Advert

LPG’li araç ‘kapalı’ya giremez

Makina Mühendisleri Odası (MMO) Bursa Şubesi, LPG’li araçların kapalı otoparklara alınmaması yönünde uyarıcı bir açıklamada bulundu.

LPG’li araç ‘kapalı’ya giremez

Ufuk IRGAŞ

BAOB 10 Ekim Toplantı Salonu’nda, “LPG’li Araçların Kapalı Otoparklara Alınması Girişimi Taşıdığı Hayati Riskler Nedeniyle Durdurulmalı, Sızdırmazlık Kontrolü/Raporu Uygulaması Yeniden Başlamalıdır” başlığı adı altında gerçekleştirilen basın açıklamasında, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren ‘Binaların Yangından Korunması Hakkında Yönetmelik’te değişiklik yapılmasını öngören taslağın Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca görüşe açılmış olmasından da bahsedildi. “Değişiklik taslağında, konutların yer aldığı binalar hariç olmak üzere TS 9881 standardı ve İtfaiye Teşkilatından gerekli izinlerin alınması kaydı ile LPG kullanan araçların kapalı otoparklara alınması öngörülmektedir” diyerek açıklama metnini paylaşan MMO Bursa Şube Yönetim Kurulu Başkanı Fikri Düşünceli, söz konusu düzenleme girişiminin, Türkiye’deki otoparkların ve araçların büyük kısmının mevcut durumu nedeniyle oldukça tehlikeli sonuçlar doğurabileceğinin vurgusunu yaptı ve ekledi: “Odamızın görüşü; mevcut şartlarda LPG’li araçların kapalı otoparklara alınmaması yönünde.” 

HEM MAL HEM CAN
Otopark katlarının taban alanlarının yüzde 5’inin yan alanlarında açıklık bırakılmasıyla, açık otopark düzenlenmesi alternatifiyle LPG’li araçlar için otopark sorununun kısmen de olsa çözülebilineceğinin bilgisinin paylaşıldığı açıklama, “LPG’li araçların gaz sızdırmazlık kontrolü; araç tadilatını yapan ya da araç yakıt sistemini değiştiren firmaların inisiyatifine (beyanına!) bırakılmış, araçların kontrol ve denetimi ortadan kaldırılmıştır. Böylelikle LPG’li araçların bağımsız kurum ve kuruluşlarca yapılan gaz sızdırmazlık kontrolü tamamen iptal edilmiş ve o günden beri bu araçlar (TÜİK’in 2019 yılı Ocak ayı motorlu kara taşıtları istatistiklerine göre trafiğe kayıtlı 12 milyon 437 bin 250 adet otomobilin yüzde 37,8’ini oluşturan 4 milyon 703 bin 163 LPG’lidir) denetimsiz bırakılmış, halkın mal ve can güvenliği tehlikeye atılmıştır. Halkın can ve mal güvenliği ve kamu düzeni açısından yapılması gerekenler açıktır: Sanayi ve Teknoloji ile Ulaştırma ve Altyapı Bakanlıkları üzerlerine düşen görevi yerine getirmeli, önceki dönemlerde olduğu gibi LPG’li araçların yılda en az bir kez olmak üzere Sızdırmazlık Kontrollerinin akredite kurum ve kuruluşlarca yapılması yeniden sağlanmalıdır” diye devam etti.

BAKANLIĞIN DİKKATİNE!
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın, otoparklarda gerekli teknik düzenlemeler yapılmadığı takdirde LPG’li araçların kapalı otoparklara alınmasına yönelik yapmak istediği düzenlemeden vazgeçmesi gerektiğinin vurgulandığı açıklama, “LPG tanklarının ve dönüşüm sistemlerinin seviyesinin ECE 67.01 teknik düzenlemesine uygun hale getirilmesi ve LPG’li araçların kontrolü sağlanmalı. LPG’li araçların periyodik bakımlarının yapılmasını sağlayacak bir takip sistemi oluşturulmalı. Yetkili ve görevli kılınan kurum ve kuruluşların yapacağı düzenlemelerde halkın can ve mal güvenliği mutlaka göz önünde bulundurulmalı” denilerek sona erdi.

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500