Advert
Geçit-Balat YHT tarihi kalıntıları…

Geçit-Balat YHT tarihi kalıntıları…

Bundan uzun yıllar önce Bursa’da kendisinin tabiriyle özgül ağırlığı yüksek bir vekil varmış ve Bursa’nın bütün halleri ona sorulurmuş ama kim sorarsa ağzının payını alırmış. Üç beş yağdanlık onunla arasını iyi tutarak toplantılarda kendi isimlerini ona zikrettirip prim gayreti içinde olurlarmış.

16 Aralık 2012 bir pazar günü bu kudretli ve özgül ağırlıklı vekil Geçit’te bir temel atmış ve Bursa’nın demiryolu ulaşımının makus talihini yenecekleri müjdesini vererek ve ‘Ya Allah Bismillah’ diyerek ilk harcı temele koymuş ve gitmişti.

İş bu noktaya gelmeden önce o bölgede belgesiyle ruhsatıyla çalışan, üretim yapan, istihdam yaratan firmalara ‘acil’ kod adıyla kendi tapulu yerlerinden tahliye edilmesi talimatı verildiğini biliyoruz.

Onlar da ‘Yahu burası et mangal tesisi değil, tahliyemiz bu kadar kısa sürede olmamalı, yeni yer lazım, yeni yere ruhsat lazım, terminli taahhütlerimiz var aksarsa telafisi olmayan zarar ederiz’ diye dertlenmişler ama dinleyen olmuş da hallerini anlayan olmamış.

Bunu isteyen devlet bizim devletimiz, yatırım yapılacak şehir bizim şehrimiz diyerek sonuca itiraz etmeden araziyi boşaltarak YHT Yüksek Hızlı Tren istasyonu yapılmak üzere beklemeye başlamışlar.

AK Parti’nin bir özelliği var ama bu özellik Bursa’da hayata geçmiyor. AK Parti temel attı mı ardından kurdele kesiveriyor. Bursa’da atılan temellerin sonu bir türlü gelmiyor.

O günün Ajans haberini okuyalım.

‘Bursa-Mudanya Yolu Balat Mahallesi Mevkii’ndeki temel atma törenini, Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, birlikte yapacak. Hat, Ankara-Bursa arası seyahat süresini 2 saat 10 dakikaya, İstanbul-Bursa arası seyahat süresini 2 saat 15 dakikaya indirecek. Yolcu ve yük trenlerinin birlikte işletilebileceği, son yüksek hızlı tren teknolojisine ve 250 kilometre hıza uygun inşa edilen hat, Bursa’nın Balıkesir üzerinden İzmir’e ve limanlara demiryolu bağlantısını sağlayarak, bölgenin sanayisine önemli ölçüde alternatif ulaşım imkanı sunacakHattın 2016 yılında hizmete girmesi planlanıyor.’

Haber budur ama gerçek gördüğümüz gibidir.

İşte Geçit YHT inşaatı temelleri buna örnektir. Yakın zamanda tarihi YHT kalıntıları olarak turizm amaçlı ziyaretlere açılacak olan bu temeller Mudanya yolunun taç yapıları olarak arz-ı endam etmektedirler. 2016 yılında hizmete gireceği açıklanan YHT inşaatında bir arpa boyu yol alınamamıştır.

O temel atılırken Körfez Geçiş Köprüsü ortada bile yoktu. Oto yol projesi tünelleri yeni kazılmaya başlamıştı. Hepsi bitti hatta YHT’ye yepyeni ufuklar açıldı ama Bursa’nın tren sevdası hâlâ vuslata ermedi.

Kulağıma gelenlere göre de oradan tren falan gelmeyecekmiş ve güzergah değişikliği yapılacakmış, boşuna bekleyip durmayalım.

Doğrudur! Biz trene bakmaya hasret geldik hasret gideriz ama bir gün gelir bunun hesabını sorarız.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500