Advert
Bir yudum su
Mehmet Çetinkaya

Bir yudum su

“Yedi adım yolun, bir yudum suyun hakkı vardır.

Su hayattır…

Su olmazsa yaşamda olmaz” dedik

Erikli&Nestle Waters’ın Kestel’deki Dolum Tesisleri'nde gerçekleştirilen basın toplantısına icabet ettik.

Vücudumuzun yaklaşık üçte ikisi sudan oluştuğunu düşündüğümüzde suyun ne denli hayat kaynağı olduğunu tahmin etmek zor olmasa gerek.

Su vazgeçilmezlerimizin en başında gelir. Uzmanlar gelecekte suyun petrolden daha değerli olacağını söylüyor ve doğru da söylüyorlar… Hatta bir adam daha ileri gidenler 3.Dünya Savaşı ‘su’dan sebeplerle çıkacağını söylüyorlar ve haklıdırlar…

Suyun olduğu yerde hareket ve bereket vardır.

Yaşamak için de yaşatmak içinde suya ihtiyacımız var.

Her daim tasarruf edeceğimiz ve asla israf etmeyeceğimiz maddenin, algının, olgunun, ürünün adını her ne koyacaksanız onun başında gelmeli su…

Derler ya havadan sudan para kazanmak aslında hava ve suyun ne kadar değerli olduğunu da unutmamamız gerekir.

Dün de bugün de yarın da değer kaybetmeyecek üç önemli unsurdan biridir…

Erikli, Nestlé Pure Life ve Alaçam su markalarıyla hizmet veren Erikli & Nestlé Waters Türkiye Teknik Direktörü Sami Bulut daha tesisi gezmeden “Günde 8 milyon suyun şişelendiği” bilgisini verince ne kadar önemli ve devasa bir tesise geldiğimizi anlamıştık… Tesislerinde, çevreye duyarlı uygulamalar sayesinde 5 yılda 100 bin kişilik bir şehrin yıllık elektrik ihtiyacı kadar tasarruf sağladıklarını ifade etmesi insanlık adına da, gelecek adına da beni hayli umutlandırdı…

Bursa Uludağ’da bulunan dolum tesisleri, son 5 yılda 4 kat büyüyen kapasitesi ve 19 futbol sahası genişliğindeki alanıyla, Nestlé Waters’ın dünyadaki en yüksek üretim kapasitesine sahip tesisi olma özelliği taşıdığını da öğrendik Sami Bey’den. 

Bursa’yı evleri olarak gördüklerini ve Bursa’ya yatırım yapmayı çok önemsediklerini de belirten Sami Bulut şu bilgileri de aktardı:

“2006’da Nestlé Waters ve Erikli’nin güçlerini birleştirerek büyümemizi ve yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Son 10 yılda bugünkü değerlerle 815 milyon TL yatırım yaptık; 2020’ye kadar da yapacağımız yatırımlar 1 milyar TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyoruz.”

TÜRKİYE’NİN EN SEVİLEN SUYU ERİKLİ

Erikli’nin lezzet kaynağının Uludağ olduğunu belirten Bulut, “Kaynaklarımızın güvenliğine çok önem veriyor; böylece doğanın iyiliğini ve canlılığını tüketicilerimize ulaştırabiliyoruz. Uludağ’ın zirvesinden Türkiye’nin dört bir yanına ulaştırdığımız Erikli lezzetinin Türkiye’nin en sevilen suyu olmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Türkiye’de her gün içilen 16 milyon bardak Erikli ile sektördeki liderliğimizi sürdürüyoruz” dedi.  

Su konusunda liderliğinde artık şüphe etmediğimiz Erikli’nin ekonomiye kattığı değerler konusunda da bilgiler aldık.

•    Kurumlar Vergisi Bursa geneli sıralamasında ilk 10 şirketten biri.

•    Nestlé Waters Türkiye çatısı altında 1.500 kişiye istihdam.

•    4 dağıtım merkezi, 1000’e yakın bayi.

•    Ev ve ofislere günde 100 bin adet damacana şişe dağıtımı.

•    Perakende satış noktalarına yılda 1 milyar şişe satışı.

•    Pazarda 40.000’in üzerinde soğutucu, 15 binin üzerinde sebil.

•    2009’dan günümüze düzenli depolamaya verilen atık miktarında yüzde 56 azalma, geri dönüşebilir malzeme kullanımında artış

•    Son 5 yılda ambalaj tüketiminde yüzde 35 tasarruf.

 Eeee ne diyelim darısı tüm firmalarımızın başına…

Bursa adına duyduğumuz bu cümleleri Uludağ’ın su kaynaklarının en doğru biçimde kullanımının devamı dileğiyle… 

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500