Advert
Advert
 Fitness’da yaş önemli mi?
Salih Kaba

Fitness’da yaş önemli mi?

Fitness, uygun yaş aralıklarında ve uzman tavsiyeleri doğrultusunda yapılmadığında ciddi fiziksel hasarlara yol açabilmektedir. Bu yazımızda vücut geliştirme sporuna hangi yaşta başlanır ve hangi yaşa kadar yapılır sorularına cevap vermeye çalışacağım.

Vücut geliştirme sporunda uzmanlar başlangıç yaşı olarak 10 – 11 yaş arasında uygun olabileceğini savunmaktadırlar. Yetişkinlerde ise, herhangi bir sağlık problemi mevcut değilse, vücut geliştirme yaşı için bir üst limit yoktur. Kişinin fiziksel sağlığı müsaitse, istenilen yaşa kadar vücut geliştirme çalışmaları devam ettirilebilmektedir. Belirtilen 10 yaş alt sınırı aslında kişinin fiziksel gelişimi doğrultusunda farklılık gösterebilir. Bildiğiniz gibi her ırkta kemik gelişim süreci farklı süreçlerde tamamlanabilmektedir. Bu doğrultuda vücut geliştirme sporuna erken yaşta başlamayı düşünenlerin, bu konuda eğitmenlik yapan alanında uzman kişilerin fiziksel kontrolü ve onayı dahilinde bu spora başlamalarında fayda vardır.

Daha önce spor yapma konusunda alt yapısı olmayanlar spora başlamadan önce doktora danışması gerekmektedir. Düzen çerçevesi içerisinde yapılan fitness ve aerobik vücutta bulunan ciğerleri ve kas yapılarını güçlendirir. Bunlarla kalmaz vücut kan basıncı düzene girer, yüksek kolesterol sorunu ortadan kalkar ve kilo kontrolünü sağlamak kolaylaşır.

Unutmayın, yaş itibariyle spor yapmanıza hiç bir engel yoktur. Yani kısacası “spora bahane yok” diyebiliriz. Sadece bireylerin spora başlarken dikkat etmesi gerekenler ve yaş gruplarının uyması gereken egzersiz programları vardır.

Sağlıklı atıştırmalıklar

Sık yenmesi önerilen ve tok tutmaya yardımcı olan incir, lif bakımından oldukça zengin bir meyvedir. Lif kaynağı bu besini atıştırmalık olarak tüketmek, hem daha az yemenize hem de yağ yakmanıza yardımcı olur. Ayrıca canınız tatlı istediğinde, ilave şekerli işlenmiş bir şey yemek istemiyorsanız incir harika bir alternatiftir. Kurabiyeden, kekten vazgeçin ve sağlığınız için taze ya da kuru incire yönelin.

ANTEP FISTIĞI

Antep fıstığının sağlığımıza birçok faydası vardır. Lif, protein ve sağlıklı yağ zengini fıstık, tok kalmanıza yardımcı olurken yemeği abartmanızı önleyebeilir. Evden çıkmadan yanınıza alacağınız küçük bir avuç fıstık işinizi görecek.

MEYAN KÖKÜ

Şeker-çikolata reyonunu es geçin ve mahalllenizdeki doğal ürünler satan mağazaya girin. Meyan kökü yağ birikmesinde rol oynayan enzimi bloke eder ve açlık krizlerini önlemeye yardımcı olur.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500