Advert
Her gün tartılanlar kulübü
Salih Kaba

Her gün tartılanlar kulübü

Maalesef her gün tartılmak doğru değil. Vücudumuz ve hormonlarımız yediğimize, içtiğimize ve günlük stres altında olan hayatımıza karşı değişken bir hal sergiler. Örneğin bir gün önce alkol mü aldık, ertesi gün alkole bağlı vücudumuzda oluşan ödem tartıda artı sonucu gösterecektir ya da stresli bir gün mü geçirdiniz, diyeti bozdunuz ve aşırı karbonhidrat mı tükettiniz maalesef kilo almamış olsanız bile ödeme, bozulan bağırsak hareketlerine bağlı tartıda geçici artışı görmek mümkün. Bu sizde moral bozukluğu yaratmamalı. Her gün tartılmak yerine haftada bir gün sabah aç karnına tuvalete çıktıktan sonra tartılmak size en doğru sonucu verecektir.

MEZURA ÖLÇÜMÜ DAHA İYİ MOTİVE EDECEKTİR

Kişinin düzenli ve dengeli beslendiğinde, özellikle fiziksel aktiviteyi eksik etmediğinde tartıda kastan giden kiloya itibar etmemesi gerekir. Bir gün önce aldığınız su miktarı, sabah uyandığınızda yaptığınız kahvaltı bile tartıda çıkan sonucu değiştirir. Özellikle bayanlarda hastalık döneminde tartıdaki sonuç yaklaşık 1.5-2 kg kadar değişirken yağ ve kas oranı da aynı ölçüde üzücü bir şekilde farklılık gösterir. Siz verdiğiniz kilonun yağdan gittiğini görmek istiyorsanız mezura ölçümüyle bunu net bir şekilde görebilirsiniz. Vücuttan kaybedilen yağ, mezura ölçümünde özellikle bel ve kalça çevresinden incelmeye neden olur ve size en doğru sonucu gösterir.

Beslenme tavsiyeleri

Spor yaparken, çalışmalarınızın karşılığını alabilmeniz için, beslenmenize de en az egzersiz programınız kadar özen göstermeniz gerekiyor.Bunu unutmayın..

1-Yemeklerinizi evde hazırlayın: Yemeklerin evde pişirilmesi daha sağlıklı beslenmenizi sağlar ve enerji harcama oranınızı arttırır. Ayrıca yediğiniz besinler daha hijyenik olur ve kilo aldıran ya da kilo verdiren parazit ve mikropları vücudunuzdan uzak tutmuş olursunuz.

2-Diyetinizi basitleştirin: Kalori saymak yerine diyetinizdeki besinleri renk, çeşitlilik ve tazelik açısından düzenleyin. Paketlenmiş ve işlenmiş gıdalardan kaçınarak daha taze besinleri tüketmeye odaklanın.

3-Yeterli su içtiğinizden emin olun: Su, atık ürünleri ve toksinleri, vücudunuzdan atmanıza yardımcı olur ancak hala birçok kişi hayatını susuz geçirir. Bu yorgunluğa, halsizliğe, düşük enerjiye ve baş ağrısına neden olur. Su içsem yarıyor anlayışı sık yapılan hatalardan biridir. Sulu gıdalarla beslenmek sağlıklı beslenme için şarttır.

4-Porsiyonları küçültmeyi düşünün: Porsiyon boyutlarında son zamanlarda gittikçe büyüme var. Dışarıda yemek yerken porsiyonları tek değil de arkadaşınız ile yiyebileceğiniz şekilde seçin. Bunun için bölünmüş tabaklar idealdir...

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500