Advert
Yaz yaklaşıyor mu ne?
Salih Kaba

Yaz yaklaşıyor mu ne?

Bugünkü köşemde yaza daha fit girmenin en önemli 5 kuralını açıklayacağım size.

KURAL 1: HAFTADA ÜÇ GÜN PROTEİN AĞIRLIKLI BESLENME

Daha az kalori alınacak ve haftada üç gün protein ağırlıklı bir beslenme takip edilecek. Balık ve deniz ürünleri, yağsız et, yumurta ve tavuk eti gibi kaliteli protein kaynakları sizi daha uzun süre tok tutar ve metabolizmanızı hızlandırır.

KURAL 2: FİZİKSEL AKTİVİTE ARTIRILACAK

Fiziksel aktiviteyi artırmak için günde iki kez yarım saat yürüyüş yapılacak. Kilo verirken her zaman diyet ve egzersizi bir arada yapmak en etkili yoldur. Egzersizin sıklığı ve yoğunluğu arttıkça enerji harcaması da artar. Yapılan egzersiz yağsız olan dokunun ve kasların korunmasını da sağlar.

KURAL 3: GÜNDE MUTLAKA 2.5 LİTRE SU TÜKETİLECEK

Su vücudumuzdaki yağı yakmamızda yardımcı olur. Vücudun su tutmasını engeller, toksinlerin atılmasını sağlar, tokluk ve doygunluk hissi yaratır.

KURAL 4: UYKUYA DİKKAT EDİLECEK

Diyet yaparken uyku düzeninize de dikkat etmelisiniz, uykusuzluk ve aşırı uyku da metabolizmayı yavaşlatıyor.

KURAL 5: TUZ ALIMI KISITLANACAK

Tuzu sadece yemekleri pişirirken kullanın, salata dâhil yiyeceklerinize tuzu ilave etmeyin, hatta masanıza tuzluk getirmeyin.

Bol bol yürüyün

Araştırmalara göre; tempolu yürüyüşler vücuttaki yağı azaltır, tansiyonu düşürür ve iyi kolesterolü yükseltir.

– Yürüyüş yapmak kalp krizi, tip 2 diyabet ve hatta kemik kırılması gibi riskleri azaltmakta yardımcı olur. Bunlara ek olarak, tempolu yürüyüş stresi ve depresyon seviyesini azaltır ve kanserli hastalarda hayatta kalma oranını yükseltmede yardımcı olur.

– Araştırmalar gösteriyor ki insan omurgası iki ayak üzerinde dikey yürümeye uygun yapıya sahip değildir. Bu sebeple modern insanlar sırt ağrıları, disk kayması, kireçlenme ve daha bir çok sorunla karşılaşırlar.

-80 kiloluk bir adam 4 kilometrelik yürüyüşte ortalama 270 kalori yakar. 90 kiloluk bir adam 300 kalori ve 100 kiloluk bir adam ise 318 kalori yakar. Bir insan yürüyerek veya koşarak hemen hemen aynı miktarda kalori yakar. Koşmak sadece gideceğiniz yere daha hızlı varmanızı sağlar.

15 dakikada tempolu bir şekilde 1,5 kilometre yürümek aynı mesafeyi 8,5 dakikada koşmakla eşdeğer kalori yakar.

Sağlıkla kalın ...

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500