Advert
Önce ruhunu forma sok!
Salih Kaba

Önce ruhunu forma sok!

Her gün 30 dakika kuralı ile öncelikle ruhumuzu forma sokuyoruz. Son dönemlerde kendini daha stresli hissediyorsun; peki nedenini hiç düşündün mü? Bu konuda sana, basit ama etkili bir tavsiyem olacak kendine gün içerisinde 30 dakika zaman ayır! Evet, yanlış duymadın ruhunu forma sokmak için ilk hamlen bu. Bu konuda ciddiyim hatta bu saatleri ajandana kaydet ve bu saatler arasında kendinle baş başa kalarak en sevdiğin aktiviteyi yap.

YAVAŞ YE SEN DE KAZAN!

Yavaş yemek yemek metabolizmanı hızlandırıyor. 20 dakikalık yemek süresinin altına inmezsen bel çevrenden daha çabuk kurtulacağını unutma!

SÜT İÇELİM

İçeriğindeki riboflavin (Vit B2) ve biotin bağışıklık sistemini güçlendirmenin yanı sıra cildi dış etkenlerden koruyarak cildin yenilenmesine ve sağlıklı parlak saçlara kavuşmana yardımcı olur. O zaman biz kadınlar ne duruyoruz bol bol süt içelim, güzelleşelim diyoruz.

MELATONİNİ KAÇIRMA!

Her gün 7-8 saat uyumaya özen göster unutma uyku en değerli besinin.Bedenini mutlu eden melatonin hormonu; saat 21:00 itibariyle salgılanmaya başlar ve gece 02.00-03.00 saatleri arasında en üst seviyeye ulaşır. 23.00-05.00’a saatlerine dikkat! Bu saatler arasında gıda tüketmeyip uyuyan bireyler kazanıyor unutma! Neyi mi? Ebedi gençliği ve ruh detoksunu.

YILLARA MEYDAN OKUYAN OMEGA-3

Derin denizlerin sana armağanı somonun sağladığı omega-3 ile hem formunu koru, hem kalbini güzelleştir, hem beyninin yaşlanmasını durdur, hem de cildine gençlik kat! Mutfağının bir numaralı gençlik iksiri omega-3’ün en iyi kaynağı somon.

MEVSİMLERDEN DİYETTEYİZ!

Bir beslenme günlüğün olsun her gün günlük tut. O gün ne kadar su tüketmişsin, fiziksel aktivite yapmış mısın ya da kaç adım atmışsın hepsini bir bir not et. Araştırmalar yediklerini yazdığın taktirde diyetine daha sadık kaldığını ve daha fazla aktiviteye yöneldiğini kanıtlamış!

SİNDİRİM SİSTEMİNİN DOSTU

Metabolik hızını destekleyen en önemli sistem ise tabii ki sindirim sistemin. Sindirim sisteminin düzenli çalışmasını istiyorsan düzenli probiyotik kullan!

AZ YEMEK DEĞİL YETERLİ YEMEK

Doya doya zayıflamak istiyorsan öncelikle bazal metabolizma hızınının altında beslenme programlarına hayır demeyi öğrenmelisin! Diyetinin kalorisi kadar içeriği de önemli. Bu dönemde televizyon ya da dergiden duyduğun abur cubur diyet listelerini bedeninde uygulama! Kalıcı kilo vermek için muhakkak bir diyetisyen yardımı al!

YANLIŞ TERCİH EDİLEN BESİNLER

Mutfağında iştah kontrolüne yardımcı olacak besinleri tercih et. Alışveriş sepetin için hazırladığım bu yıldız besinler bu yaza seni doya doya zayıflatacak besinler; Yumurta, yoğurt, kurubaklagiller, hindistan cevizi, levrek, koyu yeşil yapraklı sebzeler, enginar, karabuğday, chia tohumu, şekersiz fıstık ezmesi, yulaf ezmesi, avokado, tarçın, zerdeçal, roisbos çayı.

‘ARA ÖĞÜN’ TUZAĞI

Unutma tam da bu dönem her yerde abur cubur diyetler ile ilgili öneriler duyacak ya da okuyacaksın. Bunlardan en tehlikelisi ara öğün alışkanlığının yanlış olduğunu savunan öneri. Dümdüz bir karına sahip olmak istiyorsan minimum 2 maksimum 3 saatte bir beslenmelisin!

Karpuz mu, kavun mu?

Yaz mevsiminin geleneksel meyveleri; kavun ve karpuz. Her iki meyve de yaz mevsiminin olmazsa olmaz meyveleridir. Enerji değeri düşük, su oranı yüksek olan bu iki meyvenin yapısında bulunan vitamin ve mineraller yaz beslenmemizin kalitesini arttırıyor.

Her iki meyvenin de yaz mevsiminde sağlığımızı geliştiren ve koruyan işlevleri saymakla bitmez. Kavun ve karpuzun benzer özellikleri; yüksek şekerli tadına rağmen karbonhidrat değerinin oldukça düşük olmasıdır. Bal gibi diye tabir edeceğimiz en tatlı karpuzda bile yüzde 10 oranında karbonhidrat bulunuyor. Bu durum tatlı düşkünü insanlar için büyük avantaj.

Her iki meyve de oldukça düşük enerji içeriyor;

100 gr karpuz yediğimizde; 22 kalori alırken, 100 gr kavunda ise; 27 kalori bulunuyor. 

Kavun karpuz içerdiği B 1 vitamini ile normal sinir sistemi aktivitesinin devamını sağlar.

Günü enerjik ve stressiz geçirmemiz için yardımcımızdır. İçeriğindeki B 2 vitamini ise gözün ve derinin sağlığı için önemli bir vitamindir.

Kavun ve karpuz her ikisi de C vitaminin iyi bir kaynağıdır. C vitamini de göz ve derinin elastik yapısını koruyan ve bağışıklık sistemimizi güçlendiren yaz kış ihtiyacımız olan temel vitaminlerimizden biridir. 

Kavun ve karpuzda ortak bulunan bir başka vitamin ise B 6 vitamini de vücudumuzda metabolizmamız içinde işleyen, protein ve mineral tepkimelerinde gereklidir.  Ayrıca içeriğinde bulunan pantotenik asit yağ ve kolesterol sisteminde görevli, kardiovasküler sağlığımıza pozitif etkilidir.

Karpuzun kavuna göre üstünlüğüne gelince; Karpuza kırmızı rengi veren karotenoid başta olmak üzere antikansorejenfotokimyasallar metabolizmamızın temizlik ajanlarıdır. Ve karpuzda kavundan daha yüksek oranda bulunur. .

Kavunun karpuza göre üstünlüğü ise; Niasin ve folik asit içermesidir. Niasin karbonhidrat, yağ ve protein metabolizma önemli görevleri olan, enerji sistemimizi ayakta tutan sağlığımızın koruyucusu bir vitamindir. Folik asit ise hücre yenilenmesinde görevlidir, metabolizmamızı korur ve genç tutar.

‘Kavun mu, karpuz mu?’ sorusunun cevabı ise hiç tereddüt etmeden ikisi olmalıdır. Tabiki porsiyonu abartmamak şartıyla...

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500