Robotlardan sürücüsüz araçlara, yüz ve ses tanıma teknolojilerinden sanal asistanlara kadar çeşitli endüstrilerde adı duyulan yapay zekâ sağlık sektöründe de popülerliği artmaya başladı. Geçtiğimiz günlerde AstraZeneca ve BenevolentAI, kronik böbrek ve idiyopatikpulmonerfibrozis hastalıklarında yeni tedavi yöntemleri keşfetmek ve geliştirmek için yapay zekâ ve makine öğrenimi kullanmak üzere uzun süreli bir iş birliği başlattıklarını duyurdu. Yapılan iş birliğiyle kronik böbrek hastalığı ve idiyopatikpulmonerfibrozis hastalıklarına karşı potansiyel yeni ilaçlar keşfetmek için makine öğrenme ve yapay zekânın gücünden yararlanacak.

ONLİNE MEDYADA SAĞLIK SEKTÖRÜ

Teknoloji devi Google ise, yapay zeka sisteminin, bilgisayarlı tomografi (CT) ile görülemeyen ve onkologların erken tanı koyamadığı hastalarda bile başarılı sonuçlar verdiğini iddia etti. Cnet.com'un aktardığına göre, Google'dan Üretim Müdürü Dr. LilyPeng, şirketin yıllık teknoloji konferansında yaptığı konuşmada, özellikle akciğer kanserinin erken teşhisinde bu yapay zeka erken tanı sisteminin kullanılabileceğini söyledi. Dijital Medya Takip ve Analiz Merkezi Deep Haber, yapay zekâ ile ilgili sağlık sektörünün online mecralardaki yansımalarını araştırdı. DeepHaber'in 20 binden fazla online mecrayı tarayarak hazırladığı araştırma sonucuna göre, 1 Ocak - 30 Nisan 2019 tarihleri arasında toplam bin 711 haberde yer aldığı tespit edildi. Aylara göre incelendiğinde Ocak ayında 340, Şubat ayında 349, Mart ayında 667 habere konu olan yapay zekâ çalışmaları Nisan ayında ise 355 habere konu oldu. Bin 293 sitede yayınlanan haberler 19 bin 215 saat 25 dakika sitelerin ana sayfalarında yer alırken, 29 sitede ise 347 saat 28 dakika manşette kaldı. (İHA)

Araçların geri çağrılmaları tarihe karışacak Araçların geri çağrılmaları tarihe karışacak