BURSA
Giriş Tarihi : 05-02-2020 09:47   Güncelleme : 05-02-2020 09:51

Varsa yoksa turizm

Turizm konusunun uzun soluklu ve dikkatle takip edilmesi gereken bir süreç olduğuna dikkati çeken Başkan Aktaş, “Bu kısa metrajlı bir iş değil. Bursa’nın her köşesi ayrı bir değer ve tanıtım için kolları sıvadık” dedi.

Varsa yoksa turizm

Özlem ATAÇ
Bursa Turizm Platformu’nun düzenlediği 2019-2020 Turizm Değerlendirme Toplantısı, Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın iştirakiyle Muradiye Kur’an ve El Yazmaları Müzesi’nde yapıldı. Turizmle alakalı bütün potansiyellerin Bursa’da karşılığını görmenin mümkün olduğunu belirten Başkan Aktaş, “Bursa’nın her bir mahallesi ve ilçesinin köşesiyle ayrı ayrı değerleri var. İznik’ten Karacabey’e, dağ ilçelerinden sahil ilçelerine kadar bu zenginliği hissetmemiz mümkündür. Bu güzellikler görenlerin ilgisine mazhar oluyor. Bizim de bunları çok daha fazla kişiye göstermemiz ve belirli bir kavram dâhilinde sunmamız, şehir adına ekonomik aktivite haline dönüştürmemiz gerekiyor. Sosyal medya hayatın bir gerçeği, fenomenlerle Bursa’yı daha iyi tanıtmanın derdi içerisindeyiz. Geçtiğimiz günlerde 9’u yurt dışı olmak üzere 27 sosyal medya fenomenini Bursa’da ağırladık. Güney Kore, Malezya ve Endonezya gibi ülkelerden daha çok turist çekebilmek için açılımlar gerçekleştiriyoruz. İnşallah inanıyorum ki bu pastadan biz de gereken payımızı alacağız” dedi. 

GÜNÜBİRLİK YERİNE KONAKLAMALI
Bursa’nın turizm potansiyeli açısından önemli bir yere sahip olduğunu söyleyen Başkan Aktaş, “Bursa turizm potansiyeli yüksek bir şehir, sanayi şehri olmanın yanımda turizmle alakalı ciddi alt yapımız var, tarih turizmi, inanç turizmi, sağlık turizmi gibi alanların Bursa’da karşılığını görmek mümkün, dağ ilçelerimizden sahil ilçelerimize kadar bu güzellikleri hissediyoruz. Bunları çok daha fazla kişiye göstermek istiyoruz ve bunun için çabalıyoruz. Geçtiğimiz yıl, Bursa'yı günübirlik ziyaret edenleri taşıyan otobüs sayısı 4 binin üzerinde, gelen turistler ülkelerine göre sınıflandırıldığında, özellikle Uzak Doğu’dan kendimize bir yer edinmeye başladık. Bursa’mızın Güney Kore’de tanıtımıyla alakalı çalışmalarımız var. Biz bu günübirlik ziyaret sürecini konaklamalı hale dönüştürüp şehir olarak daha fazla fayda elde etmek istiyoruz. Bu kısa metrajlı bir iş değil, uzun soluklu ve dikkatle takip edilmesi gereken bir süreç. Bursa’nın kendini uluslararası platformda tanıtması için çabalarımız sürecek” ifadelerini kullandı. 

YÜZDE SEKİZLİK BÜYÜME
“Bursa’yı her yönüyle daha fazla öne çıkarmamız gerekiyor” diyen Aktaş, “İznik tüm insanlığa kalmış evrensel bir miras. Uludağ'ın dört mevsim değerlendirilmesi çalışmalarımız var. Hanlar Bölgesi yine Bursa’ya değer katacak ve yakın zamanda gerçekleşecek bir projemiz. Büyükşehir Belediyesi olarak Turizm Tanıtma Birliği’nin en büyük paydaşıyız. Bireysel hareket etmektense şehir adına hareket ediyoruz; otellerimiz ve paydaşlarımızın da desteğiyle bu işleri başarmamız şart. Uluslararası organizasyonlarla Bursa’nın tanıtılması adına çalışmalar da yapıyoruz. Bu yıl daha farklı açılımlar yapacağız. Bir önceki yıla göre turizmde yüzde 8’lik büyüme sağladık, bunu daha da ileri götüreceğimize inanıyorum. Önemli gelişmeler olacak, farklı alanda devam eden detaylı çalışmalarımız var. Doğru ellerle çalışılırsa Bursa olarak turizmde öne çıkacağımıza inanıyorum. Vahşi sanayileşmeden ziyade daha teknolojik sanayi atılımlarımız var ancak turizm çok önemli, onu geliştirmek için çabalarımız devam etmeli” diye konuştu. 

BURSA’YA KONSEPT OTELLER GEREK

TÜRSAB Güney Marmara Bölge Temsil Kurulu Başkanı ve Turizm Platformu Koordinatörü Murat Saraçoğlu ise Turizm Platformu’nun yaptığı çalışmaları ve hedeflerini anlattı. Saraçoğlu, “Turizm Platformu Bursa’da kuruldu. Bu platform Türkiye’ye örnek oldu. Platformumuz Bursa Valiliğimiz, Büyükşehir Belediyesi, Turizm Müdürlüğü, Osmangazi Belediyesi, Bursa Turizm Tanıtma Birliği, Sahil Güvenlik Komutanlığı, BEBKA, UNESCO Dünya Miras Alan Başkanlığı, Uludağ Üniversitesi Turizm İşletme Birliği, Yenişehir Havalimanı, Defterdar Odası, Sağlık Turizm Derneği, Bursa Sanayi Odası Turizm Komitesi ve Hanlar Birliği’nden oluşuyor. Oluşturulma amacımız ise bütün STK’ları bir araya toplayıp kent turizmini geliştirmek” dedi. 

ULUSLARARASI TANITIM
Saraçoğlu, 2019’da turizm alanında Bursa’da gerçekleştirilen bazı projeleri ve taleplerini şu şekilde paylaştı: “Özellikle yurt dışı fuarlar konusunda Bursa atağa kalktı. Rumeli Hisarı Projesi gerçekleştirildi. Güney Kore’de Bursa Tanıtım Günleri düzenlendi. Çin Büyükelçi Heyeti’ni Bursa’da ağırladık. İznik’te Bazilika Projesi gerçekleştirdik. Almanya’da bazı çalışmalar gerçekleştirdik. Tarihi hanlar konusunda çalışmalarımız oldu. Turizm Bakanlarımızı ziyaret ettik, sorunları ve çözüm önerilerini paylaştık. Günlük kiralık konutların yasa düzenlenmesi yapılmasını, Uludağ’da günübirlik misafir olacaklar için imkanların iyileştirilmesini istiyoruz. Bursa’ya nitelikli ve konsept otellerin yapılması ve otopark sorununun çözülmesini istiyoruz.”