yüzden sayın BOİ yetkililerin iş ve okul saatlerinde buraya tahsis edecekleri araç seçimlerine dikkat etmelerini rica ediyorum. Sözün özü; semt sakinleri adına körüklü otobüslerin tekrar semtimizde çalıştırılmasını istiyorum. Ayrıca bu hatta çalışan otobüs, BUSKİ önündeki durağa da uğradığı için sefer süresi 8-10 dakika kadar uzuyor. Oysa bu durağa 100 metre kadar mesafede de zaten Acemler BOİ mevcut ve halihazırda bu durağı kullanan sınırlı sayıda kişi de Acemler durağını kullanabilir.
Konunun dikkate alınmasını dilerim…

Sezgin Keser

 ***

 BURSAGAZ’DAN CEVAP VAR

 Sayın Sevinç Çelebi,

Bursa halkının şikayet ve taleplerine Vatandaş Hattı köşenizde yer verdiğiniz ve bizlere ulaştırdığınız için öncelikle size teşekkür ederiz.

27 Haziran 2018 tarihinde kaleme aldığınız “Bursagaz beni mağdur etti” başlıklı yazınıza istinaden gerekli incelemelerimizi tamamlamış bulunmaktayız.

Öncelikle, Coşkun K. isimli müşterimizin ifade ettiği tesisat kontrol sonuçlarına, abone bilgisinin yetersiz olması nedeniyle ulaşılamadığını belirtmek isteriz.

Ancak, Doğal Gaz Piyasası Müşteri Hizmetleri Yönetmeliği’nin 38’inci maddesine göre, ilk abonelikten sonra aynı adreste yapılacak tüm yeni abonelik işlemlerinde, doğal gazın kullanıma açılması iç tesisatın dağıtım şirketi veya kendi adına çalışan sertifikalı şirketlerce kontrol edilmesinden sonra yapılmaktadır.

Söz konusu şikayet baca kaynaklıdır. Tesisat kontrol işlemlerinde bacalı cihaza ait  mevcut baca ve baca bağlantı parçalarının uygunluğu, “TS 7363 Doğalgaz - Bina İç Tesisatı Projelendirme ve Uygulama Kuralları 8.1 Konutlarda ve Isı Merkezlerinde Bacalar” kuralına göre kontrol edilmektedir. Kontrolün ardından uygunsuzluk durumu tespit edildiğinde ise yine Doğal Gaz Piyasası İç Tesisat Yönetmeliği’nin 6’ncı maddesine göre, dağıtım şirketi doğal gaz verilmesini reddedebileceği gibi, mevcut iç tesisat için vermekte olduğu doğal gazı da kesebilir. Bu maddede ayrıca, müşteri, iç tesisatını uygun hale getirip yeniden başvurduğunda, iç tesisatın uygunluğu tespit edilir ise dağıtım şirketinin doğal gaz vermekle yükümlü olduğu da belirtilmektedir.

Müşterimizin tespit edilen uygunsuzlukları gidererek tekrar randevu talebinde bulunması durumunda gaz arzı sağlanacaktır.

Sizlerin aracılığıyla müşterimizin ve kamuoyunun bilgisine sunarız.

Saygılarımızla

Bursagaz Kurumsal İletişim

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500