Advert
BTSO’nun iş aşkı
Mehmet Çetinkaya

BTSO’nun iş aşkı

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın (BTSO) Küresel Fuar Acentesi Projesi kapsamında yapılan iş gezisinde ‘agazete’ adına biz de yer aldık. Fransa'nın ve modanın başkenti Paris'te düzenlenen Texworld ve Premiere Vision Fuarı'nı görme ve inceleme şansını yakalamak tekstil kenti Bursa adına önemli bir deneyim oldu.  

Bursa’dan bu iki fuarda stant açan firmaları yerinde görüp görüşlerini aldık. 

Yılda iki kez düzenlenen Texworld Fuarı'nda gelir düzeyi biraz daha alt tabakaya hitap eden ürünler sergilenmekte. Bu fuarda yer almadan Premiere Vision Fuarı’na katılım sağlamak biraz zor. Burada çıraklık ve kalfalık dönemini doldurduktan sonra daha profesyonel olan Premiere Vision Fuarı’na katıldıklarını Bursalı iş adamlarımızdan öğreniyoruz...

Hatta Premiere Vision Fuarı’na yıllar önce ziyaretçi olarak giremediklerini dile getirdi iş adamlarımız.

Ancak yıllar içinde ülkemizin ürün kalitesi arttıkça Türk ürünlerinin vazgeçilmez bir paya sahip oldukları ifade ettiler. Sadece Bursa’dan Premiere Vision Fuarı’nda 34 firmamız stant açtı.Bu önemli bir gelişme ancak daha çok çalışmamız gerektiğini de ifade etmek gerek. Markalaşma adına dünyadaki daha birçok fuarda katılımcı olarak bulunmamız şart.

Avrupa pazarlarında varız ama yetersiziz. Bunun için de daha çok kaliteli ürünler yapmak ve pazar payımızı artırmamız gerekiyor.

Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'nın hayata geçirdiği Küresel Fuar projesi çok önemli. Türkiye’deki diğer ticaret ve sanayi odalarına da örnektir.

Elbette diğer odalar arasında benzer projeleri yapanlar var ancak sürekliliği bulunmamakta.

BTSO, üyelerine iş ve aş imkanlarını daha çok geliştirmek ve ülkeye döviz kazandırmak için büyük bir vesile olmaktadır.

Önemli olan bu vesilelerle gidilen ülkelere talep edilen ürünlerin en iyisini üretmek ve hak ettiği fiyatlara satabilmek…

Birçok sektörde Uzakdoğu ülkeleriyle ciddi bir rekabet yaşanıyor. Bu rekabeti başarı ile başa çıkmanın yollarından biri de kaliteli ürünler ve katma değeri yüksek ürünler üretip dışarıya satmaktır.

Satmanın yolu da fuarlarla, iş gezileriyle, birebir firma ziyaretleriyle kısacası ürünü tanıtmakla başlar.

Her bölgeye göre ve taleplere göre kaliteli ürünleri üretme imkan ve kapasitemiz var.

İhracat için de yeni pazarlar bulmak için de çok güzel destekler var, danışmanlık hizmeti var, var da var. Bunlardan mutlaka yararlanmalıyız.

Ürettiğini dünya pazarlarına başarıyla sunan ve satan birçok firmamız var. Bunlar ülkesine ve memleketine daha çok döviz kazandırmak, ekonomiye güç katmak için çalışıyorlar. Bunları takdir etmemek elde değil. Ekonomi ne kadar güçlü olursa ülke de o kadar güçlü olur.

Ülkeleri gözünüzde çok büyütmeyin. Her ülkenin ve şehrin bir hikâyesi vardır. Biz de geçmişimizden ders çıkararak, el ele vererek daha birçok başarıya imza atabiliriz.

Sadece büyük firmalar değil orta ölçekli firmalar da mutlaka fuarlara ve iş gezilerine katılmalı ve iş hacmini büyütmeli.

Gittiğimiz yerlerden iyi örnekleri almalı, kötü örneklerden arınmalı. İyi olan bir şey varsa ders alınmalıdır.

BTSO bunun için önemli... 1 ayda 8 yurtdışı iş gezisi düzenledi.

4 yılda 120’ye yakın fuar organizasyona rehberlik yaptı, öncü oldu. Siz de ihracat yapmak ve üretiminizi artırmak ve pazar payınızı artırmak için vakit kaybetmeden BTSO kapısını çalın, istişare edin. Kârlı çıkacaksınız.

BTSO tarafından düzenlenen iş gezisine KOSGEB de önemli destek sağlıyor. KOSGEB tarafından proje kapsamındaki organizasyona katılan firmaların ulaşım, konaklama, tercümanlık, rehberlik ve fuar giriş ücretleri için yüzde 50 oranında yakın ülkeler için 3.000 TL, uzak ülkeler için ise 5.000 TL'ye kadar destek veriliyor.

İş gezilerine harcanan para asla boşa harcanmış para değildir. Er geç size dönüşü olacaktır. Bu da böyle biline...

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500