Advert

Yılbaşı sofrasına aç oturmayın

Yılbaşı yemeğine aç oturulmaması gerektiğine dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Gözdenur Çavuş Uka, “Uzun süre aç kaldıktan sonra sofraya oturmak hem psikolojik, hem de biyolojik olarak zor anlar yaşanmasına sebep olabilir. Dolayısıyla yılbaşı yemeğinden en az 2 saat önce meyve veya ceviz, badem, fındık gibi yararlı yağlı tohumlarla ufak bir ara öğün yapılabilir” dedi.

Yılbaşı sofrasına aç oturmayın

Yeni yılın yaklaşması ile birlikte yemek planları da yapılmaya başlandı. Kimi yeni yıl yemeği için evde hazırlık yaparken kimi de tercihini dışarıda yemekten yana kullanacak. Uzm. Diyetisyen Gözdenur Çavuş Uka, yeni yılın ilk gününde zinde uyanmak için yılbaşı akşamı neler tüketilmesi gerektiğini anlattı. Uka, “Yeni yılın ilk gününe zinde uyanmak için, yılbaşı sofrasının hem leziz hem de sağlıklı olmasına özen gösterilmelidir. Çok çeşitli yiyeceklerin bulunduğu yılbaşı sofralarında yemeklerin abartılı ve aşırı tüketilmesi; uyku problemlerine, hazımsızlık, şişkinlik, gaz, mide ve bağırsak problemlerine yol açabilir” dedi.

HEM PSİKOLOJİK HEM BİYOLOJİK
Uka, sözlerine şöyle devam etti: “31 Aralık sabahı ‘nasılsa akşam çok yiyeceğim’ diye düşünerek kahvaltı ihmal edilmemeli. Bütün gün aç kalmak kan şekerinde dalgalanmalar yaratabilir. Güne sağlıklı bir kahvaltı öğünüyle başlamak kan şekerini düzenler ve akşam yemeğinde aşırı yeme isteğini önler. Yılbaşı yemeğine aç oturulmamalı. Uzun süre aç kaldıktan sonra sofraya oturmak hem psikolojik, hem de biyolojik olarak zor anlar yaşanmasına sebep olabilir. Dolayısıyla yılbaşı yemeğinden en az 2 saat önce meyve veya ceviz, badem, fındık gibi yararlı yağlı tohumlarla ufak bir ara öğün yapılabilir. Yılbaşı yemeği için en geç saat 20.00’de sofraya oturulmalı. Geç saatte tüketilen yemeğin vücutta yağ olarak depolanma riski artacaktır. Sağlıklı bir beslenme için yemek yeme hızına da dikkat edilmeli. Yılbaşı gecesinde yemek süresi normalden daha uzun sürebileceği için yemekler yavaş yenmeli.”
 

ÇİĞ KURUYEMİŞ YENİLMELİ
Diyetisyen Gözdenur Çavuş Uka, yılbaşı gecesinin bir diğer vazgeçilmezinin ise kuruyemişler olduğunu belirtti. E vitamininden zengin kuruyemişlerin sağlıklı beslenme programında bulunması gerektiğini kaydeden Uka, ancak fazla kalori içermeleri nedeniyle aşırı tüketimlerinin kilo problemine neden olabileceğini söyledi. Çekirdek ve soslu kuruyemişler yerine ceviz, çiğ badem, çiğ fındık, çiğ kaju veya tuzsuz yer fıstığının 1 avucu geçmeyecek şekilde tüketilebileceğini belirtti. Meyve tüketiminde de porsiyon kontrolü yapılması gerektiğinin altını çizen Diyetisyen Gözdenur Çavuş Uka, “2 porsiyonu geçmeyecek şekilde mandalina, portakal, elma, ananas gibi metabolizmayı hareketlendirecek kış meyveleri tüketilmelidir. Yeni bir yıla formda girmek isteyenler aşırı tatlı tüketiminden kaçınmalı. Aşırı şekerli, şerbetli, hamurlu, çikolatalı tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmelidir. Ertesi gün sindirim problemleri yaşamamak ve yeni güne sağlıklı uyanmak adına yatmadan 2 saat önce yemek yemeyi bitirmekte fayda var” dedi. (DHA)

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500