Advert
Kilo vermem durdu ya da yavaşladı diyenler
Salih Kaba

Kilo vermem durdu ya da yavaşladı diyenler

 

Bir süredir sağlıklı bir şekilde kilo vermeye devam ediyorsunuz. Ancak, aynı yeme ve egzersiz alışkanlıklarınızı devam ettirseniz de, tartının ibresi son günlerde bir türlü oynamıyor. Tamam, her diyet ve egzersiz programında, bir an gelir ki, eski hızla kilo verilemez hale gelir ama bu durum gene de canınızı sıkıyor değil mi? Yapılan araştırmalar sonucu ortaya atılan bazı teorilere bakılırsa, tekrar kilo vermeye başlamadan önce, vücudunuzun önce düştüğünüz kiloya alışması gerekiyor. Bu duraklama dönemleri, bir haftadan birkaç aya kadarki bir döneme yayılabilir. Üstelik en sabırlı insanı bile zıvanadan çıkarıp, şevkini kırabilir. Eğer şu an böyle bir dönemdeyseniz, şu noktalara bir göz atın: Kendinizi fazla mı kısıtlıyorsunuz? Kendini yemeye ve ardından da diyete adayan bazı arkadaşlar, kilo vermenin yolunun az yemekten geçtiğini düşünüp yediklerini azaltıp dururlar. Oysa bu, sadece metabolizma hızınızı düşürür ve belli bir noktadan sonra kilo vermeniz zorlaşır. Ayrıca açlık duygusu güçlü olduğundan, sizi mutsuz ve sinirli yapar. Üstelik de patlama anı yakındır ve kendinizi bir anda yiyeceklere saldırırken bulmanız an meselesidir. Öğün atlamayı bırakın, eğer açsanız hafif bir şeyler atıştırın ve bol bol su için. Egzersiz programınızı kontrol edin. Ne kadar egzersiz yapıyorsunuz? Çok mu fazla, yoksa gereğinden az mı? Optimal kilo kaybı için, haftada 5-7 kez, birer saatlik kardiyovasküler egzersizler yapmayı hedefleyin. İnce kas kütlesini ve metabolizma hızını korumak için haftada iki kere de ağırlık çalışması ekleyin. Uzun süreli oturmaktan kaçının. Örneğin, arabanızı uzağa park edip, merdivenleri asansöre tercih ederek daha hareketli olabilirsiniz.Ne sıklıkta tartılıyorsunuz? Tartı, başarının tek ölçüsü değildir. Eğer çok sık tartılıyorsanız, kafanızı iyice takmışsınız demektir ve bu durumda da bunalmanız normal. Kilonuz gün içinde, yediklerinize, hormonlarınıza ve vücutta bulunan sıvıların durumuna göre farklılık gösterir. Başarınızı ölçmek için başka yollara da başvurabilirsiniz. Örneğin, giysilerinizin üzerinizde nasıl durduğuna, enerji seviyenize bakın. Haftada sadece bir kez tartılın. Daha ne kadar kilo vermek istiyorsunuz ve ne hızda kilo verdiniz? Bu diyet işi eziyetli bir iş. Sadece eziyet de değil. Bir an geliyor, yetti artık diyorsunuz, kendinizi rejime adıyorsunuz. O kadar iradelisiniz ki, deli gibi kilo vereceğinize olan inancınız yüksek. Ama iki gün geçip de, iradeniz bilendikçe başta yaptığınız bir haftada şu kadar, bir ayda bu kadar kilo veririm hesapları gümlüyor. Diyete başladığınızda, geçmiş tecrübelerinizi anımsamaya çalışın. Hedefleriniz gerçekçi mi? Sağlıklı kilo vermek demek, haftada ortalama yarım kilo, ayda da 2 kilo kadar vermektir. Yani yavaş ve sağlam adımlar en iyisi. Kendinize iyi davranın. Belki de yanlış yaptığınız hiçbir şey yok ama sadece kendinize zaman tanımanız gerekiyor. Aynı kiloda kalmanız, denge göstergesidir. Bu ana kadar verdiğiniz kilolar için kendinizi tebrik edin. Ama bundan da iyisi, bunu korumayı başardınız. Böyle devam edin, çünkü bu daha sonra vereceğiniz kiloların habercisidir.

Düşük kalori değeri (100 gram erik yaklaşık 45 kaloridir) eriğin diyet listelerinin vazgeçilmez meyvelerinden biri olmasını sağlamaktadır.

Erik aynı zamanda A, K ve C vitaminleri için oldukça iyi bir kaynaktır. Eriğin bir diğer önemli faydası ise gıdalar yoluyla alınan demir mineralinin vücut tarafından emilimini arttırarak demir eksikliğine karşı koruma sağlamasıdır.

Diyabete İyi Gelir: Erik bol miktrada C vitamini içermektedir.  Serbest radikalleri bünyede ortadan kaldırarak  kalp damar sağlığını  korur. Bunun yanında diyabet ve kolesterol gibi sorunların ortadan kalkmasını sağladığı düşünülür.

Kanser Vakalarını Engeller: Bu konuyla alakalı olarak yapılan bir çok çalışma eriğin göğüs, meme ve solunum yolu kanserlerinin oluşmasına engel olduğu tesbit edilmiştir.  Özellikle günümüzde çok sık rastlanan meme kanserine karşı etkilidir.

Erik Kalp Dostudur: Eğer eriğin en çok hangi organa faydası var diye bir soru soracak olsak cevabı mutlaka kalp olur. Çünkü kolesterol, diyabet hastalıklarını engelleme  yanında, antioksdian özelliğinden dolayı damarların tıkanmamasını sağlaması, kanı temizlemesi ve bir çok diğer özelliğinden dolayı kalp sağlığına inanılmaz faydaları vardır.

Sindirim Sistemine Eriğin Faydaları: Eriğin anlık olarak cevap verdiği diğer pronlemler ise sindirim sistemi sorunlarıdır.  Doğal bir müsil görevi görerek özellikle bağırsakların çalışmasına inanılmaz katkıda bulunabilir.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500