Yapay zekaya Event Gates desteği Yapay zekaya Event Gates desteği

İş dünyasından 600’ü aşkın profesyonelin katıldığı yılın en kapsamlı teknoloji etkinliğinde, yalnız Türkiye’nin değil tüm dünyanın gündeminde olan dijital dönüşüm ele alındı. Tüm gün süren ve 40’ı aşkın konuşmacının sahne aldığı etkinlikte; sanattan ticarete, spordan insan kaynaklarına, satıştan finansa, robotlardan kurumlara, dönüşümün hayatın dört bir yanına nasıl yansıdığı konuşuldu.  Moderatörlüğü Burcu Esmersoy’un yaptığı açılış oturumunda konuşan itelligence Türkiye CEO’su Dr. Bahri Danış, sözlerine “Bugün toplam ciroları 810 milyar TL olan 327 farklı şirketten yöneticilerle bir aradayız. Bu da gösteriyor ki Türkiye’de oluşturulan toplam değerin %20’si, bu salondaki yöneticiler tarafından üretiliyor” diyerek başladı. itelligence’ın Türkiye’ye geldiği 2012 yılında 120 kişilik bir ekiple yola çıktığını söyleyen Danış, “Bugün itibarıyla 892 kişilik ekiple müşterilerimizin dijital dönüşüm yolculuğuna rehberlik ediyoruz. Eskiden yurt dışındaki projeleri ülkemizde uygulamakla övünürken, bugün Türkiye’de geliştirdiğimiz örnek uygulamaları yurt dışına ihraç etmenin haklı gururunu yaşıyoruz” dedi. Dijital dönüşümü, tüm sektörleri içine alan bir tayfun fırtınasına benzeten Danış, sözlerine şöyle devam etti: “Etrafımızdaki her şey saatte 120 km’ye varan bir hızla sürekli dönüyor ve hepimiz bu çılgınlığın tam ortasında yer alıyoruz. Dijital dönüşüm dediğimiz kavram, tam olarak böyle bir şey. Ancak dijitalleşme ve dijital dönüşüm kimi zaman birbiriyle karıştırılıyor. Dijital dönüşüm, yeni dijital teknolojileri kullanarak iş modellerinin geri dönüşü olmayacak şekilde değiştirildiği bir yol haritasıdır.”

GEÇMİŞİ HATIRLIYOR 
Sunumuna “Benim robot olmadığımı nereden biliyorsunuz?” sorusuyla başlayan itelligence AG İnovasyon ve Teknoloji Direktörü ve Yapay Zeka Uygulamaları Global Başkanı Thomas Nørmark, yapay zeka uygulamalarının insanlaştırılmasını anlattı. İtelligence bünyesinde sürdürdükleri RoboMe projesinden bahseden Normark, “Kendimizin robotunu oluşturmak üzere çalışıyoruz. Benim robotum şimdiden ünlü oldu, programlara katılıyor, sanatçılarla fotoğraf çektiriyor. Ancak günün sonunda plastikten yapılmış bir robottan bahsediyoruz. Diğer yandan ‘dijital insan’ projeleri yapıyoruz. Kia Motors ile sürdürdüğümüz proje kapsamında, insanların hislerini anlayabilen ve kendi hislerini yansıtabilen Mia isimli bir dijital insan geliştirdik. Mia bugün Kia satış noktasında konuştuğu bir müşteriyle 3 yıl sonra yeniden karşılaşırsa, geçmişi aynen hatırlıyor ve konuşmaya kaldığı yerden devam edebiliyor” dedi. (Haber Merkezi)