Advert
DSİ ne iş yapıyor?
Sevinç Çelebi

DSİ ne iş yapıyor?

Yenişehir’e bağlı Marmaracık köyünde sular altında kalan 2 bin 500 dönüm arazi ekilemiyor. Bu durumdan perişan olan halk DSİ’nin yapmış olduğu aktarma pompa istasyonunun bir an evvel devreye girmesini istiyor.

Size Yenişehir Bursa yolu üzerinde bulunan şirin bir mahalleden yazıyorum. Marmaracık Mahallesi Yenişehir Bursa yolu üzerinde bulunuyor. Yenişehir’den Bursa istikametine doğru son köy konumundadır ve yetkililerin ilgisini bekliyor.

KANAL DOLUP TAŞIYOR

Şöyle ki; Toplulaştırma sebebiyle ovanın ortasından geçen bir deremiz var. Ve bu dere üzerinde birkaç yıl önce DSİ su tahliyesi için aktarma pompa istasyonu yaptırdı. Fakat DSİ yetkilileri, söz konusu su pompasını yaptırdıkları halde hiç çalıştırmadıkları için, her yıl kanal dolup taşıyor. Böylece de ekili arazilerimiz çektiğimiz fotoğraflarda da görüldüğü gibi su altında kalıyor.

HEP AYNI CEVAP: “ÇÖZECEĞİZ”

Sıkıntımızın giderilmesi için defalarca kez DSİ yetkililerine başvurduk ve her seferinde “Kısa sürede sorununuzu çözeceğiz” cevabını aldık. Buna rağmen bırakın sorunumuzun çözülmesini her yıl aynı durumu yaşadığımız yetmezmiş gibi durum git gide daha da kötüye gidiyor.

BASINI DA DUYMADILAR!

Ne yaptıysak çözüm bulamadık. En sonunda belki sesimizi, derdimizi bir duyanımız olur düşüncesiyle, basın yolunu tercih ettik. Geçtiğimiz 2016-2017 yıllarında yine basın ve sizin aracılığınızla bu sorunumuzu dile getirmiş DSİ’den duyarlılık talep etmiştik. Ancak ne yaptıysak derdimizi anlatamadık.  

DSİ BİZİ DUYMUYOR MU?

Ve yıl 2018 aynı sıkıntımızı a gazetede bulunan köşeniz aracılığı ile kamuoyunla paylaşmak istedik. Belki bu kez sorunumuzun çözümü anlamında sesimizi duyurmuş oluruz. Selam ve saygılarımla Sevinç Abla. Allah kolaylık versin.

Şimdi bir kez daha soruyoruz:

DSİ bizi duymuyor mu, görmüyor mu? DSİ bu sorunları çözmüyorsa ne iş yapıyor?

Ersin Ulu

Yenişehir Marmaracık Köyü halkı adına

OSMANGAZİ'NİN MERKEZİ, KENT MEYDANI...

Yakışıyor mu!

Yıllardır her platformda uyarıyoruz. Değişen hiç bir şey olmadı. Artık söz bitti. Bu kadar duyarsızlığa, vurdum duymazlığa, sorumsuzluğa, yetkili ve sorumlularına yazıklar olsun.

Ayıptır, günahtır, Bursa'mıza saygısızlıktır.

 Cemil AYDIN

MHP Osmangazi Belediye Meclis Üyesi Grup Sözcüsü 

Trafik felç ötesi

Bundan böyle her maç sonrası, tıpkı Bursaspor-Trabzon maç bitimi olduğundaki gibi ortak kullanılacak caddenin durumu! Trafik tamamen durmuş vaziyette.

Şimdi merakla ve endişeyle, hastanenin ve stadın bir araya yapılması için karar veren ve kimseyi dinlemeyenlere soruyorum:

Olağanüstü bir durum yaşandığında, ambulans ve hastaları, acil müdahale bekleyen yaralıları hastaneye nasıl yetiştirecek siniz?

Son yıllarda yaptığınız plan ve projelerin hepsi mi yanlış olur?

Ortak akıla önem vermeyen yerel yönetim erkleri sayesinde maalesef Bursa iyi yönetilmedi.

Cemil AYDIN

Bunun sorumlusu kim olacak?

Kim kime hesap verecek?

12 Mayıs (Cumartesi), Demirtaşpaşa köprülü kavşağında, saat 10,30-11:00 sularında feci bir kaza meydana geldi.

UÇTU UÇTU ARAÇ UÇTU

Bariyerlere çarpan araç duramayıp gözümün önünde alt yola çakıldı. İşe gitmek için her gün bu yolu kullanıyorum ve biliyorum ki daha bir kaç ay önce, yine aynı yerde 3 kaza daha olmuştu. Öyle ki eski kaza yerlerinin izleri hala bellidir.

VAHİM KAZALAR OLUYOR

Önemle belirtmek isterim ki burada meydana gelen kazaların çoğunluğu, bölgeye yabancı olan sürücüler tarafından gerçekleşiyor. Virajın keskin olması, araçların tramvaydan kaçarken dönememesi ve bariyerlerin otoban bariyeri yerine çok kenara çakılı demir bariyerler oluşu, kazayı daha da vahim hale getiriyor.

RALLİ YAPIYORLAR

Özellikle sarı belediye otobüsleri (28-28/A) buna rağmen yolda adeta ralli yapar gibi tehlikeli olan viraja giriyor ve hız kesmeden ilerliyor.

Halbuki 100m ilerlerinde, sağa uygunsuz ve kurallara aykırı şekilde park etmiş araçlar oluyor ve o an duramayacakları için sola kırıp fren basınca da kaza kaçınılmaz oluyor. Özetle; söz konusu kavşak çok dar ve de hiç güvenli değil.

KAVŞAKLARIN 3’Ü DE ÇOK DAR VE RİSKLİ

Bu kavşakta 3 dönüş var ve 3’üde dar ve de çok riskli! Çünkü araçlar bir yana, her gün bu dönüş kavşakların altından ve yaya geçidinden, yayalar geçiyor.

Korkarım ki bir gün bu kazalardan birisi altından geçmekte olan araç veya yayaya denk gelecek ve işte o zaman çok daha vahim durumlar yaşanacak.

Şimdi soruyorum;

  • Tüm benim bu anlattıklarımı yetkililer bilmiyor mu?
  • Tehlikenin farkında değiller mi?
  • Yoksa yönettikleri şehri, tanımadan, bilmeden mi yönetiyorlar?
  • Neye göre iş yapıyorlar.

Ricamız şehri dolaşıp gezsinler. Ama araçlarıyla değil, yaya gezsinler. Yolların sağlı sollu her yanını kapatacak ve engelleyecek yapıları kaldırsınlar, yavaşlatıcı yol kasisleri yapılsın.

Özellikle de tehlikeli yerlerdeki bariyerler, otoban bariyeri ile değiştirilsin ve de çok kenara çakılmasınlar. Çünkü kenarda olunca, zaten beton bariyerleri tutmuyor.

Görgü tanığı olduğum kazada, ben veya bir başkası araç altında kalabilirdik. Çünkü araç uçarcasına direkt alt yola düştü ve de çakıldı!

AKLIMIZA BİLE GELMEDİ

Keşke o anı görüntüleyebilseydik. Fakat her şey öyle ani gelişti, ortalık bir anda öyle karıştı ve de biz öyle şaşkındık ki o an fotoğraf çekmek aklımıza bile gelmedi. Daha sonrasında da zaten olay yerine gelen polis ekipleri görüntü almamıza izin vermediler.

YARIM YAMALAK İŞ

Akabinde araç kaldırıldı ama bu kez ortalıkta araçtan kalan kırıntılar temizlenmedi. Halbuki bu parçalar oradan geçen diğer araçlara da zarar verebileceği gibi, araçların bunları tekerlekleriyle fırlatma riskiyle diğer araçlara ve hatta yayalara bile zarar verme riski söz konusu olabilirdi….

EKİP TAM OLMALI

Tavsiyemiz bu gibi durumlarda tıpkı ambulansın ve yanı sıra çekicinin olduğu gibi, olay yerini temizleyecek küçük bir ekip de olmalı. Hem görüntü hem de tehlikeli olduğundan kaza parçaları asla ulu orta bırakılmamalı.

TEHLİKE HALA DEVAM EDİYOR

Fotoğraflara bakarsanız göreceksiniz ki kaza sonucu sarkan demirler hala öylece duruyor. Ya bu parçalar alttan geçen bir aracın veya yayanın-yayaların üstüne düşerse bunun sorumlusu kim olacak ve kim kime hesap verecek???

Berk YILMAZ

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500