Advert
Sürekli yorgun musunuz?
Salih Kaba

Sürekli yorgun musunuz?

Sürekli yorgun olmanızın sebepleri birçok farklı şey olabilir. Sebepler arasında obezite, yüksek tansiyon, diyabet ve depresyon gibi tıbbi hastalıklar da olabilir. Yorgunluk kendini konsantrasyon problemleri, sinir, hafıza problemleri ve davranış sorunları gibi birçok farklı şekilde gösterebilir. Daha enerjik ve az yorgun hissetmek için hayatınızda bazı değişiklikler yapmanız gerekir. Bu değişikler daha iyi beslenmek, spor yapmak, hayatınızdaki insanları veya kariyerinizi gözden geçirmek olabilir.

SEBEPLERİ VE ÇÖZÜMLERİ

Ruhsal ve duygusal bunalım içindesiniz

Hayatınızın çok enerjik ve mutlu olduğunuz bir anını düşün. O zaman dinç hissetmek için ne kadar uykuya ihtiyacınız vardı?

Hayatınızın bazı alanlarıyla ilgili sıkıntılar yaşamak sizi ruhsal olarak yorar. Bu sıkıntı boğucu bir ilişki ya da dayanamadığınız bir iş olabilir. Belki hızlı hareket etmeyi seven birisiniz ama şu an detaylar içinde boğulduğunuzu hissediyorsunuz. Ya da hayatınızda çeşitlilik ve heyecan seven birisiniz ve şu an ki tekdüzeliğinizden sıkıldınız. Sebebi her ne olursa olsun karakteriniz ve beklentilerinizle uyuşmayan bir hayat sizi ruhsal ve duygusal bunalıma sokarak yorar.

Bu durumdan kurtulmak için biraz durun ve şu an ki hayatınızı gözden geçirin. Neyin size iyi geldiğini ve neleri değiştirmeniz gerektiğine karar verin. Sizi harika ve enerji dolu hissettiren şeylere yönelin ve enerjinizi tamamen zedeleyen şeylerden uzak durun.

-Vücudunuzun rahatlamaya ihtiyacı var

Yoğun şehir ve iş temposu içinde kendimize rahatlamak için vakit tanıyamıyoruz. Gergin bir vücut uykunuzu aldığınız halde size yorgun hissettirebilir.

Kendinize dinlenmek için vakit tanıyın. Masaj yaptırın, akupunktura gidin veya reiki deneyin.

-Düzenli beslenmiyorsunuz (ya da yeterli)

Neyi ne kadar tükettiğiniz vücudunuzun enerji seviyeleri için çok önemlidir. Uzmanların her biri farklı beslenme yöntemleri önerebilir ama hem fikir oldukları bir konu varsa o da şekerli ve işlenmiş yiyeceklerin sizi halsiz ve yorgun hissettirdiğidir.

Sürekli yorgun hissetmemek için öncelikle organik ve sağlıklı besinler tüketmelisiniz.İşlenmiş gıdalardan uzak durmalısınız.

-Uyku kaliteniz düşük

Uyku saatleriniz yeterli olabilir ama aynı zamanda kaliteli mi? Kaliteli uyku alamadığınız sürece kaç saat uyuduğunuzun hiçbir önemi yok. Kalitesiz uykunun sebeplerinden bazıları odanızda elektronik eşyaların olması, rahatsız yatak ve yastık, dişlerinizi sıkmak ve değişken uyku saatleridir.

Uyku kalitenizi arttırmak için yatmadan önce elektronik aygıtları odanızdan çıkarın, yatağınız ve yastığınızın rahat olduğundan emin olun, düzenli uyku saatleri belirleyin ve dışarıdan gelen ışığı ve sesi olabildiğince engellemek için önlemler alın.

-Stresli ve kaygılısınız

Stresli olduğunuzda vücudunuz kortizol hormonu salgılar. Bu hormon uyku problemlerine yol açabileceğinden sizi sürekli yorgunmuşsunuz gibi hissettirir. Stresin yanı sıra hep bir şeyler hakkında kaygılanmak çok fazla enerji harcar ve sizi yorar.

Hayatınızda stres ve kaygıyı atacak yöntemler bulun. Yoga, meditasyon ve spor size çok yardımcı olacaktır.

-Doğru nefes almıyorsunuz

Derin nefes almak bizi sakinleştiren bir aktivitedir. Doğru nefes almak vücuttaki oksijen seviyelerini arttırır. Vücutta fazla oksijen dolaşması daha yüksek enerji, daha sağlıklı kaslar ve organlar demektir.

Doğru nefes aldığınız zaman diyaframınızın şiştiğini hissetmeniz gerekir. Bir elinizi göğsünüze bir elinizi de karnınıza yerleştirin. Her nefes alışınızda önce karnınızın sonra göğsünüzün şiştiğinden emin olun.

-Yanlış insanlarla takılıyorsunuz

Eğer takıldığınız insanlar yanında negatif ve enerjinizin emildiğini hissediyorsanız yanlış insanlarla birliktesiniz demektir.

Bu insanlarla aranıza mesafe koymak daha az bitkin ve halsiz hissetmenizi sağlayacaktır. Ruhunuza iyi gelen ve size mutlu hissettiren insanlarla takılmaya özen gösterin.

-Hareket etmiyorsunuz

Çok hareketsiz bir hayat yaşamak size kendinizi sürekli yorgun hissettirir. Fiziksel aktivite ve sporun enerji seviyelerini arttırdığı ve halsizliği azalttığı kanıtlanmış bir şeydir.

Sizde daha çok hareket etmek için bulduğunuz her fırsatı değerlendirin. Asansör yerine merdivenleri kullanmak ya da markete yürüyerek gitmek gibi basit yollardan başlayabilirsiniz.

-Yeteri kadar su tüketmiyorsunuz

Vücudumuzun büyük bir bölümü sudan oluşur. Vücudumuzun su seviyesinde meydana gelen küçük bir düşme bile enerji seviyelerini anında düşürür.

Yeterli miktarda su tüketmek enerjik hissetmek için çok önemlidir. Bundan sonra sabahları bir fincan kahveye yönelmeden önce bir bardak su için.

-Çok meşgulsünüz

Yapacak onca işinizin arasında dinlenmeye vakit bulamamanız doğal. Ama daha dinç hissetmek için kendinize ayırdığınız vakte öncelik vermek çok önemli.

Başka bir probleminiz var

Yukarıdaki bütün önerileri denediniz, yeterli miktarda su tüketiyorsunuz ve dengeli besleniyorsunuz ama hala sürekli yorgun musunuz? Bir uzmanla görüşüp altında daha ciddi bir sebep yatıp yatmadığını öğrenmelisiniz.

Sağlıkla kalın...

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500