TEKNOLOJİ
Giriş Tarihi : 26-02-2020 16:16   Güncelleme : 26-02-2020 16:16

Sanal asistanın gözü parada

Yapay zekâ uygulamaları hayatımızda her geçen gün daha fazla yer alırken, reklamcılığın kuralları da değişiyor. Son yıllarda internete ağırlık veren reklam faaliyetleri şimdilerde mobil asistana yöneliyor.

Sanal asistanın  gözü parada

Şirketlerin hedefinde, günlük hayatımızı şekillendirmeye başlayan yapay zeka var. Çoğumuz bir yere giderken navigasyonu açıyor, en iyi yemek mekanlarını, en fazla beğeni toplayan filmleri telefonumuzdaki asistana soruyoruz. Apple Siri, Amazon Alexa, Google asistan ve dahası hayata online bağlanmamızı sağlıyor. Araba kullanırken, elleriniz doluyken veya hareket halinde olduğunuzda sizin için arama yapabilir ya da mesaj gönderebiliyor. Ona seslenmeniz ve istediğinizi yöneltmeniz yeterli. Kalanı kendi hallediyor. Bizler bu tarz sistemlerin etkisi altına daha fazla girdikçe şirketlerin de eli boş durmuyor. Reklamcılar ürün ve hizmetlerini tanıtmak için yapay zeka uygulamaları ile işbirliğine gidiyor.


BÜTÇEYE GÖRE ÖNERİ
Yani reklamı bir diziye, Youtube videosuna, internet sitesinin bir köşesine yerleştirmiyor. Onun yerine parayı asistanınıza veriyor. Yemek için en uygun yeri sorduğunuzda asistanınız aldığı ücrete göre sizi yönlendiriyor. Bu sistem hayatımızda yeni olsa da yakın zamanda daha fazla karşımıza çıkacak gibi görünüyor. Teknoloji uzmanları, bu duruma alışmamız ve dikkatli olmamız gerektiğini söylüyor. Çünkü alışverişimiz, harcamamız, zevklerimiz ve günlük aktivitemiz asistanlar tarafından planlanıyor ve doğruluğu şüpheli. Bunun oranı arttıkça yönlendirme şekli reklam gelirlerine göre olacak. Örneğin herhangi bir arama motorunda üstlerde çıkmak isteyen firma nasıl, reklam satın alıyorsa, asistan tarafından tercih edilme amacındaki şirketler de ona para ödemek durumunda kalacak. (yenisafak.com)