Advert

Lokma, waffle ile yarışıyor

Hayrına bedava dağıtılan bizim lokma şimdilerde waffle ile yarışıyor. Onlarca malzeme eklenerek hızlı tüketim ürününe dönüşen bu geleneksel lezzete, özellikle gençlerden talep patlaması yaşanıyor.

Lokma, waffle ile yarışıyor

Ölmüşlerin ruhuna, yeni doğanların hayrına dökülen lokmanın dönüşü muhteşem oldu. Bugünlerde her yerde bir lokmacı görebilirsiniz, ancak bunlar eski örneklerinden biraz farklı. Değişmeyen tek şeyin değişimin kendisi olduğu yenilikçilik çağında girişimcilerimiz bu geleneksel lezzeti bambaşka bir içerikle sunuyor. Özellikle gençler arasında popüler olan süslü püslü bu tatlının içeriği hani şu meşhur waffle’ı andırıyor. Çünkü üzerine eklenen çikolata sosları, çilek, kivi, muz, fıstık gibi malzemeler waffle ile neredeyse aynı. Satışların patlamasında sosyal medyada moda olmasının rolü de fazla. Artık herkes rengarenk süslenmiş lokma resimleri paylaşıyor. Şimdi sıkı durun hammaddesi un, yaş maya ve su olan lokmanın bu moda hali, 15 lira gibi bir fiyata satılıyor. Hem de 6 parçası. Biraz daha lüks yerlerde ise rakamlar, 25 lirayı buluyor.
TREND VE HIZLI TÜKETİM ÜRÜNÜ
Kabaca bir hesap yapalım. 1 kilo un, 50 gram yaş maya ve 1 buçuk bardak su. Şerbeti için 2 bardak şeker ve su. Bu malzemelerden 100’den fazla lokma elde ediyorsunuz. Unun kilosu 10 lira, maya 2 lira, 1 kilo şeker 5 lira. Yani mekanda satılan 6 adedi (ek malzemeleri saymazsak) 100 tanesinin maliyetini çıkarıyor. Kısacası bu hayır işi, bugünlerde çok hayırlı bir sektör haline geldi.
İŞLETMELERİN KÂRI TAVAN
Ürünün kendi kârlı, piyasası da bu denli tatlı olunca deyim yerinde ise duyan geliyor. İçi krema dolgulu olanlar, şerbetli, çikolatalı, karamelli, diyabetik olanların bile sergilendiği yerler şimdilerde dolup taşıyor. Waffle’a meydan okuyan lezzetin modası ne kadar sürer bilmeyiz ama şimdilerde alan memnun satan memnun. Açılan ortalama bir mekan ucuz maliyetinden dolayı 1’e 10 kazandırabiliyor. Bu tatlı furya, lokma ustalarını da yeniden gündeme getirdi.
SEKTÖR BİNDİĞİ DALI KESİYOR
Kadıköy’den modaya uzanan sokak, Bayrampaşa çarşı, Beşiktaş Akaretler’den Nişantaşı’na çıkan yol ve daha birçok semtte peşi sıra lokmacı bulabilirsiniz. Ancak birçok işletmeci durumdan rahatsız. Bu hızla mekan açılmaya devam ederse piyasa kendini bitirecek görüşündeler. Yani bu yerler, bir dönem meşhur olan patsocuların ve trileçe mekanlarının kaderini yaşayabilir. Şu an talep fazla olsa da birbirini taklit eden ve bindiği dalı kesen dükkanlar mevcut. (yenisafak.com)

 

Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500