Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ)Genel Müdürü Funda Ocak, resmi twitter adresinden Türkiye’nin Hava Trafik Kontrol Merkezi hakkında paylaşımlarda bulundu. Avrupa’nın en büyük Hava Trafik Kontrol Merkezi’nin Türkiye’de olduğunun altını çizen Ocak,”1 milyon kilometrekare Türk hava sahasındaki hava trafik kontrol hizmeti artık tek merkezden veriliyor. İleri teknoloji ile donatılmış merkezimizde 7/24 görev yapan çok iyi eğitimli, deneyimli personelimiz özverili çalışmaya devam ediyor.

Gerçek gücün bilgide olduğunun şuurunuzdayız, sevdiklerinize ulaşmanızın alt yapısı, en güvenli ellerde, en mükemmel sistemlerle sağlanıyor. İhdas ettiğimiz yeni hava koridorlarıyla bölgemizde zaman zaman yaşanan krizlere rağmen Avrupa- Asya arasında köprü olmaya devam ediyoruz. Sürekli artan trafiğe rağmen, maharetli trafik yönetimiyle emniyetli uçuşun adresi haline gelen Türk Hava sahası, şirketlerce tercih ediliyor” dedi.

ÖNCE EMNİYET BİLİNCİYLE HAREKET EDİYORUZ

 

Türkiye’nin son üç ayda, aylık ortalama yüzde 10 trafik artışı ile Avrupa hava sahasının trafik sayısına en büyük katkıyı sağlayan ülke olduğunun altını çizen Ocak, “ Son üç yılda hava sahamızdan üst geçiş trafiğinde ortalama yüzde 35 artış oldu. Buna rağmen kullanıcılar Hava Trafik kaynaklı gecikme yaşamadı. Her yıl artan trafiğe emniyetle hizmet için kapasitemizi artırıyoruz. Merkez’imizde kontrol amaçlı sektör sayımızı 11’den 23’e çıkardık. DHMİ olarak ‘önce emniyet’ bilinciyle hareket ediyoruz.

Yeni sistemlerdeki yazılımları uçuş güvenlik ve erken uyarı sistemleri ile geliştirdik.Aldığımız önlemlerle hava sahamızı çok daha güvenli hale getirdik. Tecrübeye önem veriyor, arkadaşlarımızı bilgiyle donatıyoruz. Hava trafik yönetimi deneyim demektir. Son iki yılda, 40 tecrübeli hava trafik kontrolörünü “İşbaşı Eğitmenliği Sertifika Programı”na dahil ederek eğitim kadromuzu güçlendirdik. Ankara Merkezi Saha Kontrol Merkezimizde, sektör bazında uzmanlaşmaya giderek çalışan kontrolör verimliliğini artırdık"diye konuştu.

HER KOŞULDA GÖREV İÇİN HAZIRIZ

Hava Trafik Merkezi personelinin sağlık ve mutluluğunu önemsediklerini belirten Ocak paylaşımlarını şu şekilde sürdürdü: “7/24 hizmet veren personelimizin sağlık ve mutluluğunu önemsiyoruz. Merkezimiz yalnızca bir iş yeri değil, çalışanlar için bir yaşam alanı. Kütüphane, spor kompleksleri, dinlenme odaları, kafeterya ve restorandan oluşan mükemmel bir ortam hazırladık kıymetli çalışma arkadaşlarımıza.

Her koşulda görev için hazırlıklıyız. Yaşanabilecek deprem, yangın gibi felaketlere karşı yeni hava trafik kontrol sistemlerimizle hazırlıklıyız. Bir hava trafik merkezimiz felaketle karşı karşıya kalırsa diğeri

uzaktan onun görevini devralıyor. Hizmet kesilmeden devam ediyor. “B planımız” daima devrede Görüldüğü gibi küresel marka olma yolunda emin adımlarla yürüyen kuruluşumuz, tüm faaliyetlerinde olduğu gibi bu alanda da üstün gayret ortaya koyuyor. Ülkeler arasında sorunlar yaşandığında bile hava sahamızın ‘güven’ garantisi olarak görülmesi DHMİ ve ülkemiz için gurur verici.”