Semih ŞAHİN

Yol Kasisi, hız tümseği, yol kasisi araç trafiğini yavaşlatmak, kontrol altına almak amacıyla yol üzerine inşa edilen yükseltilerdir. Kauçuk veya plastik malzemeden üretilebilen hız kesicilerin trafik standartlarına uygun olarak üretilmesi gerekmektedir. Standartlara uygun olarak üretilmeyen hız kesiciler, trafik kazalarına yol açabilir. Hız kesicilerin üzerinde mutlaka gece görüşü sağlamak amacıyla reflektif (yansıtıcı) olmalıdır. Bursa genelinde Uludağ Üniversitesi Kampüsü de dâhil olmak üzere 30 - 40 metrede bir 2,5 metre genişliğinde olan kasisler vatandaşın canını yakıyor.

Gençler etkilenmiyor fakat…

Kasislere anlam veremeyen ve canı yanan vatandaşlardan olan Eşref Koç, Nilüfer’e bağlı Görükle’ye bir araştırma yapmak için gittiğinde Uludağ Üniversitesi Kampüsü içerisinde kasislerin araç içerisindeki yolcuya ne kadar zarar verdiğini ve neredeyse bel fıtığı olacağını anlattı. Eşref Koç, “Geçen gün bir konu araştırmak amacıyla Nilüfer ilçesinde öğrencilerin çok yoğun yaşadığı Görükle’ye gitmek için Metro’ya binip Fakültenin oradaki son durakta indim. Görükle’ye giden otobüse bindim. Arka tarafta oturduğumdan dolayı her 30-40 metrede bir zıplamaya başladım. Yola baktığım zaman 2,5 metre genişliğinde kasisler olduğunu gördüm. Görükle’nin girişine kadar 23 adet kasisten atladık. Otobüsten indiğimde belimin ağrıdığını fark ettim. Gençler bu durumdan etkilenmiyor ama orta yaş üzeri insanların vay haline” dedi.

‘VUR DEYİNCE ÖLDÜR’ LAFIYLA EŞLEŞEN KASİSLER

Kasislerin kampüs içerisine ne amaçla o genişlikte ve sıklıkta yapıldığıyla ilgili bir araştırma yaptığını dile getiren Koç, “Yaptığım araştırmada Üniversite yönetimi, araçların üniversite yerleşkesi içerisinde hızlı gitmesini önlemek için tüm yollara 35-40 metre arayla kasisler yaptırarak hızlı sürüşü engelleyeceğini düşünmüşler. Fakat bildiğim kadarıyla Üniversitenin içerisinde teknik bir birim var, bu birimin kasislerin yapılışını hiç kontrol etmedikleri meydanda. Eğer, kontrol etmiş olsalar otobüs durağına 2 metre kala, ya da durağı 2 metre geçişte kasis yaptırmazlardı.“Vur deyince öldür” lafı tam üniversite yolundaki kasislerle eşdeğer oluşturmuş oldu. Bu kasisler sayesinde o yolu kullanan toplu taşıma ve özel araçlar ile içerisinde seyahat eden tüm insanlar rahatsız bir sürüş yaşıyor, amortismanların zarar görmesi ve araçların bakım masrafları da cabası” şeklinde konuştu.

Trafiği çözelim derken sağlıktan etmeyin

Her şeyi düşünen kişiler acaba insanların hayatı için zamanla yarışan ambulansları düşündü mü diye sorarak konuşmasına devam eden Eşref Koç, “İşin en kötü yanı, ambulanslar açısından yaşanıyor. Sağlık Bakanlığı, TV’lerde ambulansların zamanla yarıştıklarını ve saniyelerin bile çok önemli olduğunu belirten reklamlar yayınlatıyor.Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesinin bir “Acil” polikliniği var ve buraya her gün onlarca ambulans hasta taşıyor.Şimdi bakanlık saniyelerin hayati önemini vurgularken, kasislerin ambulansın hızını kesmesi neticesinde zamanında ulaştırılamadığı hiç göz önüne alındı mı? Ayrıca, trafik kazasında yaralanmış ve kırık kemiklere sahip bir hastanın kasislerden ambulansın atlamaları sırasında çekeceği acıları hesaplayan oldu mu?Bu sorular daha da artırılabilir.Yani trafiği çözeyim derken diğer taraftan insan sağlığına olumsuz yönde zararlara yol açacak bir uygulama tekrardan gözden geçirilmeli, hatta teknik heyet otobüslerle Üniversite içinde bir tur atmalı, hem de ambulanslar için saat tutmalı ne kadar gecikmenin olduğunu görmeli. Önemli olan tüm sorunların mantıklı bir şekilde çözüme kavuşturulmasıdır” ifadelerini kullandı.