Advert
Kurban bayramı sonrası beslenme
Salih Kaba

Kurban bayramı sonrası beslenme

Bayram boyunca ikram edilen et ve tatlı gibi gıdaların aşırı tüketilmesiyle vücutta çeşitli rahatsızlıklar meydana gelebiliyor. Kurban Bayramı sonrasında metabolizmanın hızlandırılması amacıyla önemli tavsiyelere göz atın.

Kurban bayramı süresince ve sonrasında kırmızı et ve tatlı tüketiminin artar. Hayvansal gıdalar bağırsak hareketlerinde yavaşlamaya ve kabızlığa neden olabilir. Bayram sonrası posalı yiyecekler tüketmeye özen gösterin. Sofralarınızda sebze, meyve, tahıllı besinler ve baklagillere daha fazla yer verin.

KAHVALTISIZ OLMAZ

Yavaşlayan metabolizmanın hızlanması için kahvaltının atlanmaması gerekir.Yavaşlayan metabolizmayı hızlandırmak ve güne hazırlamak için kahvaltı olmazsa olmazlardandır. Tercih edilen kahvaltı içeriği de çok önemlidir. Mideyi yoracak börek, poğaça, kızartma gibi ağır yiyeceklerden kaçınmalısınız. Bunların yerine peynir, zeytin, haşlanmış yumurtadan oluşan bir menü seçmelisiniz.

SU İÇİN

 Sıvı alımına dikkat edilmeli ve günde en az 2-2,5 litre su içilmelidir. Tatlı tüketimiyle alınan fazla şekeri dengelemek amacıyla suyun yanında ayran, soda ve komposto içilebilir. Çay ve kahve tüketimine dikkat edilmeli, bu içeceklerin yüksek tansiyon gibi şikayetlere neden olduğu unutulmamalıdır.

SPOR HAYATINIZIN VAZGEÇİLMEZİ OLSUN

Sporu hayatınıza düzenli olarak ekleyin. İyi bir yağ yakımı sağlamak, dolayısıyla kilo vermek ve sağlıklı bir yaşam için yürüyüş, bisiklet, yüzme gibi sporlar düzenli bir şekilde yapılmalıdır. Aktif bir spor hayatı olan biriyseniz, yaptığınız sporun cinsi ve sıklığı önemlidir. Çünkü her sporun harcattığı enerji farklı olduğundan yapılması gereken süre de kişiye göre değişmektedir. Ayrıca güneşten gelen UV ışınları cildimizdeki D vitamini sentezi için gereklidir. Kış günleri diğer aylara göre daha kısa, karanlık ve soğuk olduğundan güneşli kış günlerinde dışarıda vakit geçirmeye özen gösterin.

AŞIRI ET TÜKETİMİNİN ZARARLARI

Yüksek kolesterol:

Kırmızı etin aşırı tüketilmesi sonucunda ortaya çıkan yüksek kolesterol hastalığı günümüzde oldukça yaygındır. Hayvansal yağların aşırı tüketimi sonucu kolesterol damarlarda birikir ve kalp damar hastalıklarına yol açar.Yüksek kolesterolü ve sonucunda oluşabilecek kalp ve damar hastalıklarını önlemek için et tüketimimize dikkat etmemizde fayda var.

Böbreği yorar: 

Kırmızı et protein açısından oldukça zengin bir besindir. Ancak kırmızı etin fazla tüketilmesi halinde vücudumuza olması gerekenden fazla protein girmektedir. Proteinleri sindirmek için çabalayan böbrek bir süre sonra yorulmaya başlayabilir. Bunun önüne geçmek için aldığınız kırmızı etleri yağlarından ayırmanız sizin yararınıza olacaktır. Ayrıca etin iyi pişmesi de vücudun proteinleri sindirmesine kolaylık sağlar.

Besin zehirlenmesi:

Yemeklerden zehirlenmek en çok da et tüketimi sonucu meydana gelir. Bunun nedenlerinden biride etlerin sağlıklı olmayan yerlerden alınıyor olması olabilir. Et tüketimi sonucunda besin zehirlenmesi yaşamamak için alınabilecek en iyi önlem güvendiğiniz yerlerden et almak olacaktır. Doğru şekilde kesilen ve saklanan hiçbir et besin zehirlenmesine yol açmayacaktır.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500