Advert

Otobüslerimiz gıcır gıcır

Büyükşehir Belediyesi ulaşım şirketi BURULAŞ bünyesine katılan 26 mikrobüsle otobüs filosu yaş ortalaması 6’ya, yeni alınan 50 otobüs ile Özel Halk Otobüsü yaş ortalaması da 3’e indi.

Otobüslerimiz  gıcır gıcır

 

Bursa’nın en temel sorunu olan ulaşıma köklü çözümler üretmek için acil eylem planı kapsamında kavşak düzenleme ve şerit genişletme gibi fiziki yatırımların yanında toplu ulaşıma teşvik için fiyat indirimi ve ek seferleri devreye alan Büyükşehir Belediyesi, daha konforlu bir ulaşım için otobüs filosunu da gençleştirmeye başladı. Ulaşım sorununun fiziki yatırımların yanında toplu ulaşım kültürünün de yaygınlaşmasıyla çözüleceğini göz önünde bulunduran Büyükşehir Belediyesi, Burulaş tarafından alınan 26 mikrobüsü sisteme entegre etti. Yeni alınan bu araçlarla BURULAŞ’ın filosu 383’ten 408’e çıkarken, yaş ortalaması da 7’den 6’ya düşmüş oldu. Bunun yanında BURULAŞ bünyesinde faaliyet gösteren 300 özel halk otobüsünden eski model ve klimasız olan 25’i sistemden çıkarılırken, yerine 50 adet klimalı ve engelli erişimine uygun yeni otobüs sisteme dahil oldu. Böylelikle 325 adede ulaşan özel halk otobüsü filosunun yaş ortalaması da 4’ten 3’e düşmüş oldu.

SADECE YATIRIM ÇÖZÜM DEĞİL

Yeni alınan araçların sisteme dâhil edilmesi nedeniyle BURULAŞ yerleşkesinde tören düzenlendi. Törene Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın yanı sıra Genel Sekreter İsmail Yılmaz, BURULAŞ Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar ve Bursa Otobüsçüler Odası Başkanvekili Ramazan Çalan da katıldı. Acil eylem planı kapsamında yaptıkları akıllı kavşak uygulaması, şerit genişletme, şerit ilaveleri ve bağlantı yollarıyla trafikte yüzde 40’lara varan bir rahatlama sağladıklarını belirten Başkan Aktaş, “Ancak nüfusu 3 milyona ulaşan, trafiğe kayıtlı araç sayısının 865 bini aştığı bir Bursa’yı konuşuyoruz. Dolayısıyla sadece fiziki yatırımlarla ulaşım sorununu çözmek mümkün değil. Bu nedenle bizim asıl amacımız toplu ulaşım kültürünü yaygınlaştırmak. Bu da ancak toplu ulaşım araçlarında daha ekonomik ve konforlu hizmet vermekle sağlanabilir. Bu doğrultuda, göreve gelir gelmez raylı ulaşımda yüzde 10 ila 17 arasında bir indirim yapmıştık. Yine pazartesi günü uygulamaya girecek yüzde 4 ila 10 arasındaki indirimle raylı ulaşımın daha da cazip hale geleceğine inanıyoruz. Bunun yanında pik saatlere koyduğumuz ilave seferlerle raylı ulaşımdaki yoğunluğa da çözüm üretmeye çalışıyoruz. Yaklaşık 20 milyon Euro yatırım gerektiren sinyalizasyon sistemi ile zaman aralığını 3,5 dakikadan 2-2,5 dakikaya indirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.


Vatandaşa yanlış yapanın 
gözünün yaşına bakmayız

İyileştirme çalışmalarının sadece metro hatları ile sınırlı olmadığını lastik tekerlekli toplu taşıma araçlarında da sürekli hizmet çıtasını yükseltmeye çalıştıklarını dile getiren Başkan Aktaş, “BURULAŞ filosuna katılan 26 adet mikrobüs ile özel halk otobüsleri tarafından alınan 50 otobüsü sisteme dahil ediyoruz. Bu dönüşüm daha yeni başlamış olmasına rağmen vatandaşlarımız tarafından memnuniyetle karşılandı, hatta toplu taşımaya yeni yolcular kazandırdı. Örneğin B/38 hattında son 2 haftadır devreye giren mikrobüsler ile daha sık servis sağlanmasıyla 937 olan günlük ortalama yolcu sayısı yüzde 83’lük artışla 1718’e çıktı. Biz kavuşturan bir kurumuz. Sabahları insanımızı işine, akşamları eşine, evine ulaştırıyoruz. Siz bakmayın birkaç müstakil olayla alakalı çarpıtılan haberlere. Bizim taşımayla alakalı ortaya koyduğumuz donelerle standartlarımız gayet iyi duruma gidiyor. Bu noktada tüm vatandaşlarımızın BURULAŞ’a, Bursa’daki taşıma sistemine, gerek belediye gerek özel halk otobüslerine güven duymalarını ve sahip çıkmalarını istirham ediyorum. Tabii yanlış yapan olursa da bunun sonucuna katlanır. Asla gözünün yaşına bakmayız” dedi.

Advert
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500