Advert
EVET-HAYIR
Erkan Ateş

EVET-HAYIR

18 maddelik Anayasa değişikliği TBMM de tek tek oylanarak kabul edildi, Cumhurbaşkanının onayından sonra Resmi gazetede yayınlanarak referandum süreci başlamış olacak. 

Muhtemel Nisan ayında gerçekleşecek bir seçim ile bu değişikliği EVET ve HAYIR olarak oylayacağız.

En son  2010 yılında yaşadığımız referandumda özellikle yargı alanındaki köklü değişiklilere milletimizin % 57.88 si EVET % 42,22 si HAYIR oyu vererek onaylamıştı.

EVET ve HAYIR şeklinde tercihli oy pusulası ile oylanan bu tür seçimlerde seçim kampanyaları ve algı operasyonlarının son derece önemli ve etkili olduğunu görüyoruz.

İngiltere de yakın zamanda tanık olduğumuz Referandum seçimlerinde hayırcıları başarıya taşıyan en önemli etken olarak önemli algı kampanyaları öne çıkmaktadır. Aslında ilk bakışta HAYIR  1-0 yenik başlamaktadır çünkü negatif bir bakış ve algıda EVET'e göre   ikincil konumdadır.

Yapılan araştırmalarda seçmenin % 40'ı bu iki kelime arasında ilk tercihlerini yapmaktadır. Bu durumu farkeden HAYIR'cı İngiliz aktivistler kampanyayı EVET ve HAYIR dan olabildiğince uzaklaştırıp HAYIR kelimesinin önüne “TEŞEKKÜRLER”i getirerek yeni bir pozitif algı yaratmışlardı.

TEŞEKKÜRLER hayırı pozitif yapmıştı ve kampanyayı daha hızlandırmıştı. Bir süre sonra İngiltere de HAYIR kelimesinin yeni eşdeğeri TEŞEKKÜRLER olmuş ve bu durum Hayırcıları başarıya taşımıştı.

Ülkemizdeki Hayırcıların bir sıkıntılı durumu ise yenilikçi ve gelenekçi tercihler konusudur,bu durumu değişim yanlısı olarak görünenler yenilikçi mevcudu korumaya çalışanlar gelenekçi görüntü verenler olarak sınıflayabiliriz .İngiliz Hayırcılar  AB üyeliğinden ayrılarak yeni bir hamle yapmış ve yenilikçi görüntü vermişlerdi. Bu değerlendirmeyi yaparken tarafların eğitim düzeyleri ve öncelikli tercihleri çok önemli etken olarak karşımıza gelmektedir,ancak bu durum da ülkemizde Hayırcıların aleyhinedir.

Elbette EVET ve HAYIR'ı  oylamayacağız,  ülkemizde geleceğe dönük köklü yönetimsel değişiklikleri kapsayan bir çok konuya milletçe karar vereceğiz. Bu değişikliklerin içeriği ile ilgilenenlerin oranı % 20'yi geçmiyor ki bu EVET ve HAYIR'cıların toplamıdır. Böylesi bir durumda etkili hamlelerin doğru zamanda yapılması gerekmektedir, örneğin meclis görüşmeleri sırasında Kemal Kılıçadoğlu nun şiirli reklam kampanyası son derece etkisiz ve zamansız olmuştur. Milletvekillerinin etkili olduğu bir dönemde Mustafa Kemal Atatürk içerikli bir reklam kampanyası olsa olsa sabotaj olur diye düşünüyorum.

Çünkü böylesi bir reklam kampanyası ancak seçim zamanı direk millete sunulmalıdır, milletvekillerine değil.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500