Türkiye otomotiv sektörünün ihracattaki tek temsilcisi olan Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OİB), Güney Amerika’nın önemli ekonomileri arasındaki Kolombiya ve Peru’ya 30 Haziran-8 Temmuz tarihleri arasında otomotiv sektörel ticaret heyeti etkinliği düzenledi. OİB’in gerek Türkiye’nin Güney Amerika kıtasına ihracatını gerekse ülkeler arasında karşılıklı otomotiv ticaretini artırmak amacıyla düzenlediği program kapsamında, Türkiye’den 12 firma temsilcisi Peru ve Kolombiya’nın otomotiv ithalatçı, toptancı firmaları ve sivil toplum kuruluşları temsilcileriyle bir araya geldi. İkili iş görüşmelerinin gerçekleştirildiği etkinlikte, Ticaret Müşavirliklerinin desteğiyle iki ülke otomotiv sektörü hakkında bilgilendirme sunumları da yapıldı. Ayrıca Kolombiya Otomotiv Yan Sanayicileri Derneği ve Organize Sanayi Bölgesi ziyareti gerçekleştirildi. Heyet gezisine katılan Türk firmaları, Aksa Global, Are Otomotiv, Ateş Otomotiv, Besco Otomotiv, Esan Akümülatör, Kale Balata, Klas Otomotiv, Özteknik Motorlu Taşıtlar ve Makine, Sab Otomotiv, Seger Ses ve Elektrikli Gereçler Sanayi, TCM Motorlu Araçlar ve Telsama Metal’den oluştu. Türk firmaları akümülatör, klips, stablizer, yay, burç, elektronik korna, montaj kiti, radyatör, kamyon treyler ve otobüs yedek parçaları gibi çok sayıda ürün ve hizmetlerini Güney Amerikalı firmalara tanıttı.

SEKTÖR İHRACATI 30 MİLYON DOLAR
Türkiye’nin önemli bir pazar potansiyeli barındıran Kolombiya ve Peru’ya toplam otomotiv sektörü ihracatı geçen yıl 30 milyon dolar oldu. Peru’nun ana ve tedarik sanayinde, Kolombiya’nın da tedarik sanayinde net ithalatçı olması, pek çok ülke için olduğu kadar Türk otomotiv firmaları açısından da avantaj yaratıyor. Ticaret heyeti gezisi, bu anlamda sadece Türkiye’nin ihracatına değil, ülkeler arası ticaretin artmasına da katkıda bulundu.
 
KOLOMBİYA’NIN TEDARİK ŞANSI BÜYÜK
Güney Amerika’da 50 milyonluk nüfusu ile en kalabalık ülkelerden olan Kolombiya, 2024 yılında 200 bin adetlere ulaşması beklenen motorlu araç üretimi ile sektörde önemli bir pazar potansiyeline sahip bulunuyor. Tedarik sanayide yatırımı olmadığı için bu alanda net ithalatçı olan Kolombiya, ithalatta da nispeten düşük gümrük vergileri uyguluyor. Ana sanayi ürünleri ithalatında daha yüksek gümrük vergileri olan ülkenin yine tedarik sanayi gümrük vergileri de makul düzeyde bulunuyor. Türk otomotiv firmaları açısından da avantaj yaratan bu durum, Kolombiya’ya yönelik otomotiv ihracatının tamamına yakınının tedarik sanayi ürünlerinden gerçekleştiği düşünüldüğünde, Türkiye için daha önemli bir paya ulaşma imkânı doğuruyor. Kolombiya’ya otomotiv ihracatının 15 milyon dolar olduğu da vurgulandı.
 

ŞARJ DİNAMOLARI ÖNEMLİ
Otomotiv üretimi düşük olan Kolombiya’nın ithalatı 2018 yılında 4,3 milyar dolar seviyesinde gerçekleşti. İthalatta ağırlığı Meksika, Brezilya, Japonya, ABD, Çin ve Arjantin gibi ülkeler alıyor. Kolombiya’nın sektör ihracatı ağırlıklı binek otomobiller olmak üzere yıllık 645 milyon dolar düzeyinde iken, Türkiye’nin Kolombiya’ya otomotiv ihracatı ise son üç yıldır ortalama 15 milyon dolar düzeyinde bulunuyor. Tamamına yakını tedarik sanayi ürünlerinden oluşan ihracatta, karoser ve aksamı, aküler, otobüs ve kamyon dış lastikleri, traktör aksam ve parçaları, römork ve yarı römorklar, alternatörler-şarj dinamoları önemli pay alıyor. Türkiye’nin Peru’ya ihracatının dört kat arttığı da ifade edildi. 

Milletvekilleri Borusan Lojistik’te ki işçi krizini çözmek için bir araya geldi : 4 işçi tekrar alındı Milletvekilleri Borusan Lojistik’te ki işçi krizini çözmek için bir araya geldi : 4 işçi tekrar alındı