Advert
Sağlıklı Yaşamak İçin ..
Salih Kaba

Sağlıklı Yaşamak İçin ..

 

-Ne olursa olsun hareketi hayatınızdan eksik etmeyin , hiçbir sebep sizin için bahane olmasın .. Ne iş ,ne aile,ne arkadaş,ne uzaklık ne de trafik .. Yürü ,koş,bisiklete bin , tenis oyna,yüz,yoga yap,egzersiz yap hiçbir şey yapamıyorsan avm ye git hızlı yürü .. Hayatınızın büyük bir bölümünü yer edinmeli bu felsefe işte o zaman ailenize ve arkadaşlarınıza ayıracağınız vakit bir o kadar kaliteli ve daha uzun olacaktır .

 

-Artık şu zararlı gıdalardan vazgeçin .. Tamam fast-food çok seviyorsun , asitli içecekler daha cazip geliyor ya da abur cuburcusun . Diyetisyenler ve spor hocaları bende dahil olmak üzere onu yeme , bunu yeme , şundan uzak dur deyip durduk yıllarca ve gördük ki bu tavsiyelere uyanların sayısı çok az .. O zaman biz de beynimize hükmetmenin başka yollarını arayalım. Mutfağa girdik etrafa şöyle bir bakındık ve masanın üzerinde duran o çikolatayı gördük , tam paketi açarken şunu soralım kendimize ' Gerçekten bunu istiyor muyum ? ' ya da ' Şuan biyolojik olarak acıktım mı ? ' Eğer cevabınız hayırsa o çikolatayı yerine bırakın çünkü yemezseniz ölmezsiniz .. Duygusal açlıklar sizleri kandırmasın . Bunu bir süre uygulayın ve vücudunuza hükmetmenin mutluluğunu yaşayın ..

 

-Sigara ve alkolün sağlık yönünden hiçbir yararı yoktur . Biliyorum siz de farkındasınız ama en azından en minumuma indirin ..

 

-Takıntılı olma , içine atma , olumlu düşün , paylaş , gül , güldür ,üzme ve hiçbir şey için üzülme .. Yani kısacası STRESTEN uzak dur .

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Şimdi Biraz Daha Detaylandıralım 'Sağlıklı Yaşam Sırlarını' ...

 

1-Dengeli beslenin

 

Güne sağlam bir kahvaltı ile başlamak sağlıklı yaşam için olmazsa olmazlardan biridir. Dengeli beslenirken öncelikli olarak dikkat edilmesi gereken şey mevsim sebze ve meyvelerini tüketmektir. Mevsiminde yetiştirilen meyve ve sebzeler daha sağlıklı olur, özel ortam ve destek gerektirmez. Günde 3 ana öğün, 3 de ara öğün yapmak gerekir. Bol su içilmeli, yağ oranı düşük, karbonhidrat ve protein oranı orantılı yiyecekler tercih edilmelidir.

 

2-Spor yapın

 

Bacak, karın, kol, göğüs ve bel kaslarını çalıştıracak aktiviteler oldukça önemlidir. Haftada üç kez spor yapabiliyorsanız en az 20 dakika, spora daha az zaman ayırıyorsanız en az 45 dakika olmalıdır. Sporu da dengeli ve düzenli yapmak çok önemlidir. Her gün uzun süre spor yapmak kasları yorar. Kaslarımızın da dinlenmeye ihtiyacı olduğunu unutmamak gerekir. Yoga ve meditasyon kalp sağlığı için çok faydalıdır. Meditasyonda vücuttaki nitrik oksit düzeyi artar. Bu madde damar sağlığı için çok önemlidir. Nitrik oksit doğal olarak vücutta üretilen, kan yolu ile taşınan bir moleküldür. Damarların genişlemesine, kan basıncının düşmesine, diyabet ve kanserden korunmaya yardımcı olur. En çok burunda bulunur. Yoga ve meditasyonda derin nefes alındığında bu madde akciğerlere dolar. Spor, kişinin aktif dinlenmesini sağladığı ve kendi için yaptığı bir şey olduğundan aynı zamanda mutluluk kaynağıdır.

 

3-Düzenli uyuyun

 

Bağışıklık sisteminizin dinlenmesine müsaade etmeliyiz. Bağışıklık ve deliksiz bir uyku uyumak birbirine bağımlı iki şey olduğu için kronik uykusuzluk, bağışıklığınızın zarar görmesine neden olur ve vücudunuzun hastalıklarla savaşmasını engeller.

 

4-Beyninizi aktif tutun

 

Bulmacalar, zeka oyunları, zeka soruları ve hafıza teknikleri beyni aktif tutar. Ama yorulduğunuzda beyninizi zorlamayın. Her gün okuyacağınız 20 sayfalık bir kitap, yemeklerinizde kullanacağınız baharatlar (Özellikle zerdeçal, safran, tarçın) beynin aktif kalmasına yardımcı olur. Her gün, her alanda yeni tadlar almaya çalışın.

 

5- Stresle başa çıkmayı öğrenin

 

Stresle baş etmenin sağlıklı yollarını bulun. Çünkü stres hormonları bağışıklık sistemine zarar verir. Yoga, müzik dinlemek, yürüyüş yapmak, düzenli gülmek ve masaj gibi yöntemlerle stresle mücadele ederek bağışıklık sisteminizi destekleyebilirsiniz. Sosyal ilişkilerin iyi olması, kişinin sevdikleriyle birlikte olması, kucaklaşmalar; stres ve gerilimi azaltır. Kucaklaşma ile kişi yalnızlık korkusunu yener, sevildiğini hisseder. Mutlu olmak da stresle başa çıkmada önemlidir. 

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500