Advert
İstediğin şekilde antrenman yapma!
Salih Kaba

İstediğin şekilde antrenman yapma!

‘Erkek gibi antrenman yapmayın’, duyacağınız ilk ve en yanlış cümlelerden biridir. Kadınlar istediği şekilde antrenmanlarını sürdürebilirler. Tabi ki de bazı kadınların, fitness ve spor yapma amaçları, erkeklere göre farklılık gösterdiği için, antrenman biçimleri çeşitlilik göstermektedir.

Fakat bu farklılığın sebebi, kadınların o antrenmanları yapamayacak olmasından değil, amaçlarının farklı olmasından kaynaklanmaktadır. Amacı daha güçlü ve kaslı bicepslere veya bacak kaslarına sahip olmak ise, kadınlar da gayet tabi erkekler gibi ağırlık antrenmanlarını sürdürebilirler.

KADINLAR SADECE KİLO VERMEK İÇİN SPOR YAPAR

Hayır! Tabi ki de bütün kadınların amacı sadece kilo vermek değildir. Tıpkı erkekler gibi; bazı kadınlar daha güçlü olmak için, bazıları daha iyi bir atletizme sahip olmak için, bazıları ise daha sağlıklı bir yaşantıya sahip olmak için spor yaparlar.

Yapacağınız araştırmalar sayesinde spor yapma amacınızı belirlerseniz, daha verimli ve etkili bir spor alışkanlığı kazanabilirsiniz.

KADINLAR İÇİN ÖZEL PROTEİN TOZLARI VARDIR

Hayır! Protein tozlarından bahsedecek olursak; kadınlar ve erkeklerin kullandığı protein tozları arasında hiç bir fark yoktur. Bazı şirketler sadece daha iyi pazarlama yapabilmek için, ürünlerinin üstüne pembe etiketler veya Türkçe karşılığı hafif anlamına gelen “light” kelimesini yazarak ürünlerini satarlar.

Protein tozlarının içinde, sadece erkeklerin veya sadece kadınların kullanabileceği türden içerikler yoktur. Protein tozu, protein tozudur. Amacınıza bağlı olarak; içeriğindeki protein, karbonhidrat, şeker ve yağ oranlarını inceleyerek, sizin için en uygun olan ürünü ve markayı kullanabilirsiniz.

AĞIRLIK ANTRENMANLARI MASKÜLEN GÖRÜNÜM KAZANDIRIR

Ağırlık antrenmanları, diğer birçok antrenman gibi, kaslarınızın gelişimini ve yağ yakmanızı sağlar. Maskülen görünüm kazanmak, DNA’nızla ve çalıştığınız ağırlıkların büyüklüğüyle alakalıdır.

Spor yapan kadınların görünüşleri; beslenme alışkanlıklarına, genetiklerine, çalıştıkları ağırlıklara ve vücutlarının kas ve yağ oranlarına bağlı olarak değişmektedir. Dolayısıyla; nasıl görünmek istiyorsanız, kendinize uygun antrenman programı ve rejim hazırlayabilir ve istediğiniz görünüme sahip olabilirsiniz.

KADINLAR KREATİN (CREATİNE) KULLANMALI MIDIR?

Vücudumuzda gerçekleşen kimyasal olaylarla ilgili pek bilgisi olmayan kişiler için, kreatin içeriği biraz korkutucu gelebilir. Kreatini sadece ileri seviye, “hard core”, vücut geliştiricilerin kullandığı bir madde sanabilirsiniz. Fakat kreatin, vücudumuzda doğal yollarla sentezlenen ve enerji depolanması ve kullanımıyla ilgili önemli bir role sahip olan bir maddedir. İhtiyacınız olan depolanmış enerjiyi hücrelerinizden çıkarmanıza yardımcı olacaktır.

Vücudumuzda üretilmesine rağmen, yoğun bir antrenman programı içindeyseniz, yeterli miktarda üretemeyeceğiniz için, kreatin takviyesi almanın hiç bir zararı yoktur.

İHTİYACINIZ OLAN TEK ŞEY KOŞU BANDIDIR

Kardiyovasküler antrenmanların, aerobik performansınızın artmasında büyük katkısı vardır. Fakat bunun için tek yöntem koşu bantlarında saatlerinizi harcamak değildir. Ayrıca; sadece koşarak veya yürüyerek, amaçladığınız kuvvete ve sağlamlığa ulaşamaz ve ideal bir fiziğe sahip olamazsınız.

Antrenman programınıza; dayanıklılığınızı arttıracak ve daha sağlam kaslara sahip olmanızı sağlayacak hareketler eklemek, hem daha çok yağ ve kalori yakmanızı sağlar, hem de daha güzel bir vücuda sahip olmanıza faydalı olur.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500