Dünyanın en büyük sofralık zeytin üreticisi Marmarabirlik, global marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. 2010 yılından bu yana ilkleri yaşayan zeytin ve zeytinyağı ihracatında ilk defa birincilik ödülü alan Marmarabirlik, Türkiye’de bir kooperatif olarak ilk defa Marka Destek programına dahil edildi. Basın görevlilerinin vermiş olduğu bilgiye göre, Dünya’nın devlet destekli ilk ve tek marka destek programına kooperatif ve birliklerin de dahil edilmesi için yoğun bir çaba sarf eden Marmarabirlik’e müjdeli haberi Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay verdi. Turagay, Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa ile yaptığı görüşmede Marmarabirlik’in  Marka Destek programına alındığının müjdesini verirken, bundan sonra da Marmarabirlik’e her zaman destek vermeye devam edeceklerini belirtti.

Çelik masa depremde hayat kurtaracak Çelik masa depremde hayat kurtaracak

BÜYÜK ÇABA SARF ETTİK

Ticaret Bakanlığı’nın ihracat yapan firmalara sunduğu Marka Destek Programına kabul edilmeleri hakkında açıklama yapan Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, ”Kooperatif ve birliklerin marka destek programına alınması için büyük çaba sarf ettik. Bu doğrultuda yaptığımız girişimler neticesinde, uluslararası pazarda küresel bir oyuncu olma adına çok önemli bir gelişme olduğunu düşünüyoruz. Dünya genelinde bilinen bir marka olma yolunda çok önemli bir adım daha attık. Marmarabirlik, Marka Destek programı ile çok daha büyüyecek ve üreticinin gücüne güç katacaktır. Hedefimiz, 2023 yılına kadar ihracatımızı katlayarak artırmaktır. Başta Avrupa ülkeleri olmak üzere 54 ülkeye doğrudan ihracat gerçekleştiren ve Dünya standartlarında üretim yapan Birliğimiz, AR-GE faaliyetleri, inovatif çalışmalarla her geçen gün marka değerini artırmaktadır” ifadelerini kullandı.

İLKLERİ BAŞARMAK ZORDUR

“32 bin ortağımız her şeyin en güzelini hak ediyor, bu başarı hepimizin” diyen Başkan Asa, ”Türkiye’de ilk defa bir kooperatif marka destek programına dâhil edildi. Mevcudu muhafaza etmek kolaydır. İlkleri başarmak zordur. Biz ilkleri başarmayı kendimize ilke edindik. Çünkü zeytin üreticisi her şeyin en güzelini hak ediyor. 2010 yılında göreve geldiğimizde hedefimiz Marmarabirlik’i zirveye taşımaktı. Sizlerle birlikte başardık. Şimdi ise hedefimiz zirvede kalıcı olmaktır. Tüketicilerimiz, bundan sonrada Marmarabirlik reklamlarını bir Alman, bir Amerikan bir Rus kanalında görebilecektir.  Büyümemize büyük katkı sağlayacak olan Marka Destek programına kabul edilmemizle ilgili desteklerini esirgemeyen Ticaret Bakanlığımız,  Maliye Bakanlığımız, ilgili diğer Bakanlıklarımıza ve her konuda zeytin üreticisinin kuruluşu Marmarabirlik’in yanında olan AK Parti Hükümetimize şükranlarımızı sunuyoruz” diye konuştu.