Advert
Madem uçamıyoruz yük taşıyalım
Mehmet Çetinkaya

Madem uçamıyoruz yük taşıyalım

21.05.2001'de Bakanlar Kurulu, 2001/2444 sayılı karar ile Bursa-Yenişehir Havalimanı'nı daimi yolcu giriş-çıkış hava hudut kapısı olarak tespit etti. Böylelikle Yenişehir Havalimanı uluslararası hava trafiğine açılmış oldu.

Yolculara açık alanlar iç ve dış hatlar dahil kullanım alanı 5600 m2 olan havaalanı yılda 2.250.000 yolcu kapasitesine sahip.

Yolcu taşımacılığında birçok mücadele ve desteklere rağmen Yenişehir’den arzu edilen düzeyde uçamadık ve uçamıyoruz böyle giderse de uçamayacağız gibi.

Geçen hafta Sorumlu Yazı İşleri Müdürümüz Ahmet Kundakçı’nın içinde bulunduğu Bursalı gazetecilerle Antalya’da olan bir programa gitmek için önce Başkent sonra Antalya... Bu normal ama, dönüşte Antalya’dan Ankara'ya Oradan Diyarbakır'a, Diyarbakır'dan Yenişehir havaalanına... Yani işin özü 08.30'da otelden Antalya havaalanına hareket, Bursa eve varış 16.30.. Neymiş güya uçakla yollar kısalıyormuş... 45 dakika olan Antalya Bursa hava trafiği böyle bir organizasyonla anca 8 saatte bitmiş...

 

Bizde dün karayolu ile İstanbul’a ve oradan Antalya’ya uçtuk.

İç ve dış seferlerde Bursa’nın hak ettiği ve talep ettiği uçuşlar olmadı ve olması da zor görünüyor.

Bunların bazı teknik ve ticari sebepleri var. Haklı veya haksızlığı tartışılabilir...

Madem istediğimiz gibi uçamıyoruz o zaman Avrupa ve Asya’nın kargo üssü olalım.

Yenişehir Havalimanı’nı yolcu taşımacılığında olmuyorsa kargo uçuşları için değerlendirelim. Türkiye’nin son yıllarda hava kargo taşımacılığı konusunda önemli adımlar attığı, Yenişehir Havalimanı’nın kargo taşımacılığı için değerlendirmesi halinde Bursa önemli avantajlar elde edebilir. Bursalı siyasetçiler ve sivil toplum kuruluşları, bu konuda gerekli adımları atabilirse, Yenişehir Havalimanı çok ciddi bir kargo hat noktası haline gelir. Bu, yalnız Bursa için değil, bütün ülke için büyük bir kazanım olur.

Yenişehir Havalimanı şehir merkezine uzaklığı, Mudanya-İstanbul arasındaki hızlı feribot seferleri ve yeni yapılan köprüler ve yollarla yolcu taşımacılığı açısından önemi azalmış gibi görünüyor.

Ankara, Diyarbakır, Erzurum, Muş ve Trabzon seferleri ile özel uçuşlar dışında kullanılmayan Yenişehir Havaalanı, kargo uçuşları için ideal pist özelliklerine sahip.

Çevresinde depo ve antrepo içinde uygun arazi var. Kargo uçuşları için dünya çapındaki hava kargo şirketlerinin Yenişehir ile ilgilenmesini sağlamak gerek.

Zaten yapılan proje içinde kargo taşımacılığı için alt yapısı da hazırlanmıştı. Daha da ihtiyaç varsa gerekli alt yapı genişletilebilir.

Ancak kentten uzak olan ve bir çok yere uçuş seferleri olmayınca havalimanı, yolcu uçuşları için dezavantajlı hale geldi.

Yenişehir Havalimanı, yapılacak küçük düzenlemeler ile yalnız Türkiye’nin değil Avrupa ve Asya’nın en önemli kargo üssü haline gelebilir. Yeter ki bu konuda doğru stratejiler hayata geçirilsin.

Bursa’nın ülke ihracatında Türkiye ikincisi olduğunu göz önüne aldığımızda; tekstil, otomotiv, mermer, gıda  gibi çok geniş müşteri yelpazesine sahip olduğu gerçeği ortada. Aynı zamanda Bursa bir tarım kentidir. Yaş sebze ve meyveleri, uçakla dünyanın dört bir yanına hava kargo taşımacılığıyla ulaştırıp ihracat rakamlarımızı daha da artırabiliriz.

Yenişehir Havalimanı; Gemlik ve Mudanya limanlarına yakınlığı, karayollarına yakınlığı gibi avantajlarının doğru değerlendirilmesi ve stratejik bir plan dahilinde çalışılması durumunda, yalnız Türkiye’de çapında değil, uluslararası bir kargo üssü haline gelebilir.

Bursa yolcu taşımacılığı içinde farklı alternatifler ve çözümler içinde ayrı projeler yapılmalı.

Bursa ihracat şehri olacaksa bu gereklidir.

Bursa fuar şehri olacaksa gene gereklidir.

Nereden bakarsan bak Bursa’nın uçmaya ihtiyacı var.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500