Advert
Bu da mı gol değil?

Bu da mı gol değil?

Her referandum ya da seçim sonrasında sonuçlar açıklanır, ardından sağda solda oy pusulaları bulunur, tutanaklar bulunur. Seçimi kaybedenler bunları referans olarak gösterip seçimin sayım namusu üzerine söz ederler. Bu referandumda YSK maç oynanırken öyle bir karar aldı ki; bu tür mazeretlere gerek kalmadan sonuçların sağlığı üzerine gri bir yorgan örtüverdi.

Seçimlerin sonuçları açıklandıktan sonra ise sürmanşetten araştırma şirketlerinin seçim tahminlerinin doğruya ne kadar yakın oldukları üzerine verilir.

Atanlar, yüksekten uçanlar, şirazeden çıkanlar, istiareye yatanlar, bedeli karşılığı isteğe göre yapanlar elenirler sanmayın. Onlar tutturamadıklarının nedenini o kadar güzel anlatırlar ki; bir sonraki seçimde yine malı onlar götürürler. Çünkü beslendikleri hortum medya ile aynı hortum olduğundan ekranları onlar işgal ederler.

İşte bu hengamede gerçekten emek veren, deneklerini büyük bir datadan oluşturan, taraf olmayan, yorum değil veri toplayan ve paylaşan, şike yapmayan, saha çalışması olmazsa olmazı olan, meslek ahlakını ilke edinen ve sonucu yakalayan araştırma şirketlerinden birisini de Bursa’da olduğunu öğrenmekten çok mutlu oldum.

POLITIC’S Communication&Research araştırma şirketi özellikle bilinmesi çok zor olan Bursa sonuçlarını neredeyse nokta atışı yaparak on ikiden vurmuşlar ama Genel Müdür Recep Güven bununla övünmüyor. Bizim gibi işini doğru yapan, meslek namusunu koruyan, hiçbir partinin veya belediyenin taşeronu olmayan, namuslu araştırma yapan her araştırma şirketi sonuçları tahmin edebilir. Bazen atanların ki de tutar ama bunun adı tahmin olur dedi.

  Basın buluşmasında bizlere sunduğu Bursa Referandum Araştırması raporunu içeren dosyayı inceledim. Grafiklerle tanımlanan tercihi etkileyen onlarca değişik parametreyi okuduğumda içinde büyük bir emek ve uzmanlık çalışması olduğunu gördüm.

Son olarak iki aylık bir kampanya sürecinde denizden bir damla su alıp denizin bütünü üzerine hüküm vermenin doğru olmadığını ve sadece algı yönetimine hizmet ettiğinin altını çizerek, kendilerinin bu tuzağa düşmeden güvenirliliklerini asla sorgulatmayacaklarını ifade etti.

Giderayak basın ile iletişim konusunda da üretim sürecinde iş birliği, destek, denetlenme ve sorgulanmaya hazır olduklarını söylediğinde gerçekten Bursa adına bir kez daha mutlu oldum.

Araştırma şirketlerinin tahmin değil, verileri ile geleceğe projeksiyon çizmesi konusuna inandığımdan, bence de bu sefer Bursa gol attı Hakim Bey!

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500