Advert
Baklavadan uzak bir bayram diliyorum
Salih Kaba

Baklavadan uzak bir bayram diliyorum

Baklava, içerisinde yüksek oranda yağ, şeker, un olduğundan kalorisi yüksek bir tatlıdır. Kilo kontrolü yapanlar ve şeker hastaları sık tüketmemelidir. Baklavanın kullanılan malzemeye göre kalori miktarı değişir. Yaklaşık olarak 90 gram 1 dilim fıstıklı baklava 296,2 kaloridir.

Formunu korumak isteyenlerin uzak durmaları germektedir. Uzmanlar tarafından yapılan araştırmalar sonucunda, şeker bayramında ikram edilen tatlılar kilo alımını etkilemektedir.

Kilolu olan kişilerin aldığı her kilonun kendilerinin sağlığına zararlı olacağı belirtilmiştir. Kansere yakalanma riskini arttırmada önemli etkenlerden birisi de fazla kilolardır. Tüketilen tatlıların kiloya dönüşmesini önlemenin iyi olacağını ve özel günlerde, bayramda bu tür ürünlere meyil edilmemeli imkân oldukça az tüketmeleri konusunda uzmanlar uyarmaktadır.

FAYDALARI VE ZARARLARI

Vücuda tek faydasının enerji vermesidir. Normalde uzmanların yaptığı birçok açıklamalara göre, baklavanın insan vücudu herhangi bir yararı yoktur. Kan şekerinin artmasına ve ani düşüşlere neden olur. Bu da ruhsal dengesizliklere, baş ağrısına, tatlı ve acıkma krizlerine yol açabilir. Diyabet, kalp hastalıkları ve kanser riskini artmaktadır. Bağışıklık sisteminin çökmesine neden olabilir. İnsanlar üzerinde kan ve şeker araştırması yapanlara az rastlanılırsa da gerçekleştirilen deneyler şekerin bağışıklık sistemine baskıladığını göstermektedir. Fazla tatlı yemek insan vücudunun erken yaşlanmasına neden olmaktadır. Anti- aging çabalarına rağmen şeker içeren ürünlerin tüketilmesi insan bedenine tahribatı görmezden gelmeyecek kadar önem arz etmektedir. Kan şekerindeki meydana gelen yükselişten dolayı  insülin seviyelerinin artmasına bağlı olarak da yaşlanmayı hızlandırıyor.

Şekerin vücuda zararları

-Kanser hücrelerinin en çok sevdiği şeydir.

-Meme, yumurtalık, prostat ve rektum kanserine yol açabilir.

-Kadınlarda daha büyük risk oluşturmak üzere, kolon kanserine sebep olabilir.

-Safra kesesi kanseri için risk faktörü olabilir. Safra taşı oluşmasına yol açabilir.

-Bağışıklık sisteminizi zayıflatabilir.

-Bakteri enfeksiyonlarına karşı savunma sistemini zayıflatabilir.

-Vücudunuzun mineral dengesini bozabilir.

-Krom  ve bakır eksikliğine yol açabilir. Kalsiyum ve bakır emilimini engeller.

-Salya asiditesine katkıda bulunabilir.

-Diş çürüklerini artırabilir.

-Yüksek miktarda yemek Crohn’s hastalığı ve ülseratif kolit riskini artırır.

-Kireçlenmeye sebep olabilir.

-Astıma sebep olabilir.

-Mantar enfeksiyonlarına sebep olabilir.

-Çocuklarda hiperaktivite, endişe, dikkat bozukluğu ve huysuzluğa sebep olabilir.

-Çocuklarda uyuşukluğa sebep olabilir.

-Çocukların okul başarısını olumsuz etkileyebilir.

-Çocuklarda adrenalin seviyesini artırabilir.

-Çocuklarda egzama oluşuma katkıda bulunabilir.

-Hamilelikte kan zehirlenmesine yol açabilir.

-DNA yapısını bozabilir.

-Gıda alerjilerine sebep olur.

-Diyabet oluşumuna katkıda bulunabilir.

 

Sağlıkla Kalın…

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500