Advert
Bel ve boyun ağrılarınıza bir son verelim
Salih Kaba

Bel ve boyun ağrılarınıza bir son verelim

Sabah uyanması bir dert, akşam uyuması ayrı bir dert. Gün içindeki ağrıları söylemedim bile.

Şimdi bu durumu sıkça yaşayanların kesinlikle yapmaması gereken veya yapması gereken en önemli faktörleri aşağıya sıralıyorum.

1- Sabah uyanır uyanmaz güzel bir Stretchıng (açma-germe) uygulanmalıdır. 5 dakikadan kısa sürmeyecek ve her hareketi en az 15 saniyeyi bulacak şekilde yapılmalıdır. Gece uyumadan önce de yapılırsa çok büyük faydası olacaktır. Ama yapacağınız hareketlerin en doğrusunu ve sağlıklısını öğrenin.

2-Araba kullanırken direksiyonla olan mesafenizi iyi ayarlamalısınız, omuzlarınız hiçbir şekilde öne doğru eğilmemeli (kifoz pozisyonu olmamalı) ve dik oturmalısınız.

3-Cep telefonunuza uzun süre daldıktan sonra yeter deyip başınızı kaldırdığınızda birde baktınız boynunuz ağrıyor. Belki bu ağrınız kısa sürebilir ama sık sık tekrarlandığı için genel olarak sizi rahatsız edebilir. Yani telefonunuzla boynunuzu çok fazla düşürmeden vakit geçirin .

4-Bel, boyun, sırt ağrısı deyince akla genelde durağan ofis çalışanları geliyor. Özellikle bilgisayarla çok vakit geçiren kişilerde çok fazla görülüyor. Tavsiyem bilgisayarınızı biraz yükseltin ki omuzlarınız öne eğilim sağlamasın.

5-Oturduğunuz yerin altına 15-20 cm uzunluğunda ayaklık (herhangi bir obje) koyabilir, beliniz içinde ortopedik  minder yerleştirebilirsiniz.

Not: Tabi egzersiz yapmayı ihmal etmemelisiniz. Bu saydıklarım sadece gün içinde neler yapılabilir ile ilgiliydi, eğer ki sorunu kökten çözmek istiyorsanız hemen egzersize başlamanızı tavsiye ediyorum .

SPOR VE BESLENMEDE YAPTIĞIMIZ HATALAR

Yağ alımını durdurmak

Vücut geliştirmeye yönelik egzersiz yapan kişilerde en önemli beslenme hatalarından birisi, yağ tüketimini aşırı kısıtlamaktır. Yağlar vücutta hormonların yapısında bulunmakla birlikte, özellikle bağışıklık sistemi, üreme sağlığı, kemik gelişimi, hücre yenilenmesi ve kan pıhtılaşması gibi temel fonksiyonları olan A, D, E ve K vitaminlerinin vücut tarafından kullanılmasını sağlar. Spor yapan kişiler günlük enerjilerinin yaklaşık yüzde 20'sini yağlardan sağlar.

KARBONHİDRATI KESMEK

Karbonhidrat içeren tam tahıllı besinler; makarna, pirinç, bulgur, karabuğday, kinoa, sebze ve meyve gibi besinlerin uygun miktarlarda tüketilmesi egzersizden en yüksek faydayı sağlayabilmek için oldukça önemli. Tam tahıllı besinler sayesinde egzersiz sırasında kasta bulunan glikojen yani bir nevi şeker depolarının hızlı boşalması ve buna bağlı oluşan egzersiz sırasındaki yorgunluk oluşumu önlenir. Kan şekerinin ani düşmesinin de önüne geçilir. Ayrıca, yapılan egzersiz türüne bağlı olmakla birlikte uygun karbonhidrat tüketimi ile kas gelişimi desteklenir.

FAZLA PROTEİN TÜKETMEK

Özellikle güce dayalı egzersiz yapan kişiler vücutlarının en çok proteine ihtiyaç duyduğu düşüncesiyle, yüksek oranda yağ ve kolesterol de içeren hayvansal kaynaklı yumurta, et gibi besin kaynaklarını artırırlar. Hatta bunlarla da yetinmeyip dışarıdan protein takviyeleri alabilirler. Oysa halter, boks, vücut geliştirme gibi spor dallarında günlük tüketilen enerjinin yarısı karbonhidrat, yüzde 30’u proteinden sağlanır. Bununla birlikte vücudumuzun protein ihtiyacı en fazla, ağırlığımız başına 1,7 gram. Yani 70 kilogram vücut ağırlığı olan bir sporcu için en çok 117 gramdır. Dengeli beslenme ile bu değere ulaşabilmek mümkün.

DİĞER YAZILAR
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500