Advert
Çevre yollarının darısı Bursa yollarının başına

Çevre yollarının darısı Bursa yollarının başına

İstanbul - Bursa – İzmir yolunun Orhangazi – Bursa etabının açılışı için Başbakan Binali Yıldırım Bursa’ya geliyor.

Temelinin atılışına, tünellerinin kazılımın başlamasına, köprü ayaklarının dikilmesine 3-4 yıl önce tanıklık ettiğim proje adım adım ete kemiğe bürünerek karşımıza çıkıyor.

Bu projenin sadece İzmit körfezi geçişi köprüsü son otuz yıldır konuşulup tek bir adım atılmamasını düşünürsek, projenin tamamı seneye bitecek olmasını doğru değerlendirmek gerekir.

Projenin en çok eleştirilen köprü geçiş bedeli ve araç geçiş garantisi de gerçeği yansıtmamaktadır. Yaratılmak istenen araç geçiş sayısına ulaşılamayacağı ve devlet eliyle halkın cebinden proje sahibi konsorsiyuma para aktarılacağı algısı üzerine biraz araştırma yapınca bakın nelere ulaştım.

An itibariyle zarar doğrudur ama bugün Osmangazi Köprüsü büyük projenin bir ayağıdır. Geçişler sadece körfezi geçiş süresi olarak değerlendirilmektedir. Oysa çevre yolu bağlantıları, t-yolun Avrupa ayağına atlama ve projenin bütünü bittiğinde araç geçiş sayısının taahhüt edilen rakamı katlayarak aşacağını göreceğiz.

İstanbul Atatürk Hava Limanı özelleştirmesinde de kıyamet koparanlar yıllık 14 milyon yolcu sayısının imkansız olduğunu ve farkın halkın cebinden çıkacağı yazıp çizenlere 2016 yılında taşınan 56 milyon yolcu 2017 de öngörülen 58 milyon yolcu kapak olmalıdır.

TAV 1997’de İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali ihalesiyle başladı. TAV Havalimanları Holding, ihaleyi kazanan Tepe ve Akfen Grupları’nın ortak girişimi olarak kurulan  T.A.V. Havalimanı işletme ihalesini aldığında da aynı şeyler konuşulmuştu. Şirket yatırım yaptı, hizmet alt yapısını geliştirdi, hizmet kalitesini artırdı ve dünya havacılık liginin zirvesine taşıdı. İstihdam sağladı, katma değer yarattı kar etti ve vergi ödedi. Hem devlet bir tesis kazandı hem de o tesis üzerinden vergi aldı. T.A.V.’ın 2016 yılında ödediği verginin 600 milyon Euro civarında olduğunu da ekleyelim.

Öte yandan eski anlayışla yapılan Bursa olarak sadece Gemlik yolu Engürücük rampasındaki 500 metrelik bir bölümde oluşan  heyelana çözüm için yapılan çalışmalar yıllarca sürmüştü. Yine 60 kilometrelik Karacabey yolu on yıllarca sürüklenirken İzmit – Bursa – İzmir otoyolunun onlarca köprü tünel ve viyadük ile  bitiş süresi hayal bile edilemeyecek kadar kısa sürmüştür.

Bunları gördüğümüzde acaba Bursa içinde yapılan yol ve hizmet yatırımlarımda yanlış mı yapılıyor diye düşünmeden edemiyor insan…

İstanbul ulaşımı her geçen gün çözüm odaklı yap işlet devret sistemiyle ciddi yatırımlar sonucunda rahatlatılmaya çalışılırken, Bursa ulaşımı her geçen gün batağa saplanıyor. Devletin yaptığı stadyumları Belediye marifetiyle yapan ilk ve tek şehiriz. Ne stadı tamamlayabildik ne de stadın bağlantı yollarını bitirebildik.

Teleferiği özel sektöre verdik ama alınan ücretin fazlalığı teleferik ulaşımını Bursa halkından kopardı. Onlar da Arap Arap takılıyorlar.

Bursa’nın kurtuluşu adına her noktasında ulaşım ve alt yapı konusunda yap ilet devret sistemine varım. Tek rezervim ihalelerin temiz, ahlaklı ve kamu yararını dikkate alınarak yapılmasıdır.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500